آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

در این سالها و ماهها و روزها گاه و بی‌گاه خبرهایی نگران‌کننده از کاهش شدید بارش باران و برف و انباشته های آبی در استان تهران از سوی کارشناسان آب و هوا و مدیران اجرایی کشور به گوش می‌رسند که همگی حاکی از پدیدارشدن یکی از نشانه‌های عمومی ظهور امام مهدی-علیه‌السّلام- در آینده‌ای نزدیک، در شهر تهران و پیرامون آن، می‌باشند، و آن نشانه همان بروز خشکسالی سخت در تهران است که پس از فروپاشی حکومت کنونی سوریه و برپایی زمامداری سفیانی در شام به اوج می‌رسد.

امیر مؤمنان علی-علیه‌السّلام-، در یادآوری برخی سرزمینهای مشرق و رویدادهایشان، فرمود: ... ولی ری، پس بی‌گمان آن‌جا سرزمینی است که با دست زیندگانش به آشوب کشیده می‌شود(۱)، و در آن‌جا آشوب ناشنوا ماندگار است ... و سوگند که بی‌گمان در زمامداری سفیانی بی‌بارانی، دشواری و گرفتاری‌ای بزرگ به زیندگان ری می‌رسند.(۲)

«سُفْیانِی» همان عُثْمان ابن عَنْبَسَه شامی، رهبر شامیان و واپسین زمامداران اَمَوی از نژاد ابو سفیان در آخرالزّمان است که در صفر پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- رهبری برخی جنبشهایی را که پیشتر در سوریه آغازیده شده بودند می‌پذیرد، و در رجب در درۀ خشک در سُوَیْدا برمی‌شورد، و در ماه رمضان بر دمشق، سپس بر بیشتر سرزمینهای شام چیره می‌شود، و سپاهش بر مصر، عراق، ایران و عربستان سعودی یورش می‌برد.
--------------------------------------------------------

۱. در نسخۀ چاپی الفتوح پشتوانۀ ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «اُفْتُتِنَتْ» یافت می‌شود که به «تُفْتَتَنُ» اصلاح و ترجمه گردید.
۲. الفتوح، الجزء ۲، ص ۸۰؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۰۱ ، ۲۲:۰۸
خادم گمنام

در بارۀ تیره‌شدن روابط عربستان سعودی با آمریکا و پیامدهای این دو نکته را نباید از نظر دور داشت:

نخست آن‌که بنا بر روایات اسلامی، کمی پیش از ظهور امام مهدی-علیه‌السّلام- میان مشرقیها و مغربیها اختلاف و درگیری روی می‌دهد. 

ابو بَصِیر روایت کرده است که ابو جعفر [باقر]-علیه‌السّلام- فرمود:

... زیندگان مشرق و زیندگان مغرب ناسازگاری کنند، و روی‌آورندگان به قبله (مسلمانان) نیز بله... .(۱)

دوم آن‌که از برخی روایات اسلامی چنین برمی‌آید که پادشاهی عربستان سعودی که به باور برخی پژوهشگران، آل سعود واپسین پادشاهان این کشور در آخرالزّمان تا سی روز پیش از ظهور امام مهدی-علیه‌السّلام- می‌باشند، در پایان کار بی‌یار و یاور می‌ماند. 

حُذَیْفَه ابن یَمان گفته است:

پادشاهی کشته می‌شود که برای او در آسمان بهانه‌پذیری و در زمین یاوری نخاهد بود،‌ و پادشاهی بر کنار می‌گردد، به گونه‌ای که بر روی زمین گام ‌برمی‌دارد، در حالی که چیزی از زمین(۲) برای وی نیست، و پسر بانوی در بند افتاده پادشاه می‌گردد.(۳)

چنین می‌نماید که این روایت از سخنان پیامبر-صلّى‌الّاه‌علیه‌وآله- باشد، اگرچه حذیفۀ صحابی آن را به وی نسبت نداده است.

گمان می‌کنم که مراد از «پادشاهی کشته می‌شود»، واپسین پادشاهان حجاز و سرزمینهای پیرامونش پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- باشد، و مقصود از «پادشاهی بر کنار می‌گردد»، واپسین پادشاهان سه گانۀ بنی عبّاسی است که بخشی از سرزمینهای مشرق را در آخرالزّمان فرمانروایی می‌کنند، و گمانی نیست در این‌که «پسر بانوی در بند افتاده پادشاه می‌گردد»، همان امام مهدی-علیه‌السّلام- است؛ زیرا وی از ملیکه زاده شد که دختر یَشُوعا پسر قیصر پادشاه روم شرقی و از زیندگان قُسْطَنْطَنِیَّه -اِسْتانْبُول کنونی- بود، و مسلمانان در نبردهایشان با رومیان بر مرزهای روم شرقی او را در بند کردند، و امام علی هادی-علیه‌السّلام- وی را از میان در بند افتادگانی که برای فروش به عراق آورده بودند، خرید و آزاد کرد و به همسری فرزندش امام حسن عسکری-علیه‌السّلام-در آورد.
———————————————————-

۱. الغیبة، نعمانی، ص ۲۷۰، ب ۱۴، ح ۲۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۲. در نسخۀ چاپی الغیبة پشتوانۀ ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «الآخر» یافت می‌شود که سازگار با آن‎چه در دیگر نسخه‎های چاپی این کتاب آمده است، به «الأرض» اصلاح و ترجمه گردید.
۳. الغیبة، نعمانی، ص ۲۷۶، ب ۱۴، ح ۳۹؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۰۱ ، ۲۳:۲۸
خادم گمنام

آسیب‌پذیری جنبشها و شورشهای پیش از سفیانی

يكشنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶ ب.ظ

بر پایۀ روایات اسلامی، روزگار نزدیک به ظهور امام مهدی-علیه‌السّلام- روزگاری پر از آشوب و جنگ است، و پیش از شورش سفیانی، هر جنبش و قیام خُدسرانه‌ای آسیب‌پذیر می‌باشد و به شکست و نابودی می‌انجامد، و در صورت پیروزی کوتاه‌مدّت رهبریش با طاغوتی خاهد بود که جای خدا پرستیده می‌شود. بنا بر این، بهترین کار در زمان بروز فتنه‌ها و جنگها میان مسلمانان، پرهیز از شورش و قیام و نشستن در خانه است تا انسان بازیچۀ دست گروهها و احزاب نشود و مال و جان و ایمان خُد را از دست ندهد، و هنگامی که دشمن خدا سفیانی شامی برشورید، و رهبران بر حق و توانمندی مانند هاشمی چینی، شعیب تمیمی خراسانی، قریشی سیستانی، حسنی گیلانی و حسینی یمانی آشکار شدند و قیام کردند، انسان نیز برخیزد و به آن رهبران الاهی بپیوندد.

گرفتارشدن بسیاری از مسلمانان هم‌روزگار ما در سرزمینهایی مانند لیبی، مصر، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، بحرین، یمن، کشمیر و ایران، برآیند ناآگاهی آنان از روایات بیانگر رویدادهای آخرالزّمان و ناباوری آنان و عمل‌نکردنشان به سفارشهای پیامبر و خاندان وی-علیهم‌السّلام- است. چنین کسان و مردمانی جنبشها و تلاشهایشان ناسودمند می‌باشند و نیروهایشان هدر می‌روند و چه بسا در بند می‌افتند و شکنجه‌ها می‌شوند و خونهایشان بر زمین می‌ریزند و گشایش را نمی‌بینند.

ابو کَبشَه گفته است که از ابو موسی شنیدم که رسول خدا-صلّی‌الّاه‌علیه[وآله]‌وسلّم- می‌فرمود:

بی‌گمان پیشِ دستان شما آشوبهایی مانند پاره‌های شبِ تاریک‌اند که مرد در آن آشوبها صبح می‌کند در حالی که مؤمن است و شب می‌کند در حالی که کافر است، شب می‌کند در حالی که مؤمن است و صبح می‌کند در حالی که کافر است، نشستۀ در آن آشوبها بهتر از ایستاده، ایستادۀ در آنها بهتر از گام‌بردارنده و گام‌بردارندۀ در آنها بهتر از تندرونده است. گفتند: چه دستوری به ما می‌دهید؟ فرمود: پلاسهای خانه‌هایتان باشید.(۱)

امیر مؤمنان علی ابن ابی طالب-علیه‌السّلام- فرمود: ...

به زمین بچسبید و بر گرفتاری شکیبا باشید و دستهایتان و شمشیرهایتان را [در] خاهش زبانهایتان نجنبانید و در آن‌چه خداوند در باره‌اش برای شما شتاب نکرده است، نشتابید؛ پس بی‌گمان هر کس از شما، با شناخت حقّ آقایش-عزّ و جلّ- و حقّ فرستاده‌اش و خاندانش-صلوات‌الّاه‌علیه‌وعلیهم-، در بستر خیش بمیرد، شهید می‌میرد و مزد وی بر خداست، و سزاوار پاداش آن چیزی که از کار شایسته‌اش خاسته است می‌شود، و خاسته‌اش در جای شمشیرش را از نیام برأوردن می‌ایستد؛ پس بی‌گمان برای هر چیزی زمانی و سررسیدی است.(۲)

از سَدِیر روایت شده است که ابو عبدالّاه [صادق]-علیه‌السّلام- به من فرمود:

ای سَدِیر، در خانه‌ات بمان، و پَلاسی از پلاسهای آن باش، و تا شب و روز آرام‌اند، آرام باش. پس هر گاه خبر برسد که بی‌گمان سفیانی برشوریده است، هرچند با پایت، سوی ما کوچ کن... .(۳)
—------------------------------------------------------------------------— 


۱. سنن أبی داود، ج ۶، ص ۳۱۹، ح ۴۲۶۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۲. نهج البلاغة، ص ۴۴۱، ب المختار من الخطب، ش ۱۹۰؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۳. بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۱-۲۷۰، ب ۲۵، دنبالۀ ح ۱۶۱، با گزارش از: سرور أهل الإیمان؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۰۱ ، ۲۳:۲۶
خادم گمنام