آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

 این بار طرح خاورمیانه جدید به فرانسه واگذار شده و یازده سپتامبر دیگری برای پیش برد اهداف غرب ایجاد شده است. هدف لشکر کشی غرب به شام و دست یافتن به منابع عظیم نفت و گاز خاورمیانه است . دو ابرقدرت شرق و  غرب بر سر این منابع و دست یافتن به آن در حال جنگ هستند و بزودی شاهد تبدیل جنگ های نیابتی به جنگ های رو در رو بین قدرتهای جهانی باید باشیم که باعث وقوع جنگ جهانی سوم و هلاک شدن آنها در قرقیسیا است .  در روایات به حضور رومیان و ترک ها در شام اشاره شده که نشانه ی نزدیک بودن ظهور امام مهدی علیه السلام است . 

از پیامبر اکرم ( صلى الله علیه وآله ) نقل شده که فرمود:

 فتنه اى پدید آید که هر چه سخن از پایان آن رود ادامه یابد ، هیچ خانه اى باقى نماند مگر آنکه فتنه داخل آن شود ، و هیچ مسلمانى نماند مگر آنکه سیلى آن را بر صورت خود لمس کند تا آنکه مردى از خاندان من ظهور نماید . نقطه شروع این فتنه ، منطقه شام است .

از امیر مؤمنان ( علیه السلام ) نقل شده که فرمود :
”حکومت اهل بیت پیامبر شما در آخر الزمان است و برپائى آن نشانه هائى دارد ، از جمله آنکه رومیان و ترکان ، بى دلیل بر شما بشورند ، و نیروها علیه شما بسیج گردند و ترکها با رومیان به مخالفت برخیزند ، و جنگ ها در زمین گسترش یابد . ”
 سخن امام ( علیه السلام ) بیانگر آن است که فتنه رومیها و ترکها و یورش آنان علیه سرزمینهاى اسلامى ، از نشانه هاى ظهور حضرت است .

کانال تلگرام https://web.telegram.org/#/im?p=@joinchatakheruzzaman

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۴ ، ۰۲:۱۹
خادم گمنام

از افزوده‌ها بر اشعار شاه نعمت‌الّاه ولی در احوال کشور در دوران کوتاه پادشاه سوم ایران

لشکرش سیُ سه صف(۱) برای جدال
جنگ او آشکار می‏‌بینم

عهد آن شاه کشور دوران 
دو بلا آشکار می‏‌بینم

یک تزلزل(۲)، یکی بود طاعون(۳)
حال مردم فگار می‌بینم(۴)
———————————————— 

۱. بنا بر آن‌چه که چندین سال پیش اعلان شده بود، نیروهای سپاه پاسداران به سی و دو بخش و یک مرکز فرماندهی کل تقسیم شده بودند! اگر تقسیم‌بندی جدیدی روی داده باشد، از آن بی‌خبرم.
۲. تزلزل: زلزله.
۳. بیماری واگیر مرگبار.
۴. علائم ‏الظهور، ناظم‌الاسلام کرمانی، ص ۸۷، مقالۀ ۵.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۴ ، ۱۷:۲۳
خادم گمنام

رئیس جمهوری آیندۀ ایران چه کسی است؟!

دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۱۳ ب.ظ

رئیس جمهوری آیندۀ ایران چه کسی است؟!

در پاسخ به پرسش بسیاری از خوانندگان گرامی در بارۀ این که رئیس جمهوری آینده ایران کیست، یادآور می شوم، نویسنده، با بهره گیری از برخی روایات اسلامی و محاسبات جفری، بر این باور است که این شخص جز در لباس روحانیّت نخواهد بود، هر چند آشکارساختن نام وی را اکنون صلاح نمی دانم، و در این باره به هیچ کس پاسخگو نخواهم بود. بی گمان، پیشبینی ما همان چیزی است که سال 1393 در آخرین ویرایش گفتار «انقلاب ایران، پدیده ای شگفت انگیز در آخرالزّمان» بیان کرده ایم(1).

اکنون که انتخابات به پایان رسیده و نتیجۀ آن مشخّص شده است، آشکارا چیزی را که در گفتار «انقلاب ایران، پدیده ای شگفت انگیز» آورده بودیم و بسیاری از دوستانی که از گذشته پیگیر مقالات ما بوده اند، به یاد دارند، و تا چند ماه قبل نیز در همین کانال آخرالزّمان یافت می شد، در این جا می آوریم:

پیشبینی شمار رؤسای جمهوری در ایران

بنا بر برخی پیشگوییها، حکومت جمهوری در ایران دارای هفت رئیس جمهوری خواهد بود که با سیّد ابوالحسن بنی صدر آغاز شد و به حسن روحانی می انجامد، و چنین پدیده ای یادآور این نکته است که پایان برخی کارها را باید با آغازشان سنجید.

افزون بر آنچه گفتیم، یادآور می شویم که در پایانۀ آبان ۱۳۹۲، در بارۀ سرنوشت آقای حسن روحانی و چندساله بودن حکومت وی دو بار پرسیده شد، چنین جواب آمد: [نصف فزون ..... رد ..... وزر . نفت . سپاه . وسط دایره . وحید . ابتر . دو](2) که نشان می دهد زمامداری وی از چهار سال افزون خواهد شد، ولی به پایان دور دوم نمی رسد.

چنان که می دانید، بنا بر قانون اساسی ایران، هر شخص برای دو دورۀ 4 ساله می‌تواند رئیس جمهوری باشد، و به پایان نرسیدن زمامداری رئیس جمهوری ایران در دور دوم برای آن است که بنا بر پژوهشهای گستردۀ ما در روایات اسلامی، حکومت روحانیّون در ایران با رویدادهای پیش از ظهور امام مهدی(علیه السّلام) رو به رو می شود، و با حوادثی که تا کنون روی داده اند و در آینده روی می دهند، چنین می نماید که ان شاء الله زمان ظهور امام مهدی(علیه السّلام) نزدیک شده است.

پدیدارشدن جَحّافی (نیشابوری) در ایران

در برخی احادیث اسلامی از پدیدارشدن مردی جَحّافی(3) در سرزمین پارس خبر داده شده است که ریاست ایرانیان را در جنگ با عراقیها با ریاست عَوْف سُلَمِی بر دوش می کشد. در هر حال، در بارۀ رئیس جمهوری هشتم بودن این چهره یا جایگاه دیگرش هنوز نمی توان سخن روشنی گفت.
—------------------------------------------------------- 

1. در ایّام و دورۀ دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری در ایران، از اعلان نام کاندیداها تا تبلیغات و برگزاری، پی در پی با پرسش خوانندگان تازه وارد به کانال و حتّی برخی دوستان قدیم رو به رو بوده ایم که نظر و پیشبینی شما در مورد این انتخابات و کاندیدای پیروز در آن چیست؟ ما نیز بنا بر اخلاق حرفه ای و ملاحظاتی چون شهروند این کشور بودن و بازدید گروههای گوناگون، به ویژه هواداران هر دو کاندیدای مشهور از کانالمان و این که نمی خواستیم در کنار شادی یک گروه، مایۀ دلشکستگی گروهی دیگر شویم، از پاسخگویی روشن به این پرسش سر باز می زدیم و به ارائۀ گفتار مختصر یادشده در این باره بسنده می کردیم.
2. گفتنی است، برخی دوستان نزدیک و نیز شماری از خوانندگان یکی از وبلاگهای ما در گذشته، با ورود به فایلی اختصاصی با کد ورودی حاصل جمع اعداد یاد شده در جزوۀ «جهان در آستانۀ ظهور 1»، به عبارت جفری یادشده، در سال 1392 هـ.ش، دست رس داشته اند و آن را به یاد می آورند.
3. جَحّاف: -با فتحه و تشدید- راهی هموار در نیشابور است (معجم البلدان، ج 2، ص 110، درگاه «الجحّاف»، ترجمۀ نویسنده).

شایان یادآوری است، با توجّه به وقت اندک و برخی ملاحظات خاص، از هر گونه پرسش در بارۀ گفتار «انقلاب ایران، پدیده ای شگفت انگیز در آخرالزّمان» و عبارت جفری یادشده و بخشهایش آن دو خودداری کنید که به هیچ وجه پاسخگو نخواهیم بود.

یک شنبه 31 اردیبهشت 1396 - سیّد سلیمان مدنی تنکابنی-ایران- قم
  https://telegram.me/joinchatakheruzzaman

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۴ ، ۱۷:۱۳
خادم گمنام

خاورمیانه در آستانه انفجار بزرگ

چهارشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۲۸ ق.ظ

-حال و احوال مردم دنیا رو به بدی خواهد رفت. با توجه به علامات شومی که آسمان (بارش شهاب سنگ ها و ...)و زمین در حال نشان دادن آن است بروز فجایعی چون زلزله های شدیدی که به وقوع می پیوندد که هم اکنون بسیاری از آنان از چین گرفته تا شیلی و برزیل و قاره آمریکا در حال وقوع است و این نشان دهنده این است که باید منتظر اتفاقات بیشتری باشیم و همچنین سیل، خشکسالی، بارش برف در غیر زمان خود رو به فزونی می رود.

- زورگویی حاکمان ستمگر، اختلافات سیاسی میان حاکمان کشورها، بی عدالتی و بی اخلاقی میان حاکمان و مردم ، بیماری ها (روانی و جسمی که باعث بروز اعمال خشونت باری چون دزدی، آدمکشی و ترور می شود) و مرگ های ناگهانی رو به گسترش خواهد بود.
- ایران دچار اختلافات سیاسی بیشتری خواهد شد و قدرتش رو به ضعیف شدن می رود.
- در سوریه تنش و جنگ بین سنی و شیعه به بالاترین حد خود خواهد رسید و به دیگر کشورها هم کشیده خواهد شد که نمونه آن یمن و عراق است و بزودی عربستان و ایران را هم درگیر می کند.

- حمله روسیه به سوریه سبب تحریک اعراب و شورش بربرها در لیبی و هجومشان به مصر وسوریه برای انتقامجویی می شود.

- تنش میان اسراییل و حمله یکی از کشورهای خاورمیانه به آن باعث شروع جنگ هایی خواهد شد که از مرزهای منطقه خواهد گذشت و یکی از علت های  جنگ جهانی سوم خواهد بود.
- اروپا و آمریکا فقط منافع خودشان را می بینند و در راستای منافع واقعی مردم حرکت نمی کنند و فقط شعار حمایت از مردم ستمدیده را خواهند داد و به قول شاه نعمت الله ولی مانند بقالی می مانند که فقط در حال فکر کردن به سود خود هستند و بد شعارند:
 در عمــل غیــر راه کـج نرونـد ....گفتــه ها را شعــار می بینم

نبض عالم به دست مردم غرب،...غـــرب را بد شعار می بینم

بقال شود علم دار در ملک های کفار....فی النار گشته کفار در کفر حالتانه

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۴ ، ۰۱:۲۸
خادم گمنام

بررسی خصوصیات فردی و خروج سفیانی

دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۲ ب.ظ

با توجه به پیش بینی های ائمه و معصومین درباره ظهور سفیانی در آخرالزمان چندین عامل در شناسایی جنبش وی قابل ذکر است.
1- گروه سفیانی بر ضد حکومت سوریه می جنگد و با از بین بردن دشمنانش قدرت بلامنازعی در سوریه ، عراق ، لبنان و... بدست می آورد.
2- وی با شیعیان دشمنی دارد و جنایاتش در عراق گواهی دهنده این مساله است
3- سفیانی بعد از جنگ جهانی سوم که قدرت کشورهای غربی و شرقی ضعیف شده بر می خیزد و آنها را شکست می دهد
4- دولت عربستان از این گروه در زمان ظهور حضرت قائم درخواست کمک می کند که نشاندهنده روابط نزدیک این کشور با سفیانی است.
5- کشورهای غربی و اسراییل در هنگامی که بدلیل جنگ جهانی ضعیف شده اند از سفیانی حمایت می کنند.
6- سفیانی بعد از بدست آوردن عراق به ایران که بدلیل مشکلات اقتصادی دچار ضعف شده است حمله می کند و تا استخر پیش می آید که در این جا روایاتی داریم مبنی بر اینکه با ظهور حضرت قائم، سفیانی ضعیف شده و با کمک حضرت قائم در استخر و با فرماندهی شعیب صالح شکست سختی نصیب سفیانی می شود و ستاره اقبال وی رو به افول می نهد
7- با توجه به آبشخوری که سفیانی از آن بر می خیزد گروه هایی مانند داعش که داعیه حکومت بر شام و عراق دارند نزدیکترین گروه به سفیانی هستند که هم از عربستان تغذیه می شوند و هم با شیعیان دشمنی آشکاری دارند والله اعلم.با این حال باید منتظر درگیری های روسیه با کشورهای غربی و آمریکا نشست تا با براه افتادن جنگ جهانی سوم و ضعیف شدن این کشورها، سفیانی ظهور کند.

یکی از صفاتی که برای سفیانی در روایات شریف ذکر گردیده است ، نفاق و دورویی اوست. تا حدی که با وجود درنده خویی سفیانی ، او تلاش می کند که به قیام خود رنگ و لعاب مذهبی بدهد.البته در روایات دیگر داریم که ابلیس در خواب به او الهام می کند که قیام کند و سفیانی حرکت خود را بسیار مذهبی می بیند.

« سفیانی در اثر عبادت بسیار زرد رنگ به نظر می رسد »  نسخه خطی ابن حماد ص 75

 البته این ریاکاری و نفاق بیشتر مربوط به اوائل کار اوست و بعد از خروج و در طی کشتارهای وسیع ، پرده از چهره بر می دارد.


امیرمومنان (ع) : 

« روز جمعه خروج می کند و بر فراز منبر دمشق قرار می گیرد ، و آن نخستین منبری است که او صعود می کند ، آنگاه خطبه می خواند  و مردم را به جهاد (منظور فتوای جهادی است که در اینجا معلوم می شود حرکت او مذهبی است)فرمان می دهد ، و از آنها بیعت می گیرد که هرگز با او مخالفت نکنند ، چه بر طبق خواسته شان باشد و یا بر خلاف آن » الزام الناصب ص 198

پیامبر اکرم(ص) :

« در آن هنگام(سفیانی) بی درنگ از وادی یابس ( بیابان خشک و سوزان) خروج کرده وارد دمشق می شود» بشاره الاسلام ص 86 و 106

صفات ذکر شده بر سفیانی در روایات از قرار زیر است :

- نسب او از ابوسفیان و خاندان بنی امیه است
- دارای چهره ای گلگون ، سرخ و سفید ، بور و چشمانی زاغ و موهایی زرد رنگ  است
- محل خروج او از "شام" یا "وادی یابس" خواهد بود
- نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) و شیعیان کینه ای عمیق دارد
-رنگ پرچم او قرمز است
-یهود و غربیان از او حمایت می کنند
- لشگر مجهز و قدرتمند دارد و بر امور نظامی تسلط دارد
-ریاکار و منافق است و سعی می کند مردم را فریب دهد
–سفیانی فردی شرور ، ستمگر ،  زشت خو  و سنگ دل است

و در حدیث دیگری از نعیم در کتاب الفتن آمده است :

از سرزمین شخصی از آل سفیان مردی از غرب خروج کرده و ملک عراق را به قتل می رساند. حتی در روایات داریم که می گوید به هر کس که سر یک شیعه را بیاورد سکه اهدا کنند و یا جنایاتی که حتی زنان باردار را نیز بیرحمانه می کشد. که این نشاندهنده عکس آنچیزی  است که برخی دوستان فکر می کنند حکومت لیبرالی یا آزادی بیان در حد کشورهای غربی می آورد.

(ویخرج من البریة من آل سفیان رجل من المغرب ویقتل ملک العراق)

در این حدیث نیز به وضوح به سرزمین سفیانی و غرب و قتل حاکم عراق اشاره شده. 
و پس از قتل حاکم عراق و سقوط بغداد سفیانی سربازان خود را به سراسر جهان می فرستند. ( یبث السفیانی جنوده فی الآفاق بعد دخوله الکوفه وبغداد) به روایت نعیم بن حماد
 در وصف سفیانی داریم :

« او پلیدترین مخلوق روی زمین است که لحظه ای خدا را نپرستیده و مکه و مدینه را ندیده است »

از محتوی حدیث روشن می گردد که معنی ظاهری در آن مد نظر نیست زیرا این کلام معصوم(ع) که بیان می دارد سفیانی لحظه ای خدا را نپرستیده است با روایاتی که بیان می دارند که او برای فریب مردم عبادت زیاد می کند ، منافات دارد مانند این حدیث :

« سفیانی در اثر عبادت بسیار زرد رنگ به نظر می رسد »  نسخه خطی ابن حماد ص 75
پس نتیجه می گیریم که منظور حدیث ، ندیدن ظاهری مکه و مدینه نیست.

پس اگر ندیدن ظاهر مکه و مدینه در حدیث فوق منظور معصوم(ع) نباشد ، این حدیث می تواند بیانگر چه چیزی باشد ؟ می توان فهمید همانگونه که در حدیث عبادت ظاهری مورد نظر نیست ، در مورد دیدن مکه و مدینه ، مقصود دیدن ظاهری نیست ، بلکه به احتمال قوی با توجه به اینکه سفیانی با لشگرکشی به مکه و مدینه قصد فتح آنجا را دارد ، منظور حدیث این باشد ، که حکومت آنجا را نخواهد دید ، این حدیث به طور غیر مستقیم بیان می دارد که سفیانی در آرزوی حکومت حجاز است! که آن را نخواهد دید.
 
 خروج سفیانی

 یکى از نشانه هاى قطعى ظهور است. سفیانى، عنصر بى بند وبار، آلوده وپرده در اموى نسب واموى نژاد است که در سوریه انقلاب مى کند وانقلابش نیز، پس از غلبه بر دوگروه مخالف خویش، پیروز مى گردد و خط مخالف راکه رهبرى یکى را مردى سرخ رو و دیگرى را مردى "ابرص " به عهده دارد، در هم مى کوبد. فضاى سیاسى و اجتماعى براى او آماده مى شود و او بر منطقه وسیعى که شامل: دمشق، حمص، حلب، اردن، فلسطین و اسرائیل کنونى است، مسلط مى گردد ویهودیان از او پیروى مى کنند و همه این تحولات ظرف شش ماه صورت مى پذیرد .
پس از استقرار قدرت وسیطره سفیانى در سوریه ومنطقه وسیعى که نام برده شد، سپاه گرانى مرکب از 142 هزار نفر سازماندهى مى کند وبخشى از آن را به منظور فتح عراق وبخشى دیگر را به سوى حجاز ومدینه منوره، گسیل مى دارد. سپاه 12 هزار نفرى او به سوى مدینه مى رود تا حضرت مهدى (ع) آن اصلاحگر بزرگ جهانى را که خبر ظهورش پخش گردیده، دستگیر نماید. آنان سه روز در مدینه توقف مى کنند ودر آن جا دست به چپاول وجنایت مى زنند وپس از آن، بخش مهم آن 12 هزار نفر، مدینه را به منظور دستیابى به امام مهدى (ع) به قصد مکه ترک مى کنند، چرا که اطلاع مى یابندکه آن اصلاحگر بزرگ، از مدینه به مکه رفته است.
این سپاه تجاوزکار در راه مکه، به بیابانى مى رسند ودر آن جا، زمین به امر خدا همه آنان را مى بلعد و جز دو نفر باقى نمى ماند، یکى از آن دو به سوى حضرت مهدى (ع) مى رود تا بشارت نابودى دشمنان حق وعدالت را بدهد ودیگرى به سوى سفیانى مى رود تا سرنوشت شوم ستونى از سپاه تجاوزکار او را گزارش کند. اما سپاه تجاوزکارى که از سوى سفیانى به عراق گسیل مى گردد، در منطقه اى از اطراف نجف که روحاء نام دارد پیاده مى شود وده ها هزار نفر از آنان براى اشغال نجف وکوفه حرکت مى کنند.

روز عیدى از اعیاد اسلامى، تجاوز خویش را به این دو شهر آغاز مى کنند وسر راه خود با ستونى از مدافعان که از بغداد مى رسد درگیر مى شوند و میان این ده ها هزار مدافع عراقى و سپاه سفیانى، جنگ وحشتناکى جریان مى یابد که البته سپاه سفیانى پیروز مى شود وکوفه را به اشغال خود در مى آورد ودر آن جا سخت به کشتار وسیع غیر نظامیان، جارى ساختن سیلاب خون از بیگناهان، برپا ساختن چوبه هاى بى شمار دار وبه اسارت بردن زنان ودختران، دست مى زند.مردى براى دفاع ازکوفه وحقوق مردم آن بپا مى خیزد وانقلابى به راه مى اندازد، امَا کشته مى شود.

سرانجام این بخش از سپاه سفیانى به سوى شام برمى گردد، اما گروهى ازکوفه وگروهى به فرماندهى سید هاشمى وگروهى به فرماندهى قهرمان پرواپیشه "یمنى "، سپاه 100 هزار نفرى سفیانى را تعقیب مى کنند وطی جنگ خونین میان راه عراق وشام همه را درهم مى کوبند و انبوهى اسیر و غنایم جنگى، بدست مى آورند .

اما سرانجامِ شوم سفیانى و جنبش ارتجاعى او، بدین گونه پایان مى پذیرد که: حضرت مهدى(ع) آن اصلاحگر زمین وزمان پس از ظهور خویش، از مکه به تدریج به کوفه مى رسد وپس از استقرار عدالت در حجاز و عراق ودمشق، قلمرو سیطره ظالمانه سفیانى را هدف قرار مى دهد. در حرکت اصلاحى امام به سوى شام، انبوهى از حق طلبان به او مى پیوندند وسفیانى نیز در رمله ، شمال شرقى فلسطین و قدس براى شرارت آماده مى شود.لحظات رویارویى دو سپاه حق و باطل و عدل و بیداد، فرا مى رسد، گروه هایى از سپاه سفیانى، قرارگاه خویش را رها کرده وبه لشکر حق مى پیوندند وگروهى نیز به سپاه سفیانى ملحق مى شوند. شرایط براى یک پیکار بزرگ وسرنوشت ساز آماده مى شود.

سفیانى با دریافت گزارش رسیدن نیروى حق و آمدن اصلاحگر بزرگ امام مهدى(ع)از عراق به شام وفلسطین، خود را با همه قدرت و امکانات آماده رویا رویى ودیدار مى کند و بنا به روایتى از امام باقر(ع) مى گوید:

"اخرجوا الی ابن عمى

یعنى: عموزاده ام را نزد من بیاورید. (1) پس از آنکه رویاروى هم قرار مى گیرند وامام مهدى(ع) سفیانى را براى گفتگو به حضور مى پذیرد و آن گفتگو به بیعت سفیانى با حضرت مهدى وبا ایمان به او وحرکت عظیم وعمیق و آسمانى او مى انجامد، سفیانى از قرارگاه حضرت مهدى(ع) به سوى سپاه خویش باز مى گردد که سران سپاهش مى پرسند: چه کردى؟ پاسخ مى دهد: "من در برابر منطق پولادین وموضع بحق حضرت مهدى(ع)،اسلام او را پذیرفتم وبه راه و رسم اوگردن نهادم و با او دست بیعت دادم وازگذشته سیاه خویش، ندامت کردم سران سپاه او مى گویند:زشت باد رأى تو در شرایطى که خلیفه اى بلا مانع وپراقتدار به سوى امام مهدى(ع) رفتى، اینک بر خط اطاعت اوگردن نهاده، بازگشته اى؟ سفیانى از پیمان خویش دست کشیده وبیعت خویش با حجت خدا وخلیفه راستین او را مى شکند وبه تشویق سران سپاه تجاوزکار خود، براى پیکار با حق و عدالت آماده مى شود 0

سحرگاه یکى از روزها، پیکار نهایى حق وباطل آغاز مى گردد و خداوند پس از نبردى خونبار میان دو سپاه عدل وظلم، حجت خدا ویاران حق گراى او را پیروزى کامل مى بخشد و آنان، سپاه حق ستیز سفیانى را به طورکامل نابود مى سازند. (2)

طبق روایت دیگرى، سفیانى از سرنوشت شوم وتکان دهنده سپاه خویش که در راه مکه به زمین فرو مى رود وزمین به فرمان خدا آن ها را مى بلعد درس عبرت گرفته و مى کوشد تا فرمان امام مهدى(ع) راگردن نهد. به همین جهت بیعت مى کند، اما پس ازاندک زمانى بیعت خویش را مى شکند و سرکشى مى کند وپس از نبردى خونین به اسارت درمى آید و نابود مى گردد. (3)

به روایت دیگرى، پس از دستگیرى به دستور حضرت مهدى(ع) در دروازه بیت المقدس کشته مى شود.(4)

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. به اعتبار اینکه از نسل بنو امیه است و آنان خود را پسرعموهاى بنى هاشم مى پندارند.

2. بحار الانوار ج 52 ص 388 معجم احایث الامام المهدى(ع) ج 3 ص 6 31.

3. عقد الدررص 33 1 معجم احادیث، الامام المهدى(ع) ج 1 ص 5 0 5.

4. عقد الدور ص 85 معجم احادیث الامام المهدى(ع)ج 3 ص 313.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۴ ، ۲۲:۳۲
خادم گمنام

سرگردانی در آخرالزّمان

يكشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹ ق.ظ

از روایات اسلامی بهره گرفته می شود که مسلمانان، از پیِ درگذشت پیامبر(صلّی الله علیه و آله) در سال 11 هـ.ق تا آغاز قیام امام مهدی(علیه السّلام) در آخرالزّمان، با سه دورۀ تودرتوی سستی و سرگردانی رو به رو خواهند شد:
1. دوران درازمدّت 1428 ساله از 11 هـ.ق -زمان درگذشت پیامبر(صلّی الله علیه و آله)- تا 1438 هـ.ق -پایان چهل سال عمر انقلاب ایران-.
2. دوران میان مدّت 40 ساله از 1398 هـ.ق -زمان رفتن بنیادگزار انقلاب ایران، سیّد روح الله خمینی، از عراق به فرانسه- تا 1438 هـ.ق.
3. دوران کوتاه مدّت 6 ساله از 1432 هـ.ق -آغاز آشوب گروههای تروریستی در سوریه- تا 1438 هـ.ق.
از باقر، از پدرانش(صلوات الله علیهم أجمعین) نقل شده است که رسول خدا(صلّی الله علیه و آله) فرمود:

مهدی از فرزندان من است. برای او پنهان شدن و سرگردانی ای خواهد بود
که در آن، گروههای مردم گمراه خواهند شد...(1).

مَسْعَدَه پسر صَدَقَه نقل کرده است که شنیدم ابو عبدالله جعفر پسر محمّد(علیهما السّلام) می فرمود: امیر مؤمنان -علی-(علیه السّلام) برای مردم در کوفه سخنرانی کرد و خداوند را ستود و بر وی آفرین گفت و سپس فرمود:‏

... سرگردان شُدید، همان‏ گونه که بنی اسرائیل در روزگار موسی سرگردان شدند.
به راستی می گویم: بی گمان، سرگردانی شما پس از من، برای زیاده روی
در ستم بر فرزندانم، چندین برابر سرگردانی بنی اسرائیل خواهد شد...(2).

ابو جعفر احمد پسر ‏حسین اَوْدِی نقل کرده است: هنگامی که امام مهدی(علیه‏السّلام) را زمان حج گزاردن در سوی راست کعبه دید، امام با وی سخن گفت و فرمود:

... بی گمان، زمین از حجّتی تهی نمی مانَد، و مردم، بیش از سرگردانی بنی اسرائیل،
در سستی ای نمی مانند، در حالی که روزهای قیام من آشکار شده است.
پس، این امانتی بر گردن تو است، و آن را برای برادرانت از راست روان بازگو کن(3).

حجّتهای خداوند بر بندگان همان پیامبران، فرستادگان و امامان(صلوات الله علیهم) می باشند که آفریدگان با کمک آنان راستی را از ناراستی می شناسند، و چنان که می دانید، بنی اسرائیل هنگامی که از مصر به شبه جزیرۀ سینا آمدند تا درون فلسطین بروند، برای تباهکاریشان در دشت سینا سرگردان شدند و بی آنکه بخواهند، در آنجا زیستند و از رفتن درون سرزمین مقدّس چهل سال بازداشته شدند.
اَصْبَغ پسر نُباتَه گفته است که نزد امیر مؤمنان -علی-(علیه السّلام) ‏آمدم و او را در اندیشه یافتم، در حالی که در زمین می کوبید و نشانه می گذارد. گفتم: ای امیر مؤمنان، مرا چه شده که تو را در اندیشه می بینم...؟ فرمود:

... در زاده شونده ای اندیشیدم که از پشت من است. یازدهم از فرزندانم، او همان مهدی ای
است که زمین را از برابری و دادورزی سرشار خواهد کرد، چنان ‏که از نابرابری و ستم ورزی
لبریز شده است، برای وی پنهان شدن و سرگردانی ای است که گروههایی در آن گمراه
می شوند، و دیگرانی در آن راه می یابند. گفتم: ای امیر مؤمنان، سرگردانی و پنهان شدن
چه اندازه می باشد؟ فرمود: شش روز یا شش ماه یا شش سال...(4).

شایان یادآوری است، در همان سالی که انقلاب ایران پیروز شد، و از یک تا دو سال پیش یا پس از آن، رویدادهای بزرگ دیگری نیز در ایران یا برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه، مانند مصر، اسرائیل، فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، عربستان، عراق، ترکیه، افقانستان و پاکستان، روی داده اند. بنا بر این، انقلاب ایران را می توان سرآغاز دور تازه ای از رویدادهای دوران چهل سالۀ سرگردانی در آخرالزّمان دانست، و اکنون که به پایان این دورۀ 40 ساله نزدیک می شویم، می بینیم مسلمانان دچار آشوبی فراگیر و سرگردانی ای بزرگ شده اند، و زمینه برای شورش سفیانی شامی و هاشمی خراسانی و حسینی یمانی فراهم شده است.
از یزید پسر ابو حبیب نقل شده است که رسول خدا(صلّى الله علیه و سلّم) فرمود:

شورش سفیانی پس از سی و نه است(5).

 از این حدیث و  دیگر احادیث اسلامی هویدا می شود که بی گمان، شورش سفیانی شامی در سال چهلم از سالهای سرگردانی در آخرالزّمان خواهد بود.
-----------------------------------------------------------
1. کمال الدین، ج 1، ص 287، ب 25، ح 5 (ترجمۀ نویسنده).
2. الإرشاد، ج 1، ص 1-290 (ترجمۀ نویسنده).
3. الغیبة، توسی، ص 254، ف 3، ح 223 (ترجمۀ نویسنده).
4. أُصول الکافی، ج 1، ص 399، کتاب حجّت، ب 80، ح 7 (ترجمۀ نویسنده).
5. الفتن، ص 194، جزء 4، ح 794 .

 

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۴ ، ۱۱:۰۹
خادم گمنام