آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

فرمانروایی عالمان دین و سرپرستیشان بر کارهای مردم از نشانه های نزدیک شدن زمان قیام امام مهدی(علیه السّلام) است.

عبدالله پسر عبّاس گفت که با رسول خدا(صلّى الله علیه و آله و سلّم) حج گزاردیم، حجّ وِداع(1). پس، کوبۀ در کعبه را گرفت و رویش را سوی ما کرد و فرمود: آیا شما را از پیش درآمدهای «ساعت» آگاه نکنم؟ و در آن روز، سلمان از همۀ مردم به او نزدیکتر بود، گفت: بله ای فرستادۀ خدا. فرمود:

... هنگام آن پیش درآمدها، «رُوَیْبَضَه» سخن خاهد گفت. سلمان گفت: ای فرستادۀ خدا، پدر و مادرم فدای تو، «رویبضه»(2) چیست؟ فرمود او (صلّی الله علیه و آله و سلّم): کسی در بارۀ کار تودۀ مردم سخن خاهد گفت که پیشتر سخن نمی گفت. ایشان آن اندازه که خدا بخاهد، می مانند، و در روزگار ماندگاریشان [زمین را](3) می کوبند و بر آن نشانه می گذارند. پس، زمین پاره های دلش از تلا و نقره را سوی آنان می افکند. سپس، با دست خُد به ستونها اشاره کرد و فرمود: مانند این. آنان جز اندکی درنگ نمی کنند تا آن که زمین سست شود، سست شدنی. پس، هر گروهی گمان می کند که زمین در سوی آنان سست شده است. پس، در آن روز، تلا و نقره سودی نمی دهند، و این، مرادِ سخن خداوند: «بی گمان، پیش درآمدهای آن (ساعت) آمده اند»(4)، می باشد(5).

شایسته است در این جا هشداردادن بر آن که در رونویسی و نقل نوشتارهای این حدیث در هم ریختگی و پیش و پس افتادنی روی داده است، و ما سازگار با آن چه از همۀ روایات اسلامی بیانگر رویدادهای آخر الزّمان بهره گرفته ایم، آن را درست کرده و آورده ایم.

با نگاه به سخن پیامبر(صلّى الله علیه و آله): «کسی در بارۀ کار تودۀ مردم سخن خاهد گفت که پیشتر سخن نمی گفت» برای ما آشکار می شود که مرادش از «رویبضه» همان عالمان دینی اند که پیش از آن که به زمامداری برسند و جایگاههای دولتی را سرپرستی کنند، تنها کارشناسان علوم دینی و معارف اسلامی بودند و خُد را بر رساندن دین و پخش کردن دستورهای آن میان مردم و راهنماییشان گمارده بودند، و چنان که می دانید، در پی فروپاشی زمامداری پادشاهی در ایران و پیروزی انقلاب ایران و بنیادگذاری حکومت جمهوری در 12 فروردین 1358 برابر 3 جمادى ‏اوّل 1399 و 1 آوریل 1979، گروهی از عالمان دین در این کشور به زمامداری رسیدند و کارهای مردم در دستشان افتاد، و این گونه، برای نخستین بار در تاریخ اسلام و تشیّع، پدیده ای شگفت با نام «دولت عالمان دین» پدید آمد.

از سخن پیامبر(صلّى الله علیه و آله) بهره گرفته می شود که«رویبضه ها»در روزگار فرمانرواییشان در آخر الزّمان چنان به کانها و گنجهای زمین دست می یابند که مانند آن برای دیگران روی نمی دهد، و گمانی نیست در آن که این کار برآیند بسیاریِ کانها و گنجها در کشورشان و به کارگیری فن آوریهای نوین در آشکارسازی و کاوش می باشد، و جز این نیست که همۀ آنها آزمایشی برای آنان از سوی خدای متعالی است؛ زیرا خداوند بی گمان، مردم را از اندوختن تلا و نقره و انباشتن داراییها و نپرداختن آنها در راهش پرهیز داده است با این آیه:

«ای کسانی که ایمان آورده اید، بی گمان، بسیاری از عالمان یهودیان و عالمان مسیحیان داراییهای مردمان را بیهوده می خُرَند و از راه خدا روی برمی گردانند، و کسانی که تلا و نقره می اندوزند و آنها را در راه خدا نمی پردازند، پس، آنان را به شکنجه ای دردناک مژده بده»(6)،

و با این همه، می بینم که بیشتر پادشاهان، فرمانروایان، وزیران، دارایان و علما(7) داراییها را در بانکها و کاخها و خانه ها می اندوزند، و زکات و خمس آنها را در راه خدا نمی پردازند، و به هر روی، بی گمان، پیامبر(صلّی الله علیه و آله) آشکار کرده است که هنگام نزدیک شدن زمان امام قیام مهدی(علیه السّلام)، گنج اندوزان از گنجهایشان برای پایداری چیرگیشان و ماندگاری فرمانرواییشان بهره نمی برند.

بدان که مراد از «ساعت» در برخی آیات قرآنی و بسیاری از روایات اسلامی، زمان قیام قائم(علیه السّلام) می باشد.

بنا بر آن چه هویداست، سخت سست شدنِ زمین پیش از قیام امام مهدی(علیه السّلام) از برآیندها و پیامدهای بارش بارانهای سیل آسا بر روی آن می باشد.
---------------------------------------------------------------- 

1. حجّ وِداع واپسین حجّی است که پیامبر(صلّی الله علیه و آله) آن را گزارد. 
2. «رُوَیْبَضَه»، بنا بر آن چه در فرهنگنامه های واژگان عربی آمده است، کوچک شدۀ رابِضَه می باشد، و «ه» در آن برای مبالغه است، و جمعش رُوَیْبَضون و رُوَیْبَضات، و از معانی آن «انسان ناشناخته»، «ناتوان از کارهای بزرگ» و «گوسفندچران» می باشد (در این باره بنگرید: العین و لسان العرب، درگاه «ربض»).
3. میان دو کروشه از افزوده های ما هست.
4. قرآن کریم، سورۀ محمّد(صلّی الله علیه و آله)، آیۀ 18 .
5. تفسیر القمّیّ، ج 2، ص 82-279، سورۀ محمّد-صلّی الله علیه و آله- (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی).
6. قرآن کریم، سورۀ توبه، آیه 34 (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی).
7. سعدی شیرازی نیز در گلستان، باب 2، حکایت 38، در بارۀ عالمان زاهدنمای زراندوز چه نیکو گفته است:
            ترک دنیا به مردم آموزند                   خویشتن سیم و غلّه اندوزند
حکیم فردوسی توسی هم در شاهنامه، در پادشاهی یزدگرد، با بهره گیری از روایات اسلامی، سرنوشت عالمان زراندوز در آخر الزّمان را چنین پیشگویی کرده است:
          همه گنجها زیر دامن نهند                 بمیرند و کوشش به دشمن دهند

✔️برگرفته از: جهان در آستانۀ ظهور،  پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی
 

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۹ ، ۰۰:۰۵
خادم گمنام

از انس پسر مالک شنیده شده است که می گفت:

از [نشانۀ](1) نزدیک شدن ساعت (زمان قیام قائم) پدیدارشدن کانها، فراوانی باران و کمی روییدنی است...(2).

گفتنی است، بنا بر روایات اسلامی، کمی پیش از ظهور امام مهدی(علیه السّلام)، در پی بارانهای سیل آسا و نیز زلزله های پیاپی، کانها و گنجهای زیادی برای دولتها و مردمان فاش می شوند؛ ولی در آن روز تلا و نقره سودی نبخشند.
—————————————————

1. میان دو کروشه از افزوده های ما است.
2. الفتن، ص ۳۸۵، جزء ۹، ح ۱۳۶۷ (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی).

🔵در این باره گفتاری مفصّلتر از این داریم که در آینده منتشر خاهیم ساخت. 

✔️ برگرفته از: جهان در آستانۀ ظهور
پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی

کانال آخر الزّمان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۹ ، ۲۳:۵۶
خادم گمنام

تذکّری پیرامون خرید تلا و دلار

دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۵۳ ب.ظ

خانندگان گرامی، هرچند خرید تلا و دلار فی نفسه اشکالی ندارد، در وضعیّت کنونی کشور، خرید دلار و سکّه به امید گران شدن آنها آرزوی درستی نیست؛ و کسانی هم که سکّه و دلار را گران کردند و به مردم فروختند، دچار اشتباهی بزرگ شدند و در آینده ای نزدیک گرفتار می شوند. زیرا بازی دلار و سکّه و نوسانات و افزایش قیمت آنها ارزش پول ملّی را پایین می آورد و آسیبهای فراوانی به اقتصاد کشور و اقشار گوناگون جامعه، به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد، می زند، و پیشتر روایتی را آوردیم که هنگامی که نشانه های ظهور فرا رسیدند، تلا و نقره سودی نبخشند. 

آیا کمی با خُد اندیشیده اید که گرانی نرخ دلار و سکّه چه به سر اقتصاد کشور آورده و تولید را دچار توقّف کرده و باعث افزایش قیمت انواع نیازمندیهای ضروری مردم شده است! و چه به سر مردانی آورده است که قرار بود پس از جدا شدن از همسرانشان به آنان سکّه به عنوان مهریه بپردازند!

لطفاً در بارۀ این که چه بخریم و چه نخریم، نپرسید؛ زیرا وقت ما کم و فرصت پاسخگویی به این امور را نداریم. 

......................................................................

سیّد سلیمان مدنی تنکابنی-ایران- قم

کانال آخرالزمان

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۹ ، ۲۳:۵۳
خادم گمنام

هشدار به کسانی که دنبال ثروت‌اندوزی‌اند!!

دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۴۹ ب.ظ

اگر فکر می‌کنید با پیگیری گفتارها و خبرها و پیشبینهای آخرالزّمانی کانال آخرالزّمان می‌توانید به ثروت انبوهی از راه بورس و سکّه و دلار برسید، سخت در اشتباهید. زیرا فتنه ‎ها و آزمایشهایی در امور یادشده در پیش‌اند که شما را گمراه می‎کنند و دین و دنیایتان را نابود می‎سازند. بنا بر این، سعی کنید با رعایت دستورات شرع و آگاهی از فتنه ‎ های آخرالزّمان و پرهیز از آنها و دوری کردن از ثروت‎ اندوزی و کسب داراییهای حرام، خُد را از این ورطۀ هلاکت نجات دهید و بدانید به‎ زودی روزی فرامی‌رسد که به فرمودۀ خداوند متعال در قرآن کریم: « پس، در آن روز، تلا و نقره سودی نمی‌دهند». پس بهتر آن است از حرص و طمع دست بردارید تا آن‌چه دارید را نیز از دست ندهید.بی‌گمان، منظور ما آن نیست که تلا و نقرۀ حلال را دور بریزید یا ارزان از دست بدهید. مراد آن است که دارایی هایتان را به حرام آلوده نسازید و به طمع کسب ثروت بیشتر نابود نکنید.

لطفا برای آگاهی بیشتر در بارۀ آن‎چه گفتیم، مقالات زیر را که تکرار مقالات گذشته در کانال آخرالزّمان است، بخانید..

....................................................................

سید سلیمان مدنی تنکابنی -قم 

کانال آخرالزمان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۹ ، ۲۳:۴۹
خادم گمنام