آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

به خانندگان گرامی سفارش می‌کنیم، اکنون که به گردنه‌های سخت آخرالزّمان رسیده‌ایم، قناعت و صرفه‌جویی پیشه کنید و از ولخرجیها و سفرهای بی فایده و حتّی برخی سفرهای زیارتی هم بپرهیزید. جهان، به ویژه خاورمیانه و کشور عزیز ما ایران، افزون بر گرفتاریهای کنونی، دچار بلاهای آسمانی و زمینی بیشتر از اینها، مانند طوفان و سیل و خشکسالی و زلزله و فقر و گرانی و گرسنگی سخت، خاهد شد.

در شرایط کنونی، چند ماهی از خریدن کالاهای گران‌قیمت، مانند خُدروهای گران و بی‌کیفیّیت داخلی و خدروهای گران و افزایش قیمت‌یافته خارجی، خدداری کنید تا روی دست گرانفروشان بمانند و باد کنند و ارزان شوند. حواستان باشد خدروفروشها با بالابردن بیش از حدّ قیمت خدرو، مردم را به مرگ گرفته‌اند تا به تب راضی شوند.
 
بازار بورس و وامهای بانکی قمار و ربوی و حرام‌اند. با گذاردن سرمایه‌هایتان در بانکها و بازارهای بورس و گرفتن وامهای ربوی هم دنیایتان خراب می‌شود و هم آخرتتان می‌سوزد!!!

در مصرف آب و برق و گاز و تلفن و موبایل هم تا می‌توانید صرفه‌جویی کنید تا انرژیهای کشور هدر نروند و ‌داراییهایتان بیهوده صرف در این امور نشوند.

افزون بر سفارش قناعت به همگان، به ثروتمندان نیز یادآور می‌شویم به داد بیچارگان برسند، و اگر چنین نکنند، روزگارشان در همین دنیا، به ویژه در عصر ظهور، سیاه و تباه خاهد شد؛ زیرا در دوران زمامداری امام مهدی(علیه‌السّلام) سرمایه‌های انبوه و گنجهای زراندوزان مصادره خاهند شد.

-------------------------------------------------------------------
کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۲۰:۴۶
خادم گمنام

به نظر می‌رسد به‌زودی، با به قدرت رسیدن برخی حاکمان جدید و جوانتر در کشورهای حاشیۀ خلیج فارس و سرزدن برخی کارهای ناسنجیده و ناپخته از سوی آنان و دخالت و نفوذ بیگانگان در این منطقۀ بسیار حسّاس از جهان، اوضاع خلیج فارس بحرانی و شاهد هفت درگیری بزرگی باشیم که امام علی-علیه‌السّلام- برای آن‌جا در کمی پیش از ظهور پیشبینی فرموده‌اند!!!

امیر مؤمنان علی(علیه‌السّلام)، در بیان نشانه‌های قیام قائم(علیه‌السّلام)، فرمود:

... مردم به بدترین حال بازمی‌گردند. پس، در آن هنگام، دولتهای شیاطین در گردش‌اند، و بر ناتوانترین بیچارگان یورش برده می‌شود ... پس، هر گاه چنان شود، آشوبهایی بر آنان روی می‌آورند که توانایی‌ای برایشان در برابر آنها نیست ... وهشدار، ای وای بر زیندگان بحرین از نبردهایی که پی در پی از هر سو و جایی بر آن‌جا خاهند بود. پس، بزرگانش بازداشت می‌شوند، و کودکانش در بند می‌افتند، و بی‌گمان، من در آن‌جا هفت نبردی بزرگ را می‌شناسم...

(إلزام الناصب، ج ۲، ص ۷-۱۵۵، خطبة البیان ۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی)

«بَحْرَیْن» نامی برای سرزمینی گسترده در شرق شبه‌جزیرۀ عربی بود، و از بَصْرَه در شمال تا عُمان در جنوب بر درازای کناره‌های خلیج فارس کشیده می‌شد.

-------------------------------------------------------------------------------

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۱:۵۸
خادم گمنام

حوادث آخرالزّمانی، پس از جنگ روسیه با اکراین و پدیدارشدن گرانی و کمبود موادّ غذایی در جهان، شتاب بیشتری می‌گیرند. مؤمنانِ منتظر همچنان به آینده‌ای روشن امیدوار باشند. از کسانی که کفرورز و بی‌اعتقاد به مهدویّت بوده و یا امیدی به نزدیک‌بودن زمان ظهور ندارند، دوری کنید، و بدانید که دوران ستمگران و زورگویان رو به پایان است.

✔️کانال آخرالزّمان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۱:۵۳
خادم گمنام

هنوز به گرانیهای طاقت فرسا نرسیده‌ایم!

دوشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳ ق.ظ

تردیدی نیست در این‌که گرانی نرخها از عذابهای الاهی و برآیند گناهان مردم و سوء مدیریت حاکمان است، و بی‌آن‌که بخاهیم گرانیها در ایران را توجیه کنیم، یادآور می‌شویم که نرخ برخی کالاهای ضروری و خراکیها در ماههای اخیر در همۀ دنیا حتّی در آمریکا نیز افزایش چشمگیری یافته است! هرچند گرانی اصلی و طاقتفرسا پس از طلوع ستارۀ دنباله‌دارِ سختی‌آور خاهد بود!

کعب ‏ابن حارث از کاهِنی به نام «سَطِیح»، در بیان رویدادهای آخرالزّمان، روایت کرده است:

... برآمدن بزرگ‌ستاره‌ای که عربها را سخت و ناگهان می‌ترساند، و برای آن مانند دُم است؛ پس، در آن هنگام، بارانها نمی‌بارند، رودها خشک، شهرها ناسازگار و نرخها در همۀ سرزمینها گران می‌شوند...

(بحار الأنوار، ج ۵۱، ص ۳-۱۶۲، ب ۱۱، با گزارش از: مشارق أنوار الیقین؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی).

-------------------------------------------------------------------------------------------------

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۱:۵۳
خادم گمنام

مردم ایران سه سال فرصت دارند!!!

شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۴۹ ق.ظ

در زمستان ۱۳۹۸، روزی با انسانی اهل دل و پند و موعظه هم‎ صحبت شدم، چون رند و زیرک بود، دستش را رو نمی‎کرد. جسته و گریخته و عوامانه حرفهایی می‎زد، و من که خوب به سخنانش گوش می‎دادم، بی‎ آن‎که از حوادث آخرالزّمان برایش چیزهایی بگویم، به گونه‎ای کلّی پرسیدم: آیا حوادث روزگار ما به ظهور امام زمان(علیه ‎السّلام) می‎ انجامند؟ پاسخ داد: کارها به آن سو پیش می‎روند، ولی این را دانسته باش که این مردم سه سال فرصت دارند تا کارهایشان را جمع و جور کنند. بعد حوادث مهمّی رخ می‎دهند که بیشترشان سختی و عذابند تا به ظهور برسیم!!!

مراد از «فرصت» در این‎جا، مهلتی است که خداوند پیش از فرود عذابهای آخرالزّمانی به انسانها می‎دهد تا کارهایشان را جمع و جور کنند و دست از ستم و سرکشی و گناه بکشند و بدهکاریها را بپردازند و به نیازمندان کمک کنند و از زراندوزی بپرهیزند و از کسانی که حقّی بر گردنشان دارند، حلالیّت بطلبند، و به درگاه خالق هستی توبه کنند. 

یادآوری می‌شود، برخی افراد کج‌فهم عیبجویی نکنند و نگویند که آن بزرگوار وقتی دقیق برای ظهور تعیین کردند!!! زیرا در این پیشبینی وقتی برای ظهور تعیین نشده است. 

🔵آن کس که ز شهر آشنایی است//داند که متاع ما کجایی است
 -------------------------------------------------------------------------

ایران-قم-سیّد سلیمان مدنی تنکابنی- ۱۳۹۹/۱/۲۱

✔️کانال آخرالزّمان

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۱:۴۹
خادم گمنام