آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

بشارتی دربارۀ نزدیک‌بودن زمان قیام حسنی گیلانی

پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۲:۲۵ ب.ظ

طبق پیشبینیهای نجومی برای اقتران مشتری و زحل و بشارتی برخاسته از رؤیایی صادق که در آن به یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در ایران خبر از حسنی گیلانی(حفظه‌‌الّاه) می‌دادم، قیام این سیّد در دوران رئیس‌جمهوری‌ای خاهد بود که در خرداد 1400 برگزیده می‌شود. روی‌دادن جنگ و ویرانی در فلسطین و اسرائیل و اوج‌گرفتن گرانیها در ایران نیز خبر از رویدادهایی غیر منتظره می‌دهند!

این خاب در اوائل اردیبهشت امسال (1400) دیده شده است، و از گفتن نام شخصی که در خاب دیده‌ام معذورم. تنها می‌توانم بگویم وی شخصی شمالی بود، ولی هیچ ارتباط ظاهری و باطنی میان او و جناب سیّد حسنی وجود ندارد!

در هر حال، طبق برخی پیشبینیها جناب سیّد حسنی پس از درخشش صاعقه‌هایی عظیم و وحشتناک در ماه رمضان، ناگهان در ایران آشکار خاهد 

---------------------------------------------------------------------------

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۴:۲۵
خادم گمنام

آشوب فراگیر پایدار در آخرالزّمان

پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۲:۱۶ ب.ظ

ماجرای درگیریها و موشک‌بارانهای این روزهای مسلمانان فلسطینی غزّه با یهودیان اسرائیل بخش کوچکی از فتنۀ دوازده سالۀ آخرالزّمانی است. پیشتر نیز گفته بودیم در پایانه‌های این دورۀ دوازده ساله حکومت حاکمان مصر و اردن و سوریه فرو می‌پاشند و آن گاه فتنۀ سفیانی آغاز می‌شود 👇👇👇

 

آشوب فراگیر پایدار در آخرالزّمان

از برخی احادیث اسلامی بهره گرفته می‌شود که زیندگان خاورمیانه، به‌ویژه مسلمانان، پیش از شورش سفیانی، گرفتار آشوبی فراگیر می‌شوند که دوازده سال پایدار می‌ماند، و آغاز آن آشوب از شام و پایانش در همان‌جا خاهد بود.
 
ابن مُسَیَّب گفته است:

در شام آشوبی خاهد بود که گویا آغازش بازی کودکان است. از سویی بالا می‌آید و از سویی آرام می‌شود، و پایان نمی‌یابد تا آن‌که فریادگری فریاد زند: بی‌گمان، فرمانده آن کس است.(۱)

نیز ابن مُسَیَّب گفته است:

در شام آشوبی خاهد بود که گویا آغازش بازی کودکان است. سپس کار مردم بر چیزی استوار نمی‌شود و برای آنان گروه گردآمده‌ای نخاهد بود تا آن‌که فریادگری از آسمان فریاد زند: بر شما باد آن کس، و پنجۀ دستی برآید که اشاره می‌کند.(۲)

چنین می‌نماید که این دو روایت از سخنان پیامبر(صلّى‌الّاه‌علیه‌وآله) باشند، اگرچه سعید ابن مسیّب تابعی آن‌دو را به وی نسبت نداده است.

بدان که در ماه محرّم سال قیام قائم(علیه‌السّلام)، جبرائیل(علیه‌السّلام) از آسمان بانگ می‌زند که مهدی فرماندۀ مردم است، و پنجۀ دستی آویزان در هوا آشکار می‌شود که سوی وی اشاره می‌کند.

بنا بر آن‌چه هویداست، آشوب شام همان «آشوب سوریه» است که گویا آغازش از بازی کودکان بود، و در شهر دَرْعا زبانه کشید، هنگامی که شماری از کودکان شعارهایی را بر زیان زمامداری سوریه در ۲۲ ربیع اوّل ۱۴۳۲ برابر ۲۶ فوریه ۲۰۱۱ بر دیوار مدرسه‌شان نوشتند و با دست نیروهای امنیّتی بازداشت شدند، و پس از آن، آشوب با دستان برخی گروههای تروریستی و پشتیبانی برخی دولتهای غربی، عربی و ترک، در سراسر سوریه و برخی بخشهای لبنان پخش شد، و پس از گذشتن نزدیک چهار سال از درنگش در آن دو کشور، در ۱۰ شعبان ۱۴۳۵ برابر ۹ ژوئن ۲۰۱۴ با دستان گروه داعش و بازماندگان حزب بعث، درون کشور عراق رفت، و آن همچنان که بود، پایدار می‌باشد، و گمانی نیست در آن‌که آشوب یادشده پس از دوازده سال به درگیری میان گروه حسنی لبنانی، گروه اصهب مروانی، گروه ابقع فهری و گروه سفیانی شامی و به آشکارشدن گنج فرات کشیده می‌شود، و آشوب با قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) پایان می‌یابد، و خداوند داناتر است.

از ابو هُرَیْرَه روایت شده است که رسول خدا(صلّى‌الّاه‌علیه[وآله]وسلّم) فرمود:

پس از من چهار آشوب سوی شما می‌آیند: نخستین آنها در آن خونها حلال دانسته می‌شوند، دومین آنها در آن خونها و داراییها حلال دانسته می‌شوند، سومین آنها در آن خونها، داراییها و شرمگاهها حلال دانسته می‌شوند، و چهارمین، ناشنوا، کور و فراگیر است که مانند جنبش موج در دریا می‌جنبد تا آن‌که کسی از مردم از آن پناهگاهی نمی‌یابد، و خانه‌ای از عربها و ناعربها نمی‌ماند، مگر آن‌که آن را از خاری و ترس پُر کند، در شام می‌گردد، عراق را می‌پوشاند و جزیره را با دست و پایش می‌کوبد، و گروه مردمان (مسلمانان) در آن، چون مالیده‌شدن چرم، مالیده می‌شوند، گرفتاری در آن سخت می‌شود، به گونه‌ای که کار نیکو در آن زشت دانسته، و کار زشت در آن نیکو شناخته گردد، کسی از مردم نمی‌تواند در آن بگوید: نه نه. سپس آن را از سویی نمی‌دوزند، مگر آن‌که از سویی دیگر بشکافد، مرد در آن صبح می‌کند، در حالی که مؤمن است و شب می‌کند در حالی که کافر است، و رهایی نمی‌یابد در آن، مگر کسی که مانند دعای فرورفته در دریا دعا کند، آن آشوب دوازده سال پایدار می‌ماند، از میان می‌رود هنگامی که از میان می‌رود، در حالی که بی‌گمان، فرات از کوهی از تلا پرده برداشته است؛ پس، بر سر آن کارزار می‌کنند تا آن‌که از هر نه تن هفت تن کشته شوند.(۳)

شایان یادآوری است که این روایت در کتاب الفتن دو بخش شده بود، و ما آن دو بخش را برای فراگیرشدن بهره‌اش، به هم پیوند دادیم و روایت را بر گونۀ یگانه و درستش در این‌جا آوردیم.

«شام» سرزمینی پهناور در خاورمیانه و جنوب غربی آسیا بر کنارۀ شرقی دریای مدیترانه است، و فلسطین، اردن، لبنان و بیشتر سوریۀ کنونی و بخشی از جنوب ترکیه و شرق مصر را در بر می‌گیرد.(۴)

«عِراق» بخش جنوبی سرزمینهای میان دو رود دِجْلَه و فُرات و پیرامون آن‌دو است که از سامَرّا بر کنارۀ خاوری دجله و هِیْت بر کنارۀ باختری فرات آغاز می‌شود و تا آبادان در جنوب غربی ایران و پایانۀ بَصْرَه در شمال کویت کشیده می‌شود.(۵)

«جَزِیرَه» بخش شمالی سرزمینهای میان دو رود دِجْلَه و فُرات است که از جزیرۀ ابن عُمَر، نَصِیبِین، مارِدِین، دِیار بَکْر، حَرّان و شانْلِی اُورْفا در جنوب شرقی ترکیه آغاز می‌شود و به قامِشْلِی، حَسَکه، رأسُ الْعَیْن، عَیْن العَرَب، رَقَّه و بُصَیْرَه در شمال شرقی، شمال و شرق سوریه می‌رسد و تا درون کشور عراق، از مَوْصِل بر کنارۀ خاوری دجله تا تَکْرِیت بر کنارۀ باختری دجله و حَدِیثَه بر کنارۀ خاوری فرات، کشیده می‌شود.(۶)
------------------------------------------------------------ 

۱. المصنّف، عبدالرزّاق، ج ۱۱، ص ۲-۳۶۱، ح ۲۰۷۴۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۲. الفتن، ص ۲۳۶، الجزء ۵، ح ۹۲۹؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۳. الفتن، ص ۳۱، الجزء ۱، ح ۸۷ و الفتن، ص ۱۵۹، الجزء ۳، دنبالۀ ح ۶۵۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۴. بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع.
۵. بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع.
۶. بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه ‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته ‎های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۴:۱۶
خادم گمنام

ویران شدن سرزمینها در آخرالزّمان

چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۲:۱۷ ب.ظ

امیر مؤمنان علی(علیه‌السّلام)، در بیان نشانه‎ های قیام قائم(علیه‎ السّلام)، فرمود:

... مردم به کفر بازمی‌گردند. پس، در آن هنگام، خداوند ویران‎ کردن شهرها و سرزمینها را می‌آغازد... .(۱)

چنان‌که می‌دانید، شرق و غرب و شمال و جنوب جهان، سرزمینهای مسلمانان و مسیحیان و یهودیان و بوداییان و کمونیستها و ... روز به روز در حال پُرشدن از نافرمانیها و کفر به خداوند، چون بی‌خدایی، کشتار، ستم بر ناتوانان، ربا، دروغ، لختیگری، هرزگی، زناکاری، شراب‌نوشی، رقص، موسیقی، قمار، شطرنج و دیگر ولنگاریها و گناهان، می‌باشند، به گونه‌ای که بشر می‌پندارد جهان آزاد رها شده است و برای آن خدایی و حسابرسی و داوری نیست. بنا بر این، با شروع ویرانیها در سوریه و عراق و یمن و افغانستان، اکنون شاهد تداوم این ویرانیها و گسترش آنها به دیگر سرزمینها و کشورهای جهان، به‌ویژه فلسطین و اسرائیل، هستیم، و بی‌گمان، در آینده‌ای نزدیک شاهد ویرانی فراگیر در شهرها و سرزمینهای این کرۀ آبی‌خاکی با بلاهای طبیعی و ساختگی گوناگون، مانند زلزله و سیل و طوفان و آتش و جنگ، خاهیم بود!

---------------------------------------------------------------------------

📚گزیده‎ هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۴:۱۷
خادم گمنام

پیش از هر سخن شایان یادآوری است، از روایات اسلامی چنین برمی‌آید که وقت دقیق ظهور امام مهدی(علیه‌ السّلام) و زمان دقیق خروج دجّال تک‌چشم را کسی جز خداوند نمی‌داند. بنا بر این، تا زمانی که نشانه‌های مقدّماتی و زماندار این دو رویداد بزرگ پدیدار نشوند، هر بحثی پیرامون زمان وقوع آن دو احتمالی و مشروط به شرایطی ویژه خاهد بود.
 
نیز گفتنی است، سالهای آخرالزّمانی را که ظرف وقوع رویدادهای آخرالزّمان‌اند، باید قمری و از ماه رمضان آغاز کنیم؛ زیرا بنا بر احادیث اسلامی، ماه رمضان آغاز سال و سر سال است، و در روایات به وقوع بسیاری از حوادث در ماههای قمری اشاره شده است، نه شمسی.
 
همچنین خوب است بگوییم، با توجّه به آن‌که در روایات اسلامی به تقارن نوروز باستانی ایرانیان که شمسی است با زمان چیره‌شدن امام مهدی(علیه‌السّلام) بر دجّال و پایان سلطه‌اش بر جهان اشاره شده است، و از سویی تا کنون برخی نشانه‌های عمومی ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام) و خروج دجّال روی داده‌اند، و احتمال وقوع این دو رویداد شگفت در آینده‌ای نزدیک می‌رود، و از سویی دیگر، سر سال شمسی (فروردین و نوروز) و سر سال قمری (رمضان) در حال رسیدن و نزدیک‌شدن به هم می‌باشند، و به گونه‌ای شاهد تقارن و برابری تقریبی سال شمسی و سال قمری با هم هستیم. به عنوان نمونه، در امسال، ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ برابر ۱ رمضان ۱۴۴۲ بود، و تا سه سال دیگر، سر این دو سال شمسی و قمری بسیار به هم نزدیکتر نیز می‌‌شوند.
 
باز هم می‌باید اشاره کنیم که ماههای سال قمری، با توجّه به سرعت گردش ماه و جلوافتادن ۱۰ روزۀ آن در هر سال، همواره چرخشی و نابرابر و ناپایدار در برابر سال شمسی می‌باشند، و هر سال قمری ۳۵۴ روز، و هر سال شمسی ۳۶۵ روز دارد، و هر ۳۳ سال قمری برابر ۳۲ سال شمسی است.
 
با نگاه به اهمّیّت برخی اعمال عبادی هرساله نزد مسلمانان، مانند روزۀ ماه رمضان و حجّ ماه ذی‌حجّه، از زمان پیامبر(صلّی‌الّاه‌علیه‌وآله) به این سو، و نیز ثبت حوادث تاریخی بر پایۀ ماههای قمری در دفاتر دیوانی پادشاهان و کتب تاریخی دانشمندان مسلمان، احتمال اشتباه در شمارش سالها و ماههای قمری بسیار دور از ذهن می‌باشد.

بنا بر این، اگر در روایات اسلامی آمده است که در ماه صفر پیش از ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام) جنگها آغاز می‌شوند، و در ماه رجب سفیانی و خراسانی و یمانی قیام می‌کنند، و در ماه رمضان بزرگ‌ستاره‌ای دنباله‌دار با درخششی فراوان پدیدار می‌شود که در نیمۀ آن ماه که روز جمعه است، هنگام طلوع خُرشید، بخشی از آن ستاره بر روی زمین فرو می‌افتد و مردم در آن ساعت باید درون خانه‌ها پناه بگیرند و در و پنجره‌ها را ببندند و هر کس بیرون از خانه باشد آسیب می‌بیند، و در ماه ذی‌حجّه پادشاه حجاز کشته می‌شود و میان حاجیان در مکّه کشتار می‌شود، و امام مهدی(علیه‌السّلام) در سالی فرد در ماه محرّم روز شنبه عاشورا قیام می‌کند، بی‌گمان می‌توان گفت که سال فرد و ماههای قمری مورد نظر احادیث اسلامی در آخرالزّمان همان سالهای فرد و ماههای قمری شناخته‌شده نزد مردم و نوشته‌شده در تقویمهایشان است، و اگر جابه‌جایی‌ای در آنها رخ داده باشد، تاریخهای یادشده در روایات بی‌ارزش می‌شوند و همۀ منتظران رویدادهای آخرالزّمانی گیج و سرگردان می‌گردند.

اکنون می‌پردازیم به پاسخ‌دهی به پرسش آغازین این گفتار و می‌گوییم، هرچند ۱۴۰۰ شمسی که به ‌گونه‌ای تقریبی برابر رمضان ۱۴۴۲ تا شعبان ۱۴۴۳ قمری است، بنا بر برخی شواهد موجود و محاسبات جفری، سالی سخت و سیاه و شر و رویدادخیز است، در صورتی می‌تواند سرآغاز سه سال سخت پیش از خروج دجّال باشد که برخی رویدادهای یادشده در روایات اسلامی در آن و در دو سال پسین‌اش روی دهند.  
  
نخست آن‌که در این سالِ نخستین، باید کم‌بارانی و خشکسالی و کمبود محصولات کشاورزی نسبت به سالهای پیشین افزایش چشمگیری یابند، و همان گونه که در برخی روایات آمده است، یک‌سوم بارندگیهای سالانه نسبت به سالهای قبل و نیز بعد کاهش یابند و در سال بعدی دوسوم بارانها و در سال سوم بارانی نبارد.
 
دوم آن‌که در این سال می‌بایست سختیها، مانند گرانی نرخها و تنگدستی و گرسنگی مردم، نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری یابند و سال بعد بیشتر و در سال سوم فراوان و فراگیر شوند.
 
سوم آن‌که در این سال می‌بایست پادشاهی مقتدر از پادشاهان سرزمینهای اسلامی از دنیا برود.
 
چهارم آن‌که باید در سال پسین (سال دوم)، از ماه صفر جنگهایی نو آغاز شوند و شاهد جنگهایی میان هند و پاکستان، هند و چین و ایران و بحرین و ... و شورش نیروهای هاشمی چینی و نیز در اواخر سال دوم، شاهد بارندگیهایی شدید و چیره‌‌شدن حزب بعث و داعش بر عراق و کشته‌شدن پادشاه این کشور و جنگ ایران و عراق و نیز چیره‌شدن پادشاه یمن بر این کشور و شورش شورشیان آفریقایی در لیبی و یورش آنان بر مصر تا سوریه، و همچنین شورش یمانی در یمن و خراسانی در سمرقند و سفیانی در وادی خشک و ... باشیم. در پایان همین سال یا در آغاز سال سوم، پادشاه مصر و سوریه و برخی سران دیگر کشورها کشته می‌شوند.
 
پنجم آن‌که باید در آغاز سال سوم، در ماه رمضان ستاره‌ای دنباله‌دار که همان گیسوی سختی‌آور و نشانۀ عذاب و کشتار و خشکسالی شدید است، پدیدار شود، و در نیمۀ رمضان بسوزد و شعله‌ور شود و بخشی بزرگ از آن با صدایی ترسناک بر زمین بیفتد و در ۲۳ رمضان به نام امام مهدی(علیه‌السّلام) از آسمان ندا داده شود.
 
اگر رویدادهایی که برای امسال و سال دیگر به گونه‌ای احتمالی پیشبینی کرده‌ایم روی ندهند، بی‌گمان، در پایان سال سوم نیز دجّال خروج نخاهد کرد. بنا بر این، چاره‌ای جز صبر و انتظار نخاهیم داشت.

--------------------------------------------------------------------------------

ایران-قم-سیّد سلیمان مدنی تنکابنی
اردیبهشت ۱۴۰۰ برابر رمضان ۱۴۴۲ 

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه ‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۳۳
خادم گمنام

سرنوشت اسرائیل و بیت‌المقدس در آخرالزّمان

جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۱:۵۷ ق.ظ

طبق پیشبینی روایات اسلامی، کمی پیش از ظهور، شورشیان آفریقایی، مانند داعش لیبی که سنّیان افراطی‌اند، رهسپار سوریه می‌شوند، و حکومت مصر و اردن را سرنگون می‌کنند، و در میان راه یورشی ناموفّق بر بیت‌المقدس و اسرائیل می‌برند که در آن هنگام، نیروهای اروپایی و آمریکایی و نیروهای پادشاه یمن از اسرائیل محافظت می‌کنند! گفتیم پادشاه یمن؛ زیرا وی پیشتر با کمک اسرائیل و اروپا و آمریکا بر حوثیها چیره و قدرت را در یمن به دست می‌گیرد و وامدار آنان است!

ناگفته نماند، وقتی نیروهای شورشی آفریقایی به دمشق رسیدند و با نیروهای هوادار حاکم سوریه درگیر شدند، ناگهان سفیانی بر همگان می‌شورد، و مردم دمشق فرمانروای خُد را می‌کشند و به سفیانی می‌پیوندند! سفیانی هم که در آغاز با اروپا و آمریکا دشمن است و با نیروهایشان می‌جنگد، سرانجام با آنان متّحد می‌شود، و تا کنون به مدرکی دست نیافتم که بر اسرائیل یورش ببرد، ولی خد و گروهی از نیروهایش در پایان کار از دمشق به بیت‌المقدس می‌روند.

در هر حال، اسرائیل و بیت‌المقدس سرانجام چند ماهی پس از ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام)، به دست گروهی از یاران مشرقی وی فتح خاهند شد!

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۱:۵۷
خادم گمنام