آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

افزایش و پیاپی‌شدن زلزله‌ها در خراسان از نشانه‌های نزدیک‌شدن زمان شورش نیروهای شعیب ابن صالح خراسانی در این سرزمین و شورش فرمانده نیروهای آفریقایی در لیبی و فراهم‌شدن برخی پیش‌درآمدهای ظهور امام مهدی-علیه‌السّلام- است.

امام علی ابن ابی طالب-علیهماالسّلام-، در بیان نشانه‌های ظهور قائم-علیه‌السّلام-، فرمود:

... پس بپرهیزید سراسر پرهیز از کسی که از غرب می‏آید، هنگامی که در خراسان زمین‌لرزه‌ها آشکار شوند، و در همدان فرودآینده‌ها فرود آیند، پس، سخت‌لرزاننده‌ها در عراق سخت بلرزانند ... شام را ناسازگاری فرا گیرد، و زیندگانِ آن‌جا از میانه‌روی دور شوند ... در مصر دروغ پخش شود، و میان زیندگان آن‌جا اندوهِ سخت و گریختنِ با شتاب و ترس افتد ... در حجاز ساختمانها برافراشته شوند ... لشکرها و یمنیها بر سر زمامداری ناسازگاری کنند... .(۱)

خراسان سرزمینی پهناور در آسیای میانه است که از شمال شرقی ایران آغاز و تا مرزهای غربی چین و هند کشیده می‌شود، و اکنون بیشتر افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان و بخشهایی از ایران و قرقیزستان را در بر می‌گیرد.(۲)

گفتنی است، چنین می‌نماید که مراد از پدیدارشدن زلزله‌ها در خراسان بیش از زلزله‌هایی باشد که اکنون در این سرزمین در حال روی‌دادن‌اند!
—————————————- 

۱. إلزام الناصب، ج ۲، ص ۱۸۳، خطبۀ بیان ۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۲. بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه ‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

نظرات  (۱)

عالیه سایتتون

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی