آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

هرچند روسیه سالهاست که با دولت سوریه در مبارزه با گروههای افراطی سنّی همکاری می کند، امّا ورود آشکار و جدّی وی از دیروز به مبارزه با گروه داعش در سوریه، سبب افزایش تحرّک دولتهای عربی و غربی در نقش آفرینی در سوریه و عراق می شود و سرانجام، به محاصرۀ کامل سوریه از سوی اروپا و امریکا و ورود نیروهای غربی به بخشهایی از خاک این کشور می شود. همچنین، این رویداد سبب شتاب گرفتن فعالیتهای گروه داعش در افریقا و هجوم آنان به مصر و سوریه می شود.

  کعب الأحبار گفته است:
... هر گاه آشوب را در سرزمینهای شام ببینی، مرگ است و مردن،
و بنی اصفر (رومیان) جنبش می کنند و سوی سرزمینهای عربها
می آیند؛ پس میان آنان (رومیها و عربها) نبردهایی خواهد بود(1).

چنین می نماید که این روایت از سخنان پیامبر(صلّى الله علیه و آله) باشد، اگرچه کعب الأحبار تابعی آن را به وی نسبت نداده است.
«بنی الأصفر» همان رومیان اند، و عربها رومیها را بنی الأصفر -پسران مرد زرد- می نامیدند؛ زیرا آنان چنین می پنداشتند که پدر نخست رومیها که همان روم است، مردی زردپوست بود(2).
1. التشریف بالمنن، ص 263، فتن سُلَیْلِی، ب 50، ح 382 (ترجمۀ نویسنده).
2. بهره گرفته شده از: برخی منابع.

از جابِر پسر عبدالله نقل شده است که حُذَیْفَه گفته است:
نزدیک است برای زیندگان عراق درهم (پولی) و پیمانه ای (خوراکی ای) گردآوری نشود؛
عجمها (پارسیان) ایشان را از آن باز می دارند، و نزدیک است برای زیندگان شام دینار (پولی)
و پیمانه ای (خوراکی ای) گردآوری نشود؛ رومیها (غربیها) ایشان را از آن باز می دارند(1).

چنین می نماید که این روایت از سخنان پیامبر(صلّى الله علیه و آله) باشد، اگرچه حُذَیْفَه صحابی پسر یَمان آن را به وی نسبت نداده است.
1. الفتن، ص 463، جزء 10، ح 1442 (ترجمۀ نویسنده).
شام سرزمینی پهناور در خاورمیانه و جنوب غربیِ آسیا بر کنارۀ شرقی دریای مدیترانه است، و فلسطین، اردن، لبنان و بیشتر سوریۀ کنونی را در بر می گیرد(1).
1. بهره گرفته شده از: برخی منابع.

 

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۴ ، ۱۷:۲۲
خادم گمنام

تحلیل حادثه خونبار مِنی

يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۱ ق.ظ

طبق روایات اسلامی، در سال ظهور امام مهدی(علیه السّلام)، پس از قیام سفیانی در رجب، شنیده شدن صیحه در رمضان، در ماه ذی حجّه، در پیِ یخش خبر مرگ پادشاه عربستان در روز عرفه، در مِنی میان حجّاج کشتار روی می دهد و چند روز پس از آن، امام مهدی(علیه السّلام) سوی مکّه می رود و در کنار کعبه آشکار می شود.
از دیدگاه نگارنده، حادثۀ کشته شدن حجّاج در مِنی که در ذی حجّه امسال (1436) روی داد، از رویدادهای سال ظهور نیست که در آن 70 هزار نفر یا بیشتر کشته می شوند و ایرانیان و عراقیها در آن حج حضور ندارند، و چنین حوادثی تنها از افزایش سختی و گرفتاری در میان مردم، از جمله حجّاج، در سالهای سخت سه گانه پیش از خروج دجّال، می دهند و ما گمان می کنیم امسال نخستین سال سخت از آن سالهاست. همچنین وقوع این گونه حوادث تلخ در سرزمین حجاز و در ایّام فریضۀ حج سبب بی آبرویی خاندان پادشاهی آل سعود و بروز اختلاف میان آنان و سقوطشان در آینده ای نزدیک می شود.
عبدالله پسر عَمْرو گفته است:

مردم، بی امام، با هم حج مى گزارند و با هم در عرفات می مانند. هنگامی که
آنان در مِنی فرود آمده اند، ناگهان دچار حالتی شبیه هاری سگان می شوند،
و گروهها برخی سوی دیگری برمی شورند، و یکدیگر را می کشند، به گونه ای
که عَقَبَه را خون فرا می گیرد. پس، به بهترینشان پناه می برند و نزدش می آیند،
در حالی که وی رویش را به کعبه چسبانده است و می گرید. گویا اشکهایش را
می نگرم. می گویند: بیا تا با تو پیمان ببندیم. می گوید: وای بر شما، چه بسیار
پیمانهایی را که بی گمان، شکستید، و چه فراوان خونهایی را که بی گمان،
ریختید. پس، پیمان بسته می شود با ناخوشنودی. هر گاه به او رسیدید، با وی
پیمان ببندید؛ زیرا بی گمان، او مهدی در زمین و مهدی در آسمان است(1).


چنین می نماید که این روایت از سخنان پیامبر(صلّى الله علیه و آله) می باشد، اگرچه عبدالله پسر عمرو آن را به وی نسبت نداده است.
مِنی بخشی بیابانی بر سر راه مکّه و کوه عَرَفات است که حجگزاران، در روز دهم ماه ذی حجّۀ حرام، در آنجا قربانی می کنند، و سه جایگاه را که جَمَرات سه گانه نامیده می شوند و نمادهای شیطان اند، سنگباران می کنند، و جَمْرَۀ عَقَبَه یا جَمْرَۀ بزرگتر واپسین آن جایگاهها و نزدیکترین آنها به مکّه است، و عقبه مکانی است که این جمره در آن جای دارد(2).
محمّد پسر معروف هِلالی گفت که ابو عبدالله جعفر پسر محمّد(علیهما السّلام) فرمود:

گریختن، گریختن، هر گاه عربها افسارهای خود را برکنند، و خشکی ‏سمت و سویِ
خود را ببندد، و از حج جلوگیری شود. سپس فرمود: حج گزارید، پیش از آنکه
نتوانید حج گزارید، و با انگشت شستِ خود سوی قبله اشاره کرد و فرمود:
در این سو هفتاد هزار تن یا بیشتر کشته می شوند(3).


شَهْر پسر حَوْشَب گفت که به من رسیده است رسول خدا(صلّى الله علیه و سلّم) فرمود:

... در ذی حجّه بر حجگزاران یورش برده می شود...(4).


----------------------------------------------------------------------
1. الفتن، ص 238، جزء 5، دنبالۀ ح 937 (ترجمۀ نویسنده).
2. بهره گرفته شده از: برخی منابع.
3. الاُصول الستّة عشر، ص 4-353، از نوادر علیّ ابن اسباط، ح 31 (ترجمۀ نویسنده).
4. الفتن، ص 150، جزء 3، ح 613 (ترجمۀ نویسنده).

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۱:۳۱
خادم گمنام