آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

سخت‌خشمگین‌شدن بزرگواران در آخرالزّمان

پنجشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۲۰ ب.ظ

سخت‌خشمگین‌شدن بزرگواران از نشانه‌های نزدیک‌شدن زمان قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) است.

عبدالله پسر عبّاس گفت که با رسول خدا(صلّى‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) حج گزاردیم، حجّ وِداع(1). پس، کوبۀ در کعبه را گرفت و رویش را سوی ما کرد و فرمود: آیا شما را از پیش‌درآمدهای «ساعت» آگاه نکنم؟ و در آن روز، سلمان از همۀ مردم به او نزدیکتر بود، گفت: بله ای فرستادۀ خداوند. فرمود:

... ای سلمان ... هنگام آن پیش‌درآمدها ... بزرگواران خشمگین می‌شوند، خشمگین‌شدنی...(2).

بدان که مراد از «ساعت» در برخی آیات قرآنی و بسیاری از روایات اسلامی، زمان قیام قائم(علیه‌السّلام) می‌باشد.

شایان یادآوری است، خشمگین‌‏شدن ناخاسته و دور از انتظار انسانهای بزرگوار، برخاسته از گرفتاریهای گوناگون و ستمهایی است که این گروه، بیش از دیگر مردم، در دورۀ آخرالزّمان با آنها روبه‌رو می‌شوند.

پدیدارشدن سامانه‌ای خشمزا و اختلاف‌انگیز میان مردم

طبق بررسیهای انجام گرفته و آزموده‌ها، از مدّتها پیش، به ویژه از ربیع اوّل 1441 (آبان 1398) به این سو، انرژیها و امواج منفی کیهانی و زمینی که باعث خشم و درگیری می‌شوند، در میان مردم، به ویژه مسلمانان، رو به فزونی نهاده‌اند. اگر دقّت کرده باشید، می‌بینید که گاه ناگهان انسان از کوره در رفته و عصبانی شده و با دیگران درگیر و دچار اختلاف می‌شود!

بنا بر این، به همۀ همروزگاران، به‌ویژه قدرتمندان و ضعیفان، زن و شوهر، پدر و مادر و فرزند، برادر و خاهر، دوست و بیگانه، همسایه و دورخانه، بدهکار و طلبکار، دولتی و مردمی، قاضی، استاد و دانشجو و سپاهی و نظامی و اداری و بقّال و قصّاب و کارگر و بیکار، سفارش می‌کنیم که از خشمهای پیش‌آمدۀ خاسته و ناخاستۀ ناگهانی بپرهیزند و از واکنشهای تند در برابر دیگران و گرفتن تصمیمهای عجولانه خدداری کنند و با صبر و حوصله و مهربانی و مدارا با هم برخُرد کنند.

گفتنی است، خُردن گوشت، خرما و کشمش باعث خُش‌اخلاقی و نرمخویی و خشمگین‌نشدن می‌شود. انجام سالی دو بار حجامت برای همه مفید است. کسانی که صفراوی مزاجند، چون بیشتر دچار خشم می‌شوند، از خردن خُراکیهای صفرازا پرهیز کنند و داروهای صفرابَر بخُرَند. برای چیره‌شدن بر خشم تغییر حالت از ایستاده به نشسته و از نشسته خابیده و فکرنکردن به موضوعی که خشم انسان را برمی‌انگیزد و نوشیدن آب با پاره‌ای شیرینی بی‌درنگ پس از خشمگین‌شدن و ذکر «لا إلاه إلّا الله» و «اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم» سودمند است.

------------------------------------------------------------------------

1. حجّ وِداع واپسین حجّی است که پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) آن را گزارد.

2. تفسیر القمّیّ، ج 2، ص 81-279، سورۀ محمّد-صلّی‌الله‌علیه‌وآله- (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی).

✔️ برگرفته از: جهان در آستانۀ ظهور

پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی

کانال آخرالزّمان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۶
خادم گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی