آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است


افزایش شمار پاسبانان و نیروهای امنیّتی از نشانه‌های نزدیک‌شدن زمان قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) است.

عبدالله ابن مسعود روایت کرده است که رسول خدا(صلّى‌الله‌علیه[وآله]وسلّم) برای من فرمود:

ای پسر مسعود، بی‌گمان، از نشانه‌های ساعت و پیش‌درآمدهایش آن است که پاسبانان (پلیسها) فراوان شوند... .(۱)

بدان که مراد از «ساعت» در برخی آیات قرآنی و بسیاری از روایات اسلامی، زمان قیام قائم(علیه‌السّلام) است.

از ابو اُمامَه روایت شده است که رسول خدا(صلّى‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) فرمود:

در آخرالزّمان، میان این گروه مردم (مسلمانان) مردانی پدیدار می‌شوند که با آنان تازیانه‌هایی‌اند که گویا دمِ گاوند. صبح را با ناخُشنودی خدا می‌آغازند و شب را با خشم او به پایان می‌برند.(۲)

امروزه می‌بینید، چنان‌که پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) خبر داده است، برای فزونی بزهکاریها و کارهای تروریستی و شورشهای مردمی و نبودن آسودگی، بی‌گمان، شمار پاسبانان و نیروهای امنیّتی میان مردم، به‌ویژه مسلمانان، افزایش یافته است، و چون پاسبانانِ مردم و نگهبانان آسودگیِ آنان یاد خدا را فراموش می‌کنند و جای کارکردن برای مردمان، در آزار و آسیب‌زدن به ایشان می‌کوشند، خداوند صبح و شام از آنان ناخُشنود می‌باشد و بر آنان خشم می‌گیرد.
---------------------------------------------------------- 

۱. کنز العمّال، ج ۷، الجزء ۱۴، ص ۱۰۱، کتاب القیامة، ح ۳۸۴۹۳، با نقل از: المعجم الکبیر؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۲. المستدرک على الصحیحین، ج ۵، ص ۶۲۳، کتاب الفتن و الملاحم، ح ۸۳۹۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۹ ، ۲۰:۵۹
خادم گمنام

از حُذَیْفَه ابن یَمان روایت شده است که گفت:

آشوبی است که تراشنده خانده می‌شود و دین را می‌تراشد، در آن، عربهای ریشه‌دار و همپیمانان(۱) شایسته و دارندگان گنجها و فقیهان (عالمان دینی) نابود می‌شوند، و آن آشوب از کمترین از کمتر برداشته می‌شود.(۲)

چنین می‌نماید که این روایت از سخنان پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) باشد، اگرچه حُذَیْفَه ابن یَمان صحابی آن را به وی نسبت نداده است.

بی‌گمان، مراد از «همپیمانان شایسته» ایرانیان و افقانیهای خوبِ فریب‌خُرده‌اند، و «دارندگان گنجها» همان بسیارپولدارانی‌اند که با گرانفروشی و احتکار و رانت‌خاری و تضییع حقوق مردم سرمایه‌های انبوهی اندوخته‌اند، و مراد از «فقیهان» عالمان دینی دنیاطلبی‌اند که فتوا به حلال‌بودن حرامهای الاهی، مانند سودهای ربوی و ...، داده‌اند، و از این آشوب جز گروهی اندک رهایی نمی‌یابند.
------------------------------------------------------------ 

۱. الفتن، ص ۱۳۸، الجزء ۳، ح ۵۶۵؛ ترجمۀ سلیمان مدنی تنکابنی.  
۲. گفتنی است، عربها ناعربانِ همپیمان با قبیله‌های عرب را «همپیمانان» (مَوالِی) می‌نامیدند، و پوشیده نیست که بسیاری از ناعربهای همپیمان با عربها از پارسیان (ایرانیان) بودند؛ بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع.

✔️کانال آخرالزّمان
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۹ ، ۱۴:۲۵
خادم گمنام

جنگی که میان کشور آذربایجان و ارمنستان در قره باغ درگرفته است، آتشی که طبق روایات اسلامی نزدیک ظهور امام مهدی(علیه‌السلام) و هنگام زمامداری «مَروَزی» یا «جَحّافی» (نیشابوری) در ایران، در سرزمین آذربایجان بر افروخته می‌شود، نیست. این را گفتیم تا برخی منتظران ظهور دچار شتابزدگی نشوند، هرچند این درگیری اگر گسترده و ادامه‌دار شود، می‌تواند زمینه‌ساز آن آتش شود. زیرا آذربایجان تاریخی سرزمینهای جنوبی رود اَرَس در درون کشور ایران است، و سرزمینهای شمالی ارس که در گذشته جزو ایران بوده است، و امروزه بخشهایی از کشور آذربایجان و ارمنستان را تشکیل می‌دهد، را اَرّان می‌گفته‌اند، و در هیچ کتاب تاریخ و جغرافیای قدیم به آن آذربایجان گفته نشده است، و مراد از آذربایجان در روایات اسلامی نیز همین است. متأسّفانه امروزه کسانی که تبحّری در تاریخ و جغرافیا و احادیث آخرالزّمان ندارند، با بروز هر رویداد در هر منطقه اقدام به ارائۀ تطبیقات نادرست می کنند! 

در هر حال، امیدواریم خداوند فتنه‌ها و جنگ افروزی دشمنان را به خُدشان برگرداند، و سرزمینهای اسلامی از شرور و آفات در امان باشند. 

........................................................................................

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته ‎های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۹ ، ۲۳:۵۳
خادم گمنام

پرسش: این‌که آقای شیخ علی کورانی -نویسنده لبنانی ساکن قم- در مصاحبه‌اش گفته است: «یاران خراسانی پیروز خواهند شد. البته توسط آذربایجانی‌ها به پیروزی می‌رسند. امام صادق می‌فرماید: اگر آذربایجانی‌ها قیام کردند پیروز می‌شویم و قیام قبل از ظهور تحقق می‌یابد.» و نیز در کتاب عصر ظهور نیز همانند آن را آورده است(۱)، آیا چنین سخنی سازگار با روایات اسلامی است و چنین روایتی از امام صادق(علیه‌السّلام) در بارۀ قیام آذربایجانیها پیش از ظهور آمده است؟

پاسخ نویسنده کانال آخرالزّمان مدنی تنکابنی:

هرچند یاوران و پیروان امام مهدی(علیه ‌السّلام) از سرزمینها و گروههای گوناگون می‎باشند، و گروهی از ترکها نیز در آخرالزّمان در یاری‌رساندن به قیامگران راستین پیش از ظهور، مانند هاشمی چینی و شعیب خراسانی و دیگران، می‌کوشند، روایتی از امام صادق(علیه ‌السّلام) در بارۀ قیام آذربایجانیان پیش از ظهور و یاری‌رساندن ترکهای این دیار به خراسانی نداریم!!!

 آن‌چه سرچشمۀ اشتباه آقای کورانی در ارائۀ چنین دیدگاه و برداشت نادرستی شده است، عدم دقّت ایشان در بهره‌بردن از متون صحیح (درست‌نویسی‌شده) روایی و جامع‌ننگری و نداشتن آگاهی فراوان پیرامون موضوعات گوناگون آخرالزّمانی است، و به همین دلیل، در بسیاری از جاها به بیراهه می‌رود، و چنان‌که در مصاحبه با نشریّه فردا گفته است:

«دجّال حدود ۳۰ الی ۴۰ سال بعد از ظهور حرکت برعلیه حضرت راه خواهد انداخت»! و «سامری هنوز زنده است»! نیز یادم نمی‌رود، چندین سال قبل در دیداری که با جناب کورانی داشتم می‌گفت: هیچ حمله‌ای از آذربایجان به ایران نخاهد شد، و آن‌چه در روایات پیرامون هجوم شروسی به ایران آمده است، در بارۀ حملۀ ارتش سرخ شوروی به این کشور در حدود ۶۰ سال قبل (۱۳۲۰ هـ.ش) و اشغال بخشهایی از ایران می‌باشد!!!

برای روشن‌شدن پاسخ درست ما به پرسش یادشده برای همگان، نویسنده می‌گوید که ما پس از سالها پژوهش در مباحث مهدویّت و آخرالزّمان تا کنون روایتی در بارۀ قیام آذریها نیافته ‌ایم، و یافت نیز نمی‌شود، و آن‌چه آمده است، در بارۀ شورش ترکها بر زیان آذریها و دیگر مردم ایران است که در جای خُد می‌بایست مفصّل مورد بحث و پژوهش قرار گیرد، و در همین گفتار نیز به آن می‌پردازیم.

بنا بر روایات اسلامی، ترکهای منطقۀ قفقاز جنوبی، از جملۀ ترکهای آذربایجان و ترکهای ترکیه در سال ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام) دو شورش فتنه‌گرانه و نابرحق دارند که در نخستین آنها همراه با خزرها و با فرماندهی فرمانده‌ای ناصبی مذهب و یهودی نسب با نام شَرُوسِی بر کشور ما یورش می‌برند و پس از مدّتی نبرد با ایرانیان به رهبری مَرْوَزِی، از ترس چینیها و خراسانیها و نیز برای یاری‌رساندن به نیروهای اصهب مروانی در برابر هجوم سفیانی به عراق، جنگ با ایرانیان را رها می‌کنند و سوی عراق می‌روند و در آن‌جا نابود می‌شوند، و در دومین شورش، وارد بخشی از جزیره در شمال و شمال شرقی سوریه می‌شوند و دختران جوان مسلمان را به یغما می‌برند، و سرانجام، نخست نیروهای سفیانی بخشی از آنان را می‌کشند و سپس یاران امام مهدی(علیه‌السّلام) آنان را نابود می‌کنند.

از مَکْحُول روایت شده است که پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌[وآله]وسلّم) فرمود:

برای ترکها دو شورشی است: شورشی که آذربایجان را ویران می‌سازند، و شورش دومی که اسبهایشان را بر فرات می‌بندند، و پس از آن (شورش دوم) ترکی نخاهد بود.(۲)

از کعب الاَحْبار روایت شده است که گفت:

... بی‌گمان، قائم از فرزندان علی(علیه‌السّلام) است که برای وی پنهان‌شدنی چون پنهان‌شدن یوسف و بازگشتی مانند بازگشت عیسی ابن مریم می‌باشد. سپس در پی پنهان‌شدنش، با برآمدن ستارۀ سرخ، ویران‌شدن زَوْرا که همان ری است، فروبرده‌شدن مُزَوَّرَه که همان بغداد است، شورش سفیانی و نبرد فرزندان عبّاس با جوانان ارمنستان و آذربایجان، آشکار می‌شود؛ آن، نبردی می‌باشد که در آن، هزارانی و هزارانی کشته می‏شوند، هر کدام شمشیری آراسته را می‌گیرند که بر همگی پرچمهایی سیاه به جنبش درمی‌آیند؛ آن، جنگی است که مرگ سرخ و طاعون تیره با آن درمی‌آمیزند.(۳)

چنین می‎نماید که این حدیث ارزشمند دربردارندۀ برخی پیشبینیهای شگفت از سخنان پیامبر(صلّى‌الله‌علیه‌وآله) باشد، اگرچه کعب الاحبار تابعی آن را به وی نسبت نداده است.

«جوانان ارمنستان و آذربایجان» نیروهای خَزَری از ترک و روس و جز آن‎دو می‎باشند که در قَفْقاز جنوبی گرد می‌آیند، و چند ماه پیش از قیام امام مهدی(علیه‌السّلام)، با فرماندهی شَرُوسِی بر ایران یورش می‌برند، سپس به عراق می‌روند تا مروانیان را یاری کنند، و در آن‌جا با هم نابود می‌شوند.

ابن مَهْزِیار اهوازی، در بارۀ دیدارش با امام مهدی(علیه‌السّلام)، در جایگاهی ناشناخته در حجاز، در روزگار پنهان‌شدن کوتاه‌مدّتش، گفته است:

... آن گاه که او را دیدم، خِرَدم در خوبی و ویژگی‌اش سرگردان شد. پس، به من فرمود: ... شَرُوسِی، با هدفِ کوه سیاه در پشتِ ری که پیوسته به کوه سرخ و چسبیده به کوههای تالِقان است، از اَرْمَنِسْتان و آذَرْبایْجان بیرون می‌آید. پس، میان او و میان مَرْوَزی نبردی نابودگر و ریشه‌برانداز خاهد بود که در آن، خردسال سپیدمو، و از آن، بزرگسال پیر می‌شود، و میان آن‌دو کشتار آشکار می‌شود... .(۴)

«اَرْمَنِسْتان» سرزمینی است که میان جمهوری آذربایجان در شرق و ترکیه در غرب و گرجستان در شمال و رود اَرَس در جنوب جای دارد، و «آذَرْبایْجان» سرزمینی در شمال غربی ایران است که میان دریای خزر در شرق و ترکیه در غرب و رود اَرَس در شمال جای دارد، و آن جدای از جمهوری آذربایجان می‎باشد که نادرست به این نام نامیده شده است.

از ابو بَصِیر روایت شده است که ابو عبدالله [صادق](علیه‌السّلام) فرمود که بی‌گمان، پدرم [باقر](علیه‌السّلام) به من فرمود:

ناگزیر بی‌گمان، آتشی از آذربایجان خاهد بود که چیزی برابر آن نمی‌ایستد. پس، هر گاه چنان شود، پلاسهای خانه‌هایتان شوید و بمانید تا هنگامی که ما مانده‌ایم. پس، هر گاه جنبشگر ما (مهدی) جنبش کند، سوی او بشتابید، اگرچه با سینه‌خیزرفتن... .(۵)

این همان حدیثی است که آقای کورانی بر پایۀ آن پنداشته است که آذربایجانیها برای یاری اهلبیت(علیهم‌السّلام) در آخرالزّمان برمی‌شورند، و هیچ حمله‌ای پیش از ظهور از شمال غرب به ایران نمی‌شود، در حالی که درونمایۀ آن به آتش آشوب و جنگی بزرگ اشاره دارد که ترکان (ترکیه) و چه بسا رومیان (آمریکا و اروپا) بر زیان مسلمانان، به‌ویژه ایرانیان، در سرزمین آذربایجانِ ایران و بر زیان آذریها برمی‌افروزند.

گفتنی است، آن‌چه مایۀ برداشت نادرست جناب کورانی از حدیث یادشده گردیده است، نسخۀ چاپی نادرست آن در کتاب بحار الأنوار می‌باشد. زیرا این حدیث در کتاب غیبت نعمانی که منبع اصلی آن است، در دو جا با عبارت صحیح: لا بدّ «لنار» من أذربیجان لایقوم لها شیء (ناگزیر آتشی از آذربایجان خاهد بود که چیزی برابر آن نمی‌ایستد) آمده است، ولی در نسخۀ چاپی بحار الأنوار در دو جا با عبارت نادرست: لا بدّ «لنا» من أذربیجان لایقوم لها شیء» (ناگزیر برای ما آذربایجان خاهد بود که چیزی برابر آن نمی ایستد) آمده است، و آقای کورانی با آن‌که بنده در چندین سال پیش، اشتباهشان در مبنا قراردادن نسخۀ اشتباه بحار الأنوار و تفسیر نادرست آن را به ایشان تذکّر دادم و همان موقع بی‌درنگ از طریق کامپیوتر به بحار الأنوار مراجعه کرد و اشکال بنده را پذیرفت، ولی پس از آن، نه متن کتابش عصر الظهور را اصلاح کرد و نه گفتارش را در مصاحبه‌ها و ملاقاتها تغییر داد. شنیدنی است اگر بدانید، همین نسخۀ نادرست بحار الأنوار و نقل آن از سوی جناب کورانی مایۀ اشتباه دیگران، جز حقیر و برخی اساتید، در مباحث مهدویّت شده است، و ناگفته نماند که ما نیز معصوم نیستیم و همه در معرض فراموشی و اشتباه می‌باشیم.
----------------------------------------------------------- 

۱. شایان یادآوری است، در کتاب «عصر ظهور» ص ۶۳ که ترجمۀ فارسی عصر الظهور تألیف آقای کورانی است، می‌خانیم: «و از جمله، روایات مربوط به انقلاب آذربایجان در رویاروئى با ترکان مى‌باشد، از امام صادق(ع) روایت شده که فرمود: " آذربایجان براى ما لازم است، چیزى در مقابل آن یاراى مقاومت ندارد و چون انقلاب گر ما قیام کند به سوى او بشتابید، اگر چه با رفتن چهار دست و پا بر روى برف باشد. " ۱ ممکن است از قول امام (ع) که فرمود: " ناگزیر از آذربایجان بوده و چیزى در مقابل آن ایستادگى نمى کند" چنین استفاده شود که آن جنبش است هدایت گر که در آذربایجان و یا از ناحیه اهالى آن سامان بوجود آمده که لازم است بعد از آن، انتظار و درنگ نموده، تا نشانه‌هاى نزدیک آن آغاز گردد...». 
۲. الفتن، ص ۱۴۵، الجزء ۳، ح ۵۹۷؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۳. الغیبة، للنعمانیّ، ص ۹-۱۴۸، ب ۱۰، ح ۴؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۴. بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۶-۴۵، ب ۱۸، ح ۳۲، با نقل از: کمال ‏الدین؛ ترجمۀ یکی از دانشمندان معاصر.
۵. الغیبة، نعمانی، ص ۲۰۰، ب ۱۱، ح ۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته ‎های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
 

 

 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۹ ، ۲۳:۴۰
خادم گمنام

ویران شدن سرزمینها در آخر الزّمان

سه شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰ ب.ظ

امیر مؤمنان علی(علیه السّلام)، در بیان نشانه های قیام قائم(علیه السّلام)، فرمود:

... مردم به کفر بازمی گردند. پس، در آن هنگام، خداوند ویران کردن شهرها و سرزمینها را می آغازد...(1).

چنان که می دانید، شرق و غرب و شمال و جنوب جهان، سرزمینهای مسلمانان و مسیحیان و یهودیان و بوداییان و کمونیستها و ... روز به روز در حال پُرشدن از کفر به خداوند، چون بی خدایی، کشتار، ستم بر ناتوانان، ربا، دروغ، لختیگری، هرزگی، زناکاری، شراب نوشی، رقص، موسیقی، قمار، شطرنج و دیگر ولنگاریها و گناهان، می باشند، به گونه ای که بشر می پندارد برای این جهان خدایی و حسابرسی و داوری نیست. بنا بر این، با شروع ویرانیها در سوریه و عراق و یمن، اکنون شاهد تدواوم این ویرانیها و گسترش آنها به دیگر کشورهای جهان هستیم، و بی گمان، در آینده ای نزدیک شاهد ویرانی فراگیر در جهان با بلاهای طبیعی و ساختگی، مانند زلزله و سیل و توفان و جنگ، خاهیم بود!

از ابو مالِک اَشْعَری روایت شده است که رسول خدا(صلّی الله علیه و سلّم) فرمود:

سوگند که بی گمان، مردمانی از گروه مردم من (مسلمانان) مستی آور را می نوشند، در حالی که بر آن نام دیگری می نهند، و بر سر آنان، با ابزارهای نوازندگی زدنی و زنان آوازخان، نواخته می شود. خداوند ایشان را در زمین فرو می برد، و برخی از آنان را بوزینگان و خوکان می گرداند(2).

امروزه می بینید، چنان که پیامبر(صلّی الله علیه و آله) خبر داده است، بی گمان، کنیزان آوازخان و ابزارهای نوازندگی، میان مردم، به ویژه مسلمانان، پدیدار شده اند، و گمانی نیست در آن که شکنجه های یادشده به زودی فرود می آیند، و از خدای متعالی می خاهیم که در قیام امام مهدی(علیه السّلام) و سر و سامان دادن به کارهای جهان شتاب ورزد.
—---------------------------------------------— 

1. إلزام الناصب، ج 2، ص 3-172، خطبۀ بیان 2 (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی).
2. سنن ابن ماجه، ص 894، کتاب فتن، ب 22، ح 4020 (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی).

✔️ برگرفته از: جهان در آستانۀ ظهور
پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی
                کانال آخر الزّمان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۹ ، ۲۳:۳۰
خادم گمنام