آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

همپیمانی عربها و ترکان در آخرالزّمان

جمعه, ۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۰۷:۵۵ ب.ظ

امیر مؤمنان علی(علیه‌السّلام)، در بیان رویدادهای آخرالزّمان، فرمود:

... وای بر عربها از درآمیختن با ترکها... .(۱)

چنین می‌نماید که این روایت به پیامدهای ناگوار همپیمانی ناخجسته‌ای اشاره دارد که میان برخی دولتهای عربی مانند عربستان سعودی با دولتهای ترکیه و آذربایجان بر زیان مسلمانان، به‌ویژه شیعیان ایران و عراق، روی می‌دهد، در کنار همپیمانی ترکان و عربها با رومیان در آخرالزّمان که در برخی نوشتارهای زرتشتیان به آن اشاره شده است:

تازیان با رومیان [و] ترکان اندر آمیزند و کشور بیاشوبند...(۲).

بی گمان، مراد از «کشور» در سخن یادشده، همان کشور عزیز ما ایران است.
---------------------------------------------------

۱. مناقب آل أبی طالب، ج ۲، ص ۳۱۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۲. نجات بخشی در ادیان، ص ۵۳، گفتار ۱، با گزارش از: جاماسب نامۀ پهلوی، ف ۱، بند ۱۵.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۰۰ ، ۱۹:۵۵
خادم گمنام

نُسْتْرآدامُوس، دانشمند، پیشگو و ستاره شناس مشهور فرانسوی (۱۵۶۶ـ۱۵۰۳م)، در بخشی از نامه‌ای که به هانری دوم، پادشاه فرانسه در سالهای ۱۵۴۷ تا ۱۵۵۹م، نوشته است، با بهره‌گیری از روایات اسلامی و دانش نجوم، ماه اکتبر را سرآغاز برخی رویدادهای بزرگ در آخرالزّمان برشمرده است:

... در اکتبر برخی جابه‌جاییهایی بزرگ روی خاهند داد، به گونه‌ای که زمین توازن و حرکت طبیعی خُد را از دست می‌دهد. در بهار زمین در پی تیرگیهای پیاپی آسیب می‌بیند، و پس از دگرگونیهایی بنیادین، حکومتها با زمین‌لرزه‌ای بزرگ دگرگون می‌شوند...(۱).

چنین می‌نماید که مراد نسترآداموس از برخی جابه‌جاییهایی بزرگ در اکتبر دگرگونیهایی در جنبش طبیعی زمین در پی آغاز جنگهایی همراه با ترکیدن بمبها و موشکهایی نیرومند باشد، و شاید بتوان گفت که این ماه اکتبر در پیشگوییهای نسترآداموس همراه یا نزدیک به ماه صفری است که بنا بر روایات اسلامی سرآغاز برخی رویدادهای بزرگ، به‌ویژه جنگهایی خونین و آشوبهایی فراگیر در بازه‌ای یک‌ساله، در آخرالزّمان می‌باشد، و شایان یادآوری است که صفر ۱۴۴۱ با اکتبر ۲۰۱۹ برابر بوده است، و تا دو سال پس از آن نیز این دو ماه قمری و میلادی با هم برخُرد می‌کنند، و سپس، کم کم از هم دور می‌شوند.

بنا بر پژوهشهای چندین‌سالۀ نویسنده در آیات قرآنی، روایات اسلامی و پیشگوییهای نسترآداموس، برخی جنگهای بزرگ و زمین‌لرزه‌های پیاپی و ویرانیهای گسترده در آخرالزّمان در فصل بهار پیش از ظهور امام مهدی(علیه‌السّلام) روی خاهند داد.

نُسْتْرآدامُوس در یکی از رباعیهایش، از احادیث اسلامی بیانگر رویدادهای آخرالزّمان بهره گرفته و از روی‌دادن زمین‌لرزه‌هایی پیاپی در زیر دریای مدیترانه و پیرامونش خبر داده است که توفانهایی دریایی (تسونامی) پدید می‌آورند و برخی شهرهای کناره‌ای اروپا و ترکیه را در آب فرو می‌برند، و نیز به دو تلاش پی در پی در بهار و دو نبرد دلیرانه اشاره کرده است، و گمانی نیست در این‌که مقصودش همان یورش نیروهای خزر و ترک قفقازی بر ایران و یورش نیروهای قیسی، بربر و سیاه آفریقایی بر مصر، فلسطین، اردن و سوریه می‌باشد:

برای چندین شب زمین خاهد لرزید.
در بهار دو تلاشِ پی در پی انجام می‌گیرد.
کورِنْتوس و اِفِسُوس در دو دریا شناور می‌شوند.
جنگ در دو نبرد دلیرانه پایدار خاهد ماند.(۲)

کورِنْتُوس شهری کهن و بندری در جنوب یونان می‌باشد که بر خلیج کورنتوس جای دارد، و اِفِسُوس شهری کهن در غرب ترکیه و نزدیک کنارۀ دریای اِژِه است(۳)، و گروههای خزر و ترک قفقازی و گروههای قیس و بربر و سیاه آفریقایی از روزگاران کهن به دلیری در جنگها شناخته شده بودند.
-------------------------------------------

۱. نوشتارهای نسترآداموس به زبان فرانسوی، نامه به هانری دوم؛ ترجمۀ یکی از دانشمندان معاصر.
۲. نوشتارهای نسترآداموس به زبان فرانسوی و برگردان آن به زبان انگلیسی، سانتوری ۲، رباعی ۵۲؛ ترجمۀ یکی از دانشمندان معاصر.
۳. بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه ‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۰۰ ، ۱۹:۵۲
خادم گمنام

سرنوشت گروهها و سرزمینها در آخرالزّمان

جمعه, ۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴ ق.ظ

برای آشکارشدن سرنوشت اقوام و گروهها و کشورها و شهرها در آخرالزّمان، گفتارهایی خاندنی و شگفت، مانند: ترکها در آخرالزّمان، کردها در آخرالزّمان، خوزستان در آخرالزّمان، سیستان در آخرالزّمان، عربها در آخرالزّمان، آذربایجان در آخرالزّمان، تهران در آخرالزّمان، قم در آخرالزّمان، اصفهان در آخرالزّمان، همدان در آخرالزّمان، دامغان و سمنان در آخرالزّمان، نیشابور در آخرالزّمان، خراسان در آخرالزّمان، جزیرۀ کیش در آخرالزّمان، بحرین در آخرالزّمان، عراق در آخرالزّمان، کوفه در آخرالزّمان، بغداد در آخرالزّمان، بابل در آخرالزّمان، بصره در آخرالزّمان، زورا کجاست؟، عربستان در آخرالزّمان، سوریه در آخرالزّمان، لبنان در آخرالزّمان، فلسطین در آخرالزّمان، اسرائیل در آخرالزّمان، مصر در آخرالزّمان، یمن در آخرالزّمان، ترکیه در آخرالزّمان و اروپا در آخرالزّمان، با بهره‌گیری از روایات اسلامی و دیگر منابع پیشگویی فراهم آورده‌ایم که بخشی از آنها در گذشته ارائه شده‌اند، و دیگر بخشها نیز در آینده کم‌کم ارائه خاهند شد.

شایان یادآوری است، گفتارهایی مانند تهران در آخرالزّمان، کردها در آخرالزّمان، سیستان در آخرالزّمان، لبنان در آخرالزّمان و سوریه در آخرالزّمان که تا کنون در کانال آورده شدند، در آینده کاملتر و مفصّلتر ارائه خاهند شد.

 صبورانه پیگیر مباحث باشید. 

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۰۰ ، ۰۰:۰۴
خادم گمنام