آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

۷ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

شیعیان در چین

جمعه, ۱۳ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۰۶ ب.ظ

شمار رسمی شیعیان چین اندک، اما نفوذ غیر رسمی اندیشه شیعی بین مسلمانان آنجا بسیار است. آمار غیر رسمی از شمار شیعیان چین بین پانزده تا بیست هزار نفر است. اندیشه شیعی در چین در دو گروه اساسی تجلی می‌یابد. اول شیعیان به معنای اخص در کوه‌های پامیر (اسماعیلیه) و اطراف شهرهای خُتَن و یارغَند (دوازده امامی) و دومی در شیعیان به معنای اعم که در طریقت‌های متعددی چون نقشبندیه، قادریه، کبرویه و غیره تشکیل یافته‌اند. تشیع در میان قوم تاجیک در کاشغر و معدودی از دسته‌های قوم ایغور در «یارغند» پیروانی دارد. تاجیک‌های کاشغر به فرقه اسماعیلیه و اویغورهای «یارغند» به شیعه دوازده امامی تعلق مذهبی دارند.

شیعیان دوازده امامی بیشتر در شهرهای ختن و یارغند و مناطق اطراف آن در ایالت خودمختار سین کیانگ اسکان دارند. تشیع مانند اصل اسلام از طریق ایران و شبه قاره وارد چین شده است. این شیعیان همچنان که خود اظهار می‌کنند غالبا کشمیری الاصل بوده‌اند که در اثر دشواری زندگی اقتصادی یا سیاسی آن نواحی به سمت شرق رفته‌اند.

در حال حاضر نیز شیعیان شهرهای یاد شده ارتباط خود را با شهر گلیگیت که از شهرهای شیعه نشین پاکستان است حفظ کرده و از آن طریق تغذیه فکری می‌شوند. دوری راه این شیعیان با عتبات سبب شده است تا آنان، اماکن متبرکه‌ای را به نام امامان ساخته و آنها را زیارت کنند. یکی از معروف‌ترین آنها آرامگاه جعفر صادق(ص) در شهر یارغند است. همچنین امامان جماعت شیعه که عنوان پیشنماز را دارند، افزون بر مسجد، تکیه و تالار هم دارند که در ایام سوگواری در آنها، نوحه‌هایی را به عنوان «خاک کربلا» می‌خوانند.

یکی از مناطق مسلمان نشین، استان خَتَن است که شهر جنگجو در آن واقع شده و دارای بیست مسجد است. روستای قدندین از توابع شهر خوجیا در همین شهر است. در این شهر با حمایت مالی ایران در کنار مسجد، مدرسه‌ای برای برادران و مدرسه‌ای به نام فاطمیه برای خواهران بنا شده است.

در جزیره «سَنُ یا» مسلمانان فراوانی زندگی می‌کنند. در روستای خوی شین در شهر سنُ یا، مدرسه‌ای با نام مدرسه علوم اسلامی اهل بیت در پنج کلیومتری سنُ یا وجود دارد که در سال ۱۹۸۱ تأسیس شده است. طی سال‌های اخیر شماری از طلاب چینی به مشهد آمده و در دانشگاه رضوی این شهر تحصیلات خود را به پایان برده‌اند. افزون بر شیعیان امامی در چین، سنی‌های نقشبندی این کشور که غالباً از مسلمانان صوفی به شمار می‌روند علاقه فراوانی به دوازده امام داشته و نام آنان را در سینه خود محفوظ نگاه داشته‌اند.

آثار شیعی در بین مسلمانان چین مانند شمشیر ذوالفقار در بین مسلمانان زیاد است، اما به دلیل نبود مبلّغ شیعه، آنها شیعه بودن خود را فراموش کرده‌اند.

منبع: ویکی شیعه

----------------------------------------------------------------

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۰۰ ، ۲۲:۰۶
خادم گمنام

خشکسالی در انتظار است

جمعه, ۱۳ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳ ب.ظ

آثار گرم شدن جهانی هوای کره زمین از هم اکنون در روسیه دیده می شود و انتظار می رود مناطق جنوبی این کشور در سال جاری با خشکسالی مواجه شوند.

به گزارش برنا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز یکشنبه در گزارشی با استناد به دیدگاه های کارشناسان اعلام کرد که کاهش شدید بارندگی و خشکسالی مناطق جنوبی روسیه را تهدید می کند.

-----------------------------------------------------------------------------

کانال آخرالزمان 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۰۰ ، ۲۲:۰۳
خادم گمنام

یکی از دوستان بزرگوار که از اساتید دانشگاه در دیار تنکابن و سالیانی دراز از منتظران ظهور امام مهدی(علیه ‌السّلام) و پیگیر رویدادهای آخرالزّمان است، برای نویسنده گزارشی فرستاد که خبر از زیستن شمار فراوانی از سادات بنی هاشم و شیعیان در استان سین‌کیانگ در غرب چین می‌دهد، و سازگار با روایاتی است که بیانگر شورش گروهی از زمینه‌سازان حکومت امام مهدی(علیه‌السّلام) با رهبری مردی هاشمی‌تبار در چین می‌باشند.

چندین سال پیش، در سفری هوایی از رامسر به تهران، با شخصی که چهره‌ای شاد و جذّاب داشت، آشنا شدم. وی که از سادات طباطبایی و پدرش مشهدی و مادرش یزدی بود و دکتری زبان‌شناسی داشت و با چند زبان آشنا بود، سالیان درازی را در کشورهای اروپایی زیسته بود و سفرهای بسیاری به گوشه و کنار جهان، به‌ویژه افغانستان، پاکستان، هند، نپال و چین، داشت، و با ادیان و مذاهب گوناگون آشنا بود. پس از آن سفر، با هم دوست شدیم و نشستهایی داشتیم، و روزی از سفرهایش برایم خاطراتی نقل کرد و گفت:

سفری به تبّت که سرزمینی کوهستانی و بلند و معروف به بام دنیاست، داشتم، و در آن‌جا معبد بوداییان و راهبان بودایی را دیدم. نیز به شهر شینینگ در غرب چین رفتم و با «دونگ گوان عبدالّاه»، از علمای بزرگ و رهبر مسلمانان چین، دیداری داشتم.

در همین سفر به ایالت خُدمختار سِین‌کیانْگ رفتم که خاستگاه ترکهای مسلمان اُیغُر می‌باشد، و در یکی از بخشهایش، روزی در بازاری محلّی سرگرم قدم‌زدن بودم که در مغازه‌هایش غذاهای حلال دیدم، و از غذاهای حرام، مانند سگ و گربه که چینیان می‌خُرَند، خبری نبود، و خُشحال شدم و کمی تعجّب کردم. ناگهان ذهنم درگیر نکته‌ای شد که پیشتر آگاهی‌ای به آن داشتم و ناخدآگاه از خاطرم گذشت که شجرۀ بنی‌هاشم و نسل گرامی پیامبر اسلام(صلّی‌الّاه‌علیه‌وآله) و امام علی(علیه‌السّلام) در همۀ دنیا پراکنده‌ و دارای مناصبی‌اند و گاهی در ملّتهای دیگر ذوب شده‌اند، مانند جُرج فلان در انگلیس یا توماس فلان در کانادا و ایالات متّحدۀ آمریکا، و نیز شنیده بودم که در چین هم نزدیک به ده‌ هزار تن از سادات مدنی زندگی می‌کنند، و با اندکی پرس‌وجو دریافتم که در همین استان جایی سادات‌نشین یافت می‌شود.

فردای آن روز به آن‌ سرزمین(۱) رسیدم، و پس از گشت‌وگذاری کوتاه، ساعت سه از ظهر گذشته بود که صدای اذان عصر را از بلندگوهای مسجد با آداب شیعیان دوازده‌امامی و با لهجه‌ای خاص که هیچ گاه از یادم نمی‌رود، شنیدم. وضو گرفتم و خُدَم را به مسجد رساندم و همراه نماز عصر نمازگزاران، نماز ظهر و عصرم را که هر دو قصر بودند، به امام جماعت مسجد که دستاری کوچک را یک دور بر سر پیچیده بود، اقتدا کردم، و پس از نماز مشغول تعقیبات نماز عصر شدم و آن قدر خُشحال بودم که وصف‌ناشدنی است. ناگهان از پشت شبستان مسجد ولوله و صداهایی شنیدم. نگاهم را تیز کردم و دیدم نوجوانان و جوانان و مردانی میان‌سال که همگی مسلّح به شمشیر و گونه‌ای ابزار رزمی مانند نانچیکو برای دفاع شخصی‌اند، در حال ورزشهای رزمی‌ می‌باشند، و چنان چابک و چالاک بودند و جست‌وخیز می‌کردند که گویا در کف پای آنان فنر کار گذاشته شده است، و از روی دیواری بلند به‌آسانی می‌پریدند، و دانستم که این برنامۀ هر روزۀ آنان پس از نماز عصر می‌باشد.

من که زبان ترکی اُیغُری که گویش بومی مسلمانان غرب چین و زبان ماندارین که گویش بومی بسیاری از چینیهاست را نمی‌دانستم، کسی را در میان آنان یافتم که آشنا به زبان انگلیسی بود، و با وی دوست شدم و شرح احوالشان را پرسیدم، و او گفت: در این سرزمین بیست هزار تن از سادات و بنی هاشم زندگی می‌کنند که همگی از منتظران ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام) می‌باشند و با دولت مرکزی کاری ندارند و بیشتر نیازمندیهای ضروری زندگیشان را خدشان تولید می‌کنند. پرسیدم: شما هم از سادات می‌باشید؟ گفت: مگر می‌شود نباشم. گفتم:‌ من هم از سادات و نسل رسول الّاه(صلّی‌الّاه‌علیه‌وآله) هستم، و دیگر احساس غربت نمی‌کردم، و آن شب را مهمانش شدم. در پی غروب آفتاب با دوستم برای نمار مغرب به مسجد رفتیم و نماز را به همان امام جماعت اقتدا کردیم، و پس از نماز، امام برای نمازگزاران سخنان کوتاهی گفت و دعا کرد، و به خانۀ میزبان برگشتیم، و نماز عشا و صبح را نیز همان گونه در وقتش در مسجد گزاردیم. از شغل و کارشان پرسیدم، گفت:‌ بیشتر مردم ما کشاورزی می‌کنند و من هم کشاورزم. صبح که به مزرعه‌اش رفتیم، دریافتم که خداوند چه نعمت فراوانی به آنان داده است، و از دیدن کشاورزی پُررونق و محصولات و میوه‌های کم‌نظیر از نظر کیفی و کمّی در شگفت شدم و بسیار لذّت بردم؛ زیرا با آن‌که سفرهای گوناگونی به دیگر مناطق جهان، مانند اروپا، آمریکا، آفریقا، داشتم، چنین چیزی را هرگز در جایی دیگر ندیده بودم!

پس از دو روز، ناچار به خداحافظی با دوستم و مردم آن دیار شدم، در حالی که حسّ عجیبی داشتم و بُغض گلویم را گرفته بود، و آن‌جا را به قصد رفتن به دیگر مناطق آن کشور، برای دیدن دیوار چین و کاخهای سلاطین و امپراتوری کهن چین، ترک کردم. 
---------------------------------------------------------- 

۱. اکنون که گزارش این سفر را برایتان می‌نویسم، نام آن آبادی و سرزمین که دوستم به آن‌جا رفته و نامش را گفته بود، از یادم رفته است، و ناگوارانه باید گفت که دیگر به آن سیّد بزرگوار که در سنّ نزدیک به ۸۰ سالگی و در اردیبهشت ۱۳۹۲ هـ.ش درگذشته است، دسترس ندارم؛ خدایش بیامرزد.
 
📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه ‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۰۰ ، ۰۱:۰۷
خادم گمنام

بروز اختلاف میان شرق و غرب در آخرالزّمان

شنبه, ۷ فروردين ۱۴۰۰، ۰۶:۳۵ ب.ظ


بالاگرفتن تنشها و اختلافات میان اروپا و آمریکا با چین و روسیه و تحریمهای متقابل و قاتل خاندن پوتین از سوی بایدن همگی از رویدادهایی مهم در روابط شرق و غرب و تحقّق برخی پیشبینیهای روایات اسلامی در آینده‌ای نزدیک در بارۀ بروز اختلاف میان اهل مشرق (مانند چین و کره شمالی و روسیه و ایران) و اهل مغرب (اروپا و آمریکا) خبر می‌دهند!

------------------------------------------------------

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۰۰ ، ۱۸:۳۵
خادم گمنام

آیا می‌دانید که واژۀ «زمینه‌سازان ظهور» واژه‌ای نوساخته از سوی برخی نویسندگان و سخنوران هم‌روزگار ما می‌باشد و در روایات اسلامی به کار نرفته است، و اگر آن را درست بدانیم و بخاهیم برایش مصداقی پیدا کنیم، سفیانی نیز از زمینه‌سازان ظهور است؛ چون با ستم و کشتار زمینۀ ظهور امام مهدی(علیه ‌السّلام) را فراهم می‌کند.

آن‌چه تنها در یک روایت اسلامی آشکارا به کار رفته و درونمایۀ برخی دیگر از روایات اسلامی نیز است، زمینه‌سازان حکومت امام مهدی(علیه‌السّلام) می‌باشد که به قیامگران چینی و خراسانی‌ای اشاره دارد که نزدیک شش ماه پیش از قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) در مشرق‌زمین قیام می‌کنند و قدرت را در خاورمیانه در دست می‌گیرند و با تلاشها و نبردها و سپردن پرچم به امام مهدی(علیه‌السّلام) زمینه پادشاهی‌اش را فراهم می‌کنند.

از عبدالّاه ابن حارث ابن جَزْء زُبَیْدی روایت شده است که رسول خدا(صلّی‌الّاه‌علیه[وآله]وسلّم) فرمود:

مردمی از مشرق برمی‌شورند که برای مهدی زمینه‌سازی می‌کنند؛ مرادش زمامداری‌اش است.(۱)


--------------------------------------------------------------------------- 
۱. سنن ابن ماجة، ج ۵، ص ۲۱۵، ک الفتن، ب خروج المهدیّ، ح  ۴۰۸۸؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه ‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۰۰ ، ۱۸:۲۷
خادم گمنام

دوران رویداد‌خیز ۱۰۰ ساله در آخرالزّمان

پنجشنبه, ۵ فروردين ۱۴۰۰، ۰۳:۰۸ ب.ظ

دورانهای رویداد‌خیز

با بهره‌گیری از دانش نجوم و تجربیّات هزاران‏ سالۀ بشر چنین می‌یابیم که در سر بازه‌های زمانی ویژه‌ای، رویدادهایی پدیدار می‌شوند که بر چرخۀ زندگی آدمی و دیگر زیندگان کرۀ زمین اثر‏گذارند. بازه‌های ۷ ساله، ۱۲ ساله، ۲۰ ساله، ۲۹ ساله، ۴۰ ساله، ۶۰ ساله، ۷۰ ساله،۱۰۰ ساله، ۳۰۰ ساله، ۴۰۰ ساله، ۱۰۰۰ ساله و ۷۰۰۰ ساله از برجسته‌ترین دوره‌های حادثه‌خیزند.
 
شایان یادآوری است، برخی از این دورانهای رویداد‌خیز با دورۀ گردش برخی کرات منظومۀ شمسی به گرد خُرشید همخانی دارند؛ مانند دورۀ ۱۲ سالۀ مشتری و دورۀ ۲۹ سالۀ زحل. همچنین در پدیدآمدن دوره‌های دراز‏مدّت، گاه دو یا چند دورۀ کوتاهتر با هم گرد می‌آیند؛ مانند دورۀ ۴۰ ساله که نزدیک به یک دورۀ ۲۹ سالۀ زحل و ۱۲ سالۀ مشتری را در بر می‌گیرد. در هر حال، کسی می‌تواند از این بازه‌های زمانی رویداد‌خیز رویدادهایی را پیشبینی کند که از دانش تاریخ و احکام نجومی و محاسبات جفری برخُردار باشد.

 

نگاهی گذرا به تاریخ سد سال پیش ایران و جهان

یکی از بازه‌های زمانی رویداد‌خیر دورۀ ۱۰۰ ساله است. اگر به سد سال پیش برگردیم و نگاهی گذرا به اوضاع آن زمان جهان و ایران بیندازیم، می‌بینیم: انقلاب بُلشِویکی روسیه با رهبری لنین در اکتبر ۱۹۱۷ برابر آبان ۱۲۹۶ آغازیده شد که به سرنگونی حکومت ۳۰۰ سالۀ تزارها انجامید، و پس از یک دوره جنگهای داخلی بین ارتش سرخ و سفید، با پیروزی ارتش سرخ در اکتبر ۱۹۲۲، کشور شوروی پدید آمد. جنگ جهانی اوّل که در ۱۹۱۴ آغاز شد و چهار سال به درازا کشید و ۱۰ میلیون کشته و ویرانیهای فراوانی بر جای گذاشت، در نوامبر ۱۹۱۸ برابر آبان ۱۲۹۷ پایان یافت. در این میان، ایران نیز از آسیبهای جنگ جهانی اوّل و انقلاب کمونیستی در همسایۀ شمالی‌اش روسیه دور نبود، و در سال ۱۲۹۸-۱۲۹۷ هـ.ش، همزمان با پادشاهی احمدشاه قاجار و مصادف با آخرین سال جنگ جهانی اوّل، کشور از شمال و جنوب زیر سیطرۀ نیروهای امپراتوری بریتانیا، روسیه و آلمان بود، و هر کدام از این بیگانگان، بخشی از سرزمین ایران را در اشغال خُد داشتند، و افزون بر آن دو رویداد، جهان از فوریه ۱۹۱۸ تا آوریل ۱۹۲۰ برابر بهمن ۱۲۹۶ تا فروردین ۱۲۹۹ درگیر بیماری واگیر و مرگبار آنفلوآنزای اسپانیایی شد که نزدیک به ۵۰ میلیون تن را به کام مرگ فرستاد، و ایران نیز در همان زمان یکی از بالاترین آمارهای مرگ بر اثر آنفلوانزای اسپانیایی و وبا و گرسنگی را داشت، و نزدیک به سه میلیون از جمعیّت ده ‎میلیونی کشور مردند!

در هر حال، در پایانه‌های حکومت قاجاریان، و پادشاهی احمد شاه قاجار، ایران دستخُش آشگفتیهای فراوان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بود، و فقر، گرسنگی، بیماری، دزدی، راهزنی، سرکشی و ناامنی سراسر کشور را فرا گرفته بود که ناگهان میرپنج رضاخان، با همکاری انگلیسیها و برخی رجال سیاسی و مذهبی داخلی، همراه با شماری از نیروهای قزّاق، از قزوین بر تهران تاخت و در ۳ اسفند ۱۲۹۹ برابر ۲۲ فوریه ۱۹۲۱ این شهر را فتح و کودتا کرد. وی نخست سردارسپه، سپس وزیر جنگ و آن گاه نخست‌وزیر و در ۲۴ آذر  ۱۳۰۴ برابر ۱۵ دسامبر ۱۹۲۵، با برکناری احمدشاه، پادشاه ایران شد، و به زمامداری ۱۳۰ سالۀ ترکهای قاجار پایان داد، و کشور را از نابسامانی و آشفتگی رهانید، و به آبادانی و ایجاد امنیّت و برانداختن شاهزاده‌های قاجاری ستمگر و خوانین سرکش و سران خُدمختار و سرکوب کمونیستهای وابسته به روسیه پرداخت، ولی در پی خُدکامگیها و نداشتن باورهای دینی و نیز برخی برنامه‌هایی که از سوی انگلیسیها به وی داده شده و ناچار به اجرای آنها بود، از در ناسازگاری با روحانیّون و مذهبیها و آزادیخاهان و روشنفکران درآمد و قانون کشف حجاب را پیاده کرد و به ناروا انسانهایی را کشت و داراییهایی را مصادره کرد، و سرانجام، پس از ۱۶ سال فرمانروایی، برای سرکشیهایی که در برابر انگلیسیها کرده بود و ناخشنودیهایی که مردم از وی داشتند، از قدرت برکنار و به جزیرۀ موریس در جنوب غربی اقیانوس هند فرستاده شد و در همان‌جا مرد.

نیز در سد سال پیش، با آمدن مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی از اراک به قم در ۲۹ اسفند ۱۲۹۹ برابر ۱۰ رجب ۱۳۳۹ و ماندگارشدنش در این شهر، حوزۀ علمی قم در سال ۱۳۰۰ هـ.ش برابر ۱۳۴۰ هـ.ق بنیادگذاری شد که در برابر حوزۀ نجف، اسفهان، تهران، قزوین و مشهد سر بلند کرد، و روحانیون و مبلّغان دینی فراوانی پروراند، و اکنون آن حوزۀ علمی به سدسالگی‌اش رسیده است، هرچند قم از سدۀ دوم هجری قمری، با مهاجرت گروهی از شیعیان اشعری یمنی‌تبار از کوفه به این شهر، اندک‌اندک مرکز حدیث و فقه و کلام گردیده، و دارای برخی مدارس علمی و کتابخانه‌هایی شده بود.

 

نگاهی پیشبینانه به اوضاع کنونی ایران و جهان و دگرگونیهای پیشِ ‌رو

اگر پس از گذشت ۱۰۰ سال از روزگار آشفته و نابسامان ایران و جهان و دگرگونیهایی که در آن زمان پدیدار شدند، اکنون نیز به اوضاع آشفته و نابسامان و آخرالزّمانی ایران و دیگر کشورهای جهان و نیز آشوبها و جنگهایی که از سالها پیش در برخی کشورهای خاورمیانه، مانند افغانستان، عراق، سوریه، یمن، فلسطین و لیبی، آغاز شده‌‌اند و همچنان پایدارند، نگاهی بیندازیم، پیشبینی برخی دگرگونیهای بنیادین سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دینی در ایران و دیگر کشورهای جهان در سالهای نزدیک پیش رو، از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ هـ.ش، دور از انتظار نخاهد بود! و خداوند داناتر است.

--------------------------------------------------------------------------------

ایران-قم-سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی - ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ 

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه ‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته ‎های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۰۰ ، ۱۵:۰۸
خادم گمنام

بسم الله الرحمن الرحیم

لحظۀ تحویل سال ۱۴۰۰ هجری شمسی: شنبه ۳۰ اسفند سال ۱۳۹۹، ساعت ۱۳:۰۷.۲۸ می‌باشد، مصادف با ۶ شعبان المعظّم ۱۴۴۲ هجری قمری و مقارن با ۲۰ مارچ (مارس) ۲۰۲۱ میلادی.

همان طور که می‌دانیم، برای تعیین اوّلین روز سال جدید (یعنی اوّل فروردین هر سال)، اگر لحظۀ تحویل سال جدید قبل از لحظۀ ظهر باشد، همان روز، اوّل فروردین (شروع نوروز باستانی) است، و اگر بعد از لحظۀ ظهر سال تحویل باشد، فردای آن روز اوّل نوروز خاهد بود.
 
و از آن‌جا که قرن چهاردهم هجری خُرشیدی نیز از روز چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۰۱، آغاز شده و روز یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ به اتمام خاهد رسید؛ لذا امسال یکشنبه اوّل فروردین آخرین سال قرن ۱۴ شروع خاهد شد، و دوشنبه اوّل فروردین ۱۴۰۱ شمسی اوّلین روز و اوّلین سال قرن پانزدهم هجری خاهد بود...!!!

و جالب است که بدانیم، در سال ۱۳۹۹ دو تا لحظه سال تحویل داشتیم ... روز جمعه اوّل فررودین ۱۳۹۹ و حالا روز شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹.

طبق محاسبات نجومی، لحظۀ سال تحویل، صاحب روز برج زحل، صاحب ساعت قمر، طالع وقت به نشان زودیاک  برج سرطان (خرچنگ) و صاحب طالع قمر می‌باشد.

قمر در بین کواکب سعد است؛ لذا حکم به سعدیّت تحویل سال می‎کنیم، و از آن‌جا که در سال ۱۴۰۰ شمسی دو تا عید نیمه شعبان داریم (نخستین در دوشنبه ۹ فروردین و دومین در جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰)، آن را به فال نیک می‌گیریم، و امیدواریم که امسال خدای منّان بر همۀ مؤمنین و شیعیان و محبّین اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السّلام) و همۀ محرومان و مستضعفان عالم هستی منّت نهاده و به صورت ویژه‌ای دستگیری نماید و برکات عظیم و بی‌حدّ و حصر خُد و امدادهای غیبی‌اش را نصیب همۀ ما بفرماید و هر لحظه ما را به ظهور مولایمان نزدیکتر و امیدوارتر فرماید.

و امّا پیشبینی رویدادهای سال جدید...

درحالی وارد سال ۱۴۰۰ شمسی می‌شویم که چندماهی (قریب به ۵ ماه ) به پایان سال ۱۴۴۲ هجری قمری مانده است، و پیشتر پیشبینیهای خد در بارۀ سال ۱۴۴۲ قمری را به عرض رسانده بودیم؛ لذا آن موارد را می‌توان به پیشبینیهای سال جدید شمسی اضافه کرد، و در یک جمله باید گفت که سال ۱۴۴۲ قمری را سال فتنه‌های رنگارنگ نامگذاری کردیم (فتأمّل).

❌فتنۀ بازار سرمایه (بورس)
❌فتنۀ گرانی گوشت و میوه و ارزاق مردم
❌فتنۀ گرانی مسکن و اجاره بها
❌فتنۀ افزایش قیمت دلار  و افزایش قیمت خدرو 
❌فتنۀ کمبود اقلام ضروری و مایحتاج مردم
❌فتنۀ کم‌کاری مسئولین و بی‌تفاوت‌شدن به خاسته‌های مردم
❌فتنۀ ترور اشخاص مهم 
❌فتنۀ برخی گروههای سیاسی
❌و البتّه فتنه‌های دیگر...

امّا نتیجۀ این فتنه‌ها:

 ✅بیداری و هشیاری عامّۀ مردم بوده و در نهایت به گرفتاری خائنین و دشمنان ختم خاهد شد.
✅و در پی آن، برخی عزل و نصبها و فرار و گریزهایی دیده می‌شوند...

امسال سال سخت‌کوشی و کار و تلاش است...

سال ازدواجهای یهویی ... و سال جابه‌جاییها ... و سال تغییر قدرت امّا با سر و صدای فراوان...

احتمال برخی درگیریها و اغتشاشات و شورشها می‌رود...

برای کشاورزان و کارمندان و کارگران امسال سال خوبی خاهد بود...

در عالم سیاست حوادث مختلفی به وقوع می‌پیوندند...

در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری پیشبینی میشود که فردی کت و شلواری به موفقیّت برسد و قدرت از معمّمین گرفته شود...

امسال بیماری و بستری‌شدن برای برخی پادشاهان بزرگ خاورمیانه دیده می‌شود...

جلساتی محرمانه تشکیل خاهد شد تا تصمیماتی در زمینۀ جایگزینی گرفته شود...

در بین مراجع عظام امسال فوت شخصیّت برجسته‌ای دیده می‌شود که جهان تشیّع عزادار آن خاهد شد...

احتمال ترور برخی شخصیتّهای برجسته و سیاسی می‌رود... 

از شهرهایی مانند اصفهان، تبریز، گنبد کاووس سر و صدا به گوش می‌رسد ... آشوب و فتنه در شمال کشور دیده می‌شود...

البتّه سمت سیستان و کردستان را هم ناامن خاهند کرد...

ان شاء الله ختم به خیر شود...

در مورد بیماری منحوس کرنا احتمال این‌که این بیماری فروکش کند و کمتر شود، زیاد است، ولی سازندگان این ویروس دست‌بردار نیستند و ممکن است بیماریهای مسری و تنفّسی دیگری در عالم فراگیر شوند...
  
متأسّفانه آمار طلاق و جدایی و دزدی و سرقت و بزهکاری افزایش می‌یابد...

در جهان به‌زودی آشوبها و هرج و مرجهای تازه‌ای شروع خاهند شد و ممکن است شاهد درگیریهای مذهبی باشیم...
 
امسال برای جهان سال مهاجرت خاهد بود...

در عربستان هرج و مرج دیده می‌شود و قتل و غارت...

ترکیه درگیر ناامنی و ناآرامی‌خاهد شد...

یمن موفقیّتهای تازه‌ای به دست خاهد آورد...

و در سوریه تلاش برای کشته‌شدن بشّار اسد تقویت می‌شود...

به طور کلّی امسال سال ترور شخصیّتهای سیاسی و اثرگذار است...

آمریکا در تلاش است تا داعش را احیا کند و چیزی بدتر از آن را در خاورمیانه پدید آورد...

سوریه همچنان در آتش فتنه‌ها می‌سوزد...

عراق و لبنان درگیر اعتراضات مردمی میشوند و فتنۀ جدیدی در آنها شکل می‌گیرد...

چین و روسیه در اقتصاد جهانی گوی سبقت را ربوده و بر قدرتشان افزوده می‌شود... 

در اروپا، انگلستان هم شاهد حوادث سیاسی خاهد بود...

امسال سال محافظه کارهاست، و لاکن لگدپرانیهایی را شاهد خاهیم بود...

وضعیّت در میان سیاهپوستان جالب نخاهد بود و ممکن است جنگ داخلی در کشورهای سیاهپوست‌نشین روی دهد...

امنیّت راهها در جهان به خطر خاهد افتاد و مرگهای دست‌جمعی را شاهد خاهیم بود...
 
خطر سیلها و زلزله‌ها هم در ایران و هم در جهان با شدّت بیشتری احتمال می‌رود؛ لذا باید احتیاط کرد و برای دفع بلاها دعا کرد...

جریان بورس امسال هم فراز و نشیبهایی خاهد داشت ... و در برخی مسائل اقتصادی ثبات و رشد را بعد از بحرانهای شدید و گذشت چند ماه خاهیم داشت...

امسال سال پیشنهادات کاری هم هست ... پس، باید فرصتها را غنیمت بدانیم...

امسال را باید با چشم ذخیره‌سازی برای سال بعد دید...

سال ۱۴۰۱ سال تحوّلات عظیم در دنیاست ... لذا ممکن است بسیار سخت و دلهره‌آور باشد، امّا کسانی که با احتیاط کامل در امسال به فکر پس‌انداز هستند، سال بعد مشکلات کمتری خاهند داشت...

این را هم باید اضافه کرد که در بین بروج سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، برج اردیبهشت، مرداد، شهریور و دی بسیار مهم خاهند بود، و ممکن است حوادثی مهم در آن ماهها روی دهند.

در پایان آرزو می‌کنم که یگانه دادار هستی بهترینها را برای امّت اسلامی و همۀ مستضعفین عالم مقدّر فرماید و امدادهای غیبی خُد را شامل حال همۀ عزیزان حاضر در گروه بفرماید.

برای سال جدید پیشنهاد می‌شود هرروز ذکر لاحول و لاقوة الّا بالله العلیّ العظیم ۱۰۰ بار گفته شود و همچنین پیشنهاد می‌شود امسال هرروز یا هر شب سورۀ مبارکۀ واقعه خانده شود و به امام رضا(علیه‌السّلام) هدیه گردد...

 و برای گشایش در کارها دعای هفتم صحیفۀ سجادیه ترک نشود...

فرموده‌اند از خواصّ سورۀ مبارکۀ واقعه آن است که کسی آن را تلاوت کند، از غافلان نخاهد بود؛ لذا امیدواریم به برکت این سوره در این سالهایی که بوی ظهور منجی عالم بشریّت به مشام می‌رسد، از غافلان نباشیم.

به امید دیدن ظهور حضرت حجّت ابن الحسن العسکری(علیهماالسّلام)

اللّهُمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فَرَجَهم و أهلک أعدائهم

و الله أعلم بحقائق الأمور

-------------------------------------------------------

ایران-تهران-علوی موسوی بروجردی

سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ برابر ۲۵ رجب ۱۴۴۲

✍🏻روش ما در نوشتن واژه ‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ فروردين ۰۰ ، ۱۶:۳۰
خادم گمنام