آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

شمّه‌ای از آثار پیش‌درآمد قران مشتری و زحل

دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۰۴:۴۵ ب.ظ

آیا فکر نمی کنید جنگ آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ و اختلاف شدید میان دو حزب قدرتمند دمکرات و جمهوری‌خاه در آمریکا بر سر ریاست جمهوری آمریکا و لجاجت ترامپ در برابر بایدن، اختلاف میان مجلس و دولت ایران و دو رئیس آن در بارۀ برجام و امور هسته ای و اختلاف میان ترکیه و ایران بر سر آذربایجان و اقوام آذری در دو سوی ارس پس از شعرخانی اردوغان در باکو و اختلاف میان ترکیه و اروپا و اعمال تحریمهای شدید از سوی آمریکا و اروپا ضدّ ترکیه در شرایط کنونی همه و همه ناشی از آثار قران مشتری و زحل باشد که در پیش است ... سالها پیش در مباحث نجومی کتاب مژدۀ ظهور آورده ایم که برخی رویدادهای نجومی مانند قران کواکب آثارشان پیش و پس از واقعه نیز ساری و جاری خاهد بود!!!

باش تا صبح دولتش بدمد    کاین هنوز از نتایج سحر است

-----------------------------------------------------------

سید سلیمان مدنی تنکابنی - قم 

کانال آخرالزمان 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۹ ، ۱۶:۴۵
خادم گمنام

بنا بر روایات اسلامی و نوشتارهای زرتشتیان، افزایش بی‌دینی، پیمان‌شکنی، خیانت، دروغ، دزدی و طمع‌ورزی، در اندازه‌های خُرد تا کلان، میان مردم جهان، به‌ویژه مسلمانان و ایرانیان، از نشانه‌های نزدیک‌شدن ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام) یا سوشیانت و زمینه‌سازان ظهورش، مانند حسنی گیلانی یا هوشیدر ماه، است!

اگر نیم‌نگاهی به حال مردم روزگار ما و قشرهای گوناگون جامعه از کِهین تا مِهین و زیرین تا زبرین بیندازید، می‌بینید همۀ آن‌چه در ادیان گذشته برای آخرالزّمان پیشگویی شده‌اند، روزبه‌روز در حال روی‌دادن و افزایش‌اند.
 
نمونۀ آشکار کارها و رفتارهای ناشایست یادشده، خیانت در ارث و میراث است که گاه پسر و عروسی ناصالح یا دختر و دامادی ناشایست با فریب پدر و مادر و بهره‌گیری از نادانی و حماقتشان، از حقّ دیگر وارثان می‌کاهند یا محرومشان می‌کنند، به گونه‌ای که می‌بینیم در ایران روز به روز اختلاف بر سر ارث رو به فزونی است.

از نمونه‌های دیگرش، فروش یک ملک به چند تن با چند فروشنامه و چندبار پول‌گرفتن است، و چنین کارها و کلاهبرداریهایی در کشورمان بسیار فراوان و رو به افزایش‌اند.

نیز می‌بینم بسیاری از تاجران در آغاز معامله برای خریدارانِ خُد بهای فروش کالایی را معیّن می‌کنند، ولی هنگامی که خریداران پول آن را آماده و برای خریدش اقدام می‌کنند، تاجران طمّاع نرخی گرانتر از پیش بر آن می‌گذارند تا جایی که خریداران ناچار به دادن بهایی بیشتر می‌شوند و یا از معامله صرفِ نظر می‌کنند که نمونه‌ای از این نرخهای شناور اجحاف‌آمیز را در فروش خُدروهای کارخانه‌های خدروسازی ایران شاهدیم، افزون بر گران‌فروشی و بی‌کیفیّتی کالاهایشان!

در صورت برخُرد با برخی خیانتها و کلاهبرداریها، به‌ویژه در ارث و میراث و غصب خانه و زمین از سوی غاصبان، به هیچ وجه از حقّ خُد نگذرید و آن را بر شخص غاصب و کلاهبردار حلال نکنید و به وی نبخشید، و اگر می‌توانید در کوتاه‌مدّت و با مخارجی اندک از راه قانونی پس بگیرید، چنین کنید، و در غیر این صورت، ضمن واگذارکردن حقّتان به خداوند قادری که سخت انتقام‌گیرنده است، صبر کنید تا به‌زودی روز ظهور امام مهدی(علیه‌ السّلام) و انتقام الاهی از ظالمان فرا برسد و به حقّتان دست یابید.

ناگفته نماند که اگر خیانت و کلاهبرداری در چیزهای حرام، مانند داراییهای غصبی و یا ربوی، روی دهد، به طور طبیعی نباید انتظار دادخاهی و حقرسی را در دوران فرمانروایی امام مهدی(علیه ‌السّلام) داشته باشید.

شایان یادآوری است، اگر حقّی که با زور یا نیرنگ از شما گرفته‌اند، خانه و زمینی معیّن است و شخص غاصب قصد فروش یا واگذاری آن را به دیگری دارد و یا کارش را انجام داده است، در اسرع وقت میان اقوام و بستگان و آشنایان و اهل آن آبادی غصبی‌بودنش را آشکارا بیان کنید و بگویید که کسی اقدام به خرید یا گرفتن آن نکند و اگر کسی چنین کند، مالی حرام را خریده و یا گرفته است و هر گونه تصرّفی در آن برایش حرام می‌باشد، و روزی ناچار می‌شود آن را به صاحبش برگرداند.

در این‌جا شایسته است به دو گزارش ارزشمند پیرامون باورها، رفتارها و کارهای بد مردم آخرالزّمان اشاره کنیم:

گزارش مسلمانان در بارۀ ویژگیهای مردم آخرالزّمان

نَزال ابن سَبْرَه گفته است که امیر مؤمنان علی ابن ابی طالب(علیه‎السّلام) برای ما سخنرانی کرد، و خداوند(عزّ و جلّ) را ستود و بر وی آفرین گفت و بر محمّد و خاندان او درود فرستاد، سپس ـسه بارـ فرمود:

بپرسید ای مردم از من پیش از آن که مرا نیابید. پس، صَعصَعه ابن صُوحان سوی او برخاست و گفت: ای امیر مؤمنان، دجّال کی برمی‌شورد؟ پس، علی(علیه‎السّلام) به او فرمود: بنشین که بی‌گمان، خداوند سخنت را شنید و دانست چه خاسته‌ای، سوگند به خدا که پرسش‌شونده از پرسشگر داناتر نیست، ولی برای آن، نشانه‎ها و چگونگیهایی‌اند که برخی در پی دیگری می‎آیند، مانند روبه‎روبودن کفش با کفش، و اگر بخاهی تو را از آنها آگاه کنم؟ گفت: بله ای امیر مؤمنان.

پس او(علیه‎السّلام) فرمود: به یاد بسپار که بی‎گمان، نشانۀ آن، هنگامی است که مردم نماز را بمیرانند، امانت را تباه کنند، دروغگویی را حلال دانند، ربا بخُرند؛ رشوه بگیرند، ساختمان را استوار بسازند، دین را به بهای دنیا بفروشند، کم‏خِرَدان را به کار گیرند، با زنها رایزنی کنند، رشتۀ خیشاوندی را بگسلند، از خاهشهای دل پیروی کنند، خونها را سبک شمارند، بردباریْ ناتوانی، و ستمْ گردن‏فرازی باشد، فرماندهانْ بدکاران، وزیرانْ ستمگران، سرپرستانِ گروهها خیانتگران، و عبادت‌پیشگانْ(۱) بیرون‌روندگان از دین باشند، گواهی بیهوده، بدکارگی، سخن ناروا، بزهکاری و سرکشی آشکار شوند، قرآنها آرایش، مسجدها آراسته و مناره‏ها دراز گردند، بَدها گرامی‌داشته، صفها شلوغ(۲) و دلها ناهماهنگ شوند، پیمانها شکسته و آن‌چه وعده داده شده است، نزدیک گردد، زنان، برای آزمندی بر دنیا، با شوهرانشان در دادوستد همدست شوند، بانگ بیرون‌روندگان از دین بلند شود و سخن ایشان شنیده شود، رهبر مردم پَست‏ترینشان باشد، از بدکار برای ترسیدن از بدی‌اش پرهیز شود، دروغگو راستگو، و خیانتکار امانتدار به شمار آید، کنیزان آوازخان و ابزارهای نوازندگیِ زدنی برگزیده شوند، آیندگان این مردم (مسلمانان) پیشینیانشان را نفرین کنند(۳)، زنان بر زینها سوار شوند، زنان مانند مردان و مردان مانند زنان شوند، گواهی‌دهنده، بی‏آن‌که از او بخاهند، و دیگری، برای انجام‌دادن پیمانی بی‏آن‌که حقّی را بشناسد، گواهی دهد، فقه برای جز دین آموخته گردد(۴)، کار این جهان را بر آن جهان برتری دهند، پوستهای میشها را بر دلهای گرگها بپوشند(۵) و دلهایشان از مردارها بدبوتر، و از «صَبِر»(۶) تلخترند؛ پس، در آن هنگام، پیشی گیرید، پیشی گیرید، سپس بشتابید، بشتابید، بهترین زیستگاهها در آن روز بیت‏ المَقْدِس است، و سوگند که بی‌گمان، بر مردم زمانی فرا‌می‌رسد که هر یک از آنان آرزو کند که وی از زیندگان آن‌جا باشد.(۷)
--------------------------------------------------------------- 

۱. واژۀ «القُرّاء» در متن عربی حدیث به معنای عبادت‌پیشگان و قرآن ‌خانان می‌باشد، و چنین می‌نماید که مراد از آن در این‌جا همان معنای اوّل است.
۲. مقصود آن است که صفهای مسلمانان در نماز جماعت شلوغ می‌شوند.
۳. مراد آن است که بَدانِ از مسلمانان در آخرالزّمان خوبانِ از مؤمنان در آغاز اسلام را نفرین می‌کنند!
۴. مقصود آن است که علوم دینی را برای رسیدن به سیم و زر (پول) می‌آموزند.
۵. مراد آن است که دورو و منافق می‌باشند. 
۶. شیرۀ گیاهی تلخ است که در سرزمینهای گرمسیر می‌روید و در طب به کار می‌رود.
۷. کمال الدین، ص ۳-۵۵۲، الجزء ۲، ب ۱۵، ح ۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.

گزارش زرتشتیان در بارۀ ویژگیهای مردم آخرالزّمان

جهان بد و بَتَر و مردم را زندگانی دشوارتر و شرّ و فساد و دزدی و دروغ بیشتر بوَد.(۱)

بی‌دینی و بدی در جهان آید ... و جهان خاستار دین نباشد.(۲)

همۀ مردم آزپرست(۳) ناراست‏دین باشند.(۴)

بی‏وفایی در جهان بسیار شود.(۵)

برادر کوچک برادر بزرگ را زند و برای خاسته(۶) زور و ستم برگوید.(۷)
------------------------------------------------------------------

۱. جاماسپ‏نامۀ فارسی، ص ۳-۸۲، ف ۳، بند ۲.
۲. جاماسپ‏نامۀ فارسی، ص ۸۳، ف ۳، بند ۲.
۳. حریص، افزون‏طلب.
۴. زند بهمن‏یَسن، ص ۷، ف ۴، بند ۴۱.
۵. جاماسپ‏نامۀ فارسی، ص ۴، ف ۳، بند ۵.
 ۶. مال و دارایی.
۷. نجات‌بخشی در ادیان، ص ۶۱، گفتار ۱، بخ ۸، با نقل از: جاماسب‌نامه پهلوی، ف ۱، بند ۴.

پیامدهای تلخ پیمان‌شکنی

ابو جعفر [باقر](علیه‌السّلام) روایت کرده است که رسول خدا(صلّى‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) فرمود:

... پیمان خدا و پیمان رسولش را نشکسته‌اند، مگر آن‌که خداوند بر آنان دشمنانشان را چیره کند و برخی چیزهایی را که در دستانشان‌ است، بگیرند... .(۱)

ابو جعفر [باقر](علیه‌السّلام) فرموده است که در کتاب رسول خدا(صلّى‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) یافتیم:

... هر گاه پیمان را بشکنند، خداوند بر آنان دشمنشان را چیره می‌کند... .(۲)

پیامبر(صلّى‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) فرمود:

... هر گاه پیمان را بشکنند، خداوند آنان را گرفتار کشتن می‌کند... .(۳)


------------------------------------------------------------- 
۱. الکافی، ج ۴، ص ۱۱۹، کتاب الإیمان و الکفر، ب فی عقوبات المعاصی العاجلة، ح ۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۲. الکافی، ج ۴، ص ۲۰-۱۱۹، کتاب الإیمان و الکفر، ب فی عقوبات المعاصی العاجلة، ح ۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۳. جامع الأخبار، ص ۵۰۹، ف ۱۴۱، ح ۳۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی
.

بازگردندان حقوق ستمدیدگان در دولت امام مهدی(علیه‌السّلام)

جعفر ابن سیّار شامی گفته است:

از بازگرداندن مهدی چیزهایی را که با ستم گرفته شده‌اند، کار به جایی می‌رسد که اگر زیر دندان انسانی چیزی باشد، آن را می‌کند تا برگرداندش.(۱)

چنین می‌نماید که این حدیث از سخنان پیامبر(صلّى‌الله‌علیه‌وآله) باشد، اگرچه جعفر ابن سیّار شامی آن‌ را به وی نسبت نداده است.
-----------------------------------------------------------------

۱. الفتن، ص ۲۴۹، الجزء ۵، ح ۹۷۱، ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته ‎های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان


گفتار فوق را به همۀ مظلومان دلسوخته ای که حقوق حلالشان در گذر سالیان به دست ستمگران غصب شده است، پیشکش می‌کنم تا مایۀ آرامش و تسکین خاطری باشد، و ستمگران را نیز با این بیت شعر حکیمانه که سعدی در گلستان آورده است، نصحیت می کنم:

حذر کن ز درد درونهای ریش 
که ریش درون عاقبت سرکند

به هم بر مکن تا توانی دلی 
که آهی جهانی به هم برکند
.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۹ ، ۱۶:۳۸
خادم گمنام

سرنوشت بشّار اسد و زمامداری‌اش در آخرالزّمان

چهارشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۹، ۰۸:۳۲ ب.ظ

بر پایۀ روایات اسلامی بیانگر رویدادهای آخرالزّمان، آشوب شام، به‌ویژه سوریه، را هیچ کس نمی‌تواند آرام کند، و اگر از جایی آرام شود، از جایی دیگر سر برمی‌آورد، و ۱۲ سال دوام می‌یابد، و سپس فروپاشی حکومت زمامدار شام، در پی یورش شورشیان آفریقایی از لیبی به مصر و بیت المقدس و اردن و دمشق، و یورش نیروهای شیصبانی کوفی و اصهب مروانی از عراق به دمشق و یورش نیروهای سفیانی از جنوب دمشق به این شهر خاهد بود، و واپسین زمامدار شام که گویا همین بشّار اسد ‌باشد، پس از کشته‌شدن زمامدار کوتاه‌قد و بسیارزورگوی مصر که گویا همین عبدالفتّاح سیسی است، و فروپاشی پادشاهی عبدالله هاشمی در اردن، و نیز در پی آشکارشدن پرچم سفیانی در شام، با دست مردم دمشق کشته می‌شود، و مردم به سفیانی می‌پیوندند، و وی بر منبر دمشق می‌نشیند، و از برخی محاسبات جفری که چند سال قبل انجام گرفته است، چنین برمی‌آید که کشته‌شدن بشّار اسد با «سرب» (گلوله) خاهد بود، و در هر حال کشته‌شدن واپسین زمامدار شام پیش از سفیانی در ماه رمضان پیش از ظهور یا کمی پیش از آن خاهد بود، و خداوند داناتر است.

گفتنی است، بنا بر آن‌چه که با بهره‌گیری از چندین روایت اسلامی و برخی محاسبات جفری پیشبینی کردیم،  همۀ خبرهایی که در بارۀ فرار بشّار اسد به ایران یا روسیه در گذشته شنیدید و یا در آینده خاهید شنید، دروغهایی بیش نیستند و نخاهند بود، و همان گونه که روش بیشتر زمامداران عرب برکنارشده، مانند صدّام و مبارک و قذّافی و علی عبدالله صالح می‌باشد که از کشورشان فرار نکردند تا آن‌که دستگیر و زندانی و کشته ‌شدند یا مردند، بشّار اسد نیز از دمشق و سوریه خارج نخاهد شد تا آن‌که در همان جا کشته شود!!!

نیز شایان یادآوری است، با نگاه به آن‌که آشوب شامِ یادشده در احادیث اسلامی که دوازده سال به درازا می‌کشد، گویا همین آشوب سوریه است که با شعارنویسی برخی کودکان شهر دَرْعا بر زیان زمامداری بشّار اسد در ۲۲ ربیع اوّل ۱۴۳۲ برابر ۲۶ فوریه ۲۰۱۱ آغاز شد، می‌توان سال ۱۴۴۴ هـ.ق برابر ۲۰۲۳ م را پایان دوران زمامداری این شخص در سوریه دانست، و خداوند داناتر است. 

---------------------------------------------------------------------
📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۹ ، ۲۰:۳۲
خادم گمنام

سال 1400 هجری شمسی سرآغاز اجرای نمایشهای پایانی آخرالزّمانی 

برای آنان که می‌خاهند از خبرهای تازه آخرالزّمانی آگاه شوند، یادآور می‌شویم ذهن خُد را درگیر  نتیجۀ انتخابات آمریکا و آینده برجام و گرانیهای افسارگسیختۀ فعلی در ایران و وعده‌های سر خرمن برخی دست‌اندرکاران داخلی یا تبلیغات دروغین برخی خارج‌نشینان دین‌ستیز نکنید. منتظر باشید تا حادثۀ نجومی قران مشتری و زحل در دی‌ماه پیش رو شکل گیرد و پردۀ آخر اجرای نمایشنامۀ آخرالزّمان از سال 1400 شمسی باز شود. در آن هنگام، قدرتمندان عالمِ باطن تصمیم به انجام برخی کارهای سرنوشت‌ساز خاهند گرفت .... هرچه مؤمنان و ناتوانان بیشتر در سختی بیفتند، سیر حوادث شتاب بیشتری می‌گیرد. 

از ارسال پیامها و نظرات و سؤالات در این باره و موارد دیگر جدّاً خدداری کنید. زیرا نه فرصت خاندن پیامها و نظرات را داریم و نه پاسخگویی به آنها را.

--------------------------------------------------------------------

✔️کانال آخرالزّمان

سید سلیمان مدنی تنکابنی - قم 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۹ ، ۲۰:۳۱
خادم گمنام

به مناسبت 10 ساله‌شدن آشوب سوریه

چهارشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۹، ۰۸:۲۶ ب.ظ

آشوب فراگیر دوازده‌ساله در خاورمیانه پیش از شورش سفیانی و آشکارشدن گنج فرات

از برخی احادیث اسلامی بهره گرفته می‌شود که زیندگان خاورمیانه، به‌ویژه مسلمانان، پیش از شورش سفیانی، گرفتار آشوبی فراگیر می‌شوند که دوازده سال پایدار می‌ماند، و آغاز آن آشوب از شام و پایانش در همان‌جا خاهد بود.
 
ابن مُسَیَّب گفته است:

در شام آشوبی خاهد بود که گویا آغازش بازی کودکان است. از سویی بالا می‌آید و از سویی آرام می‌شود، و پایان نمی‌یابد تا آن‌که فریادگری فریاد زند: بی‌گمان، فرمانده آن کس است.(۱)

نیز ابن مُسَیَّب گفته است:

در شام آشوبی خاهد بود که گویا آغازش بازی کودکان است. سپس کار مردم بر چیزی استوار نمی‌شود و برای آنان گروه گردآمده‌ای نخاهد بود تا آن‌که فریادگری از آسمان فریاد زند: بر شما باد آن کس، و پنجۀ دستی برآید که اشاره می‌کند.(۲)

چنین می‌نماید که این دو روایت از سخنان پیامبر(صلّى‌الله‌علیه‌وآله) باشند، اگرچه سعید ابن مسیّب تابعی آن‌دو را به وی نسبت نداده است.

بدان که در ماه محرّم سال قیام قائم(علیه‌السّلام)، جبرائیل(علیه‌السّلام) از آسمان بانگ می‌زند که مهدی فرماندۀ مردم است، و پنجۀ دستی آویزان در هوا آشکار می‌شود که سوی وی اشاره می‌کند.

بنا بر آن‌چه هویداست، آشوب شام همان «آشوب سوریه» است که گویا آغازش از بازی کودکان بود، و در شهر دَرْعا زبانه کشید، هنگامی که شماری از کودکان شعارهایی را بر زیان زمامداری سوریه در ۲۲ ربیع اوّل ۱۴۳۲ برابر ۲۶ فوریه ۲۰۱۱ بر دیوار مدرسه‌شان نوشتند و با دست نیروهای امنیّتی بازداشت شدند، و پس از آن، آشوب با دستان برخی گروههای تروریستی و پشتیبانی برخی دولتهای غربی، عربی و ترک، در سراسر سوریه و برخی بخشهای لبنان پخش شد، و پس از گذشتن نزدیک چهار سال از درنگش در آن دو کشور، در ۱۰ شعبان ۱۴۳۵ برابر ۹ ژوئن ۲۰۱۴ با دستان گروه داعش و بازماندگان حزب بعث، درون کشور عراق رفت، و آن همچنان که بود، پایدار می‌باشد، و گمانی نیست در آن‌که آشوب یادشده پس از دوازده سال به درگیری میان گروه حسنی لبنانی، گروه اصهب مروانی، گروه ابقع فهری و گروه سفیانی شامی و به آشکارشدن گنج فرات کشیده می‌شود، و آشوب با قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) پایان می‌یابد، و خداوند داناتر است.

از ابو هُرَیْرَه روایت شده است که رسول خدا(صلّى‌الله‌علیه[وآله]وسلّم) فرمود:

پس از من چهار آشوب سوی شما می‌آیند: نخستین آنها در آن خونها حلال دانسته می‌شوند، دومین آنها در آن خونها و داراییها حلال دانسته می‌شوند، سومین آنها در آن خونها، داراییها و شرمگاهها حلال دانسته می‌شوند، و چهارمین، ناشنوا، کور و فراگیر است که مانند جنبش موج در دریا می‌جنبد تا آن‌که کسی از مردم از آن پناهگاهی نمی‌یابد، و خانه‌ای از عربها و ناعربها نمی‌ماند، مگر آن‌که آن را از خاری و ترس پُر کند، در شام می‌گردد، عراق را می‌پوشاند و جزیره را با دست و پایش می‌کوبد، و گروه مردمان (مسلمانان) در آن، چون مالیده‌شدن چرم، مالیده می‌شوند، گرفتاری در آن سخت می‌شود، به گونه‌ای که کار نیکو در آن زشت دانسته، و کار زشت در آن نیکو شناخته گردد، کسی از مردم نمی‌تواند در آن بگوید: نه نه. سپس آن را از سویی نمی‌دوزند، مگر آن‌که از سویی دیگر بشکافد، مرد در آن صبح می‌کند، در حالی که مؤمن است و شب می‌کند در حالی که کافر است، و رهایی نمی‌یابد در آن، مگر کسی که مانند دعای فرورفته در دریا دعا کند، آن آشوب دوازده سال پایدار می‌ماند، از میان می‌رود هنگامی که از میان می‌رود، در حالی که بی‌گمان، فرات از کوهی از تلا پرده برداشته است؛ پس، بر سر آن کارزار می‌کنند تا آن‌که از هر نه تن هفت تن کشته شوند.(۳)

شایان یادآوری است که این روایت در کتاب الفتن دو بخش شده بود، و ما آن دو بخش را برای فراگیرشدن بهره‌اش، به هم پیوند دادیم و روایت را بر گونۀ یگانه و درستش در این‌جا آوردیم.

«شام» سرزمینی پهناور در خاورمیانه و جنوب غربی آسیا بر کنارۀ شرقی دریای مدیترانه است، و فلسطین، اردن، لبنان و بیشتر سوریۀ کنونی و بخشی از جنوب ترکیه و شرق مصر را در بر می‌گیرد.(۴)

«عِراق» بخش جنوبی سرزمینهای میان دو رود دِجْلَه و فُرات و پیرامون آن‌دو است که از سامَرّا بر کنارۀ خاوری دجله و هِیْت بر کنارۀ باختری فرات آغاز می‌شود و تا آبادان در جنوب غربی ایران و پایانۀ بَصْرَه در شمال کویت کشیده می‌شود.(۵)

«جَزِیرَه» بخش شمالی سرزمینهای میان دو رود دِجْلَه و فُرات است که از جزیرۀ ابن عُمَر، نَصِیبِین، مارِدِین، دِیار بَکْر، حَرّان و شانْلِی اُورْفا در جنوب شرقی ترکیه آغاز می‌شود و به قامِشْلِی، حَسَکه، رأسُ الْعَیْن، عَیْن العَرَب، رَقَّه و بُصَیْرَه در شمال شرقی، شمال و شرق سوریه می‌رسد و تا درون کشور عراق، از مَوْصِل بر کنارۀ خاوری دجله تا تَکْرِیت بر کنارۀ باختری دجله و حَدِیثَه بر کنارۀ خاوری فرات، کشیده می‌شود.(۶)
------------------------------------------------------------ 

۱. المصنّف، ج ۱۱، ص ۳۶۱، ح ۲۰۷۴۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۲. الفتن، ص ۲۳۶، الجزء ۵، ح ۹۲۹؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۳. الفتن، ص ۳۱، الجزء ۱، ح ۸۷ و الفتن، ص ۱۵۹، الجزء ۳، دنبالۀ ح ۶۵۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۴. بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع.
۵. بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع.
۶. بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته ‎های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۹ ، ۲۰:۲۶
خادم گمنام