آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

عملیّات «طوفان الأقصی» یورشی جسورانه از سوی گروه فلسطینی حماس و جنگی نیابتی از سوی ایران و روسیه با اسرائیل و دولتهای غربی پشتیبانشان مانند آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان بود که نفوذپذیری مرزهای سرزمینی و امنیّتی اسرائیلیان را ثابت کرد.
 
حال این پرسش پیش می‌آید که آیا با توجّه به آن‌که هیچ کشور عربی، به‌ویژه دولتهای مجاور فلسطین، مانند سوریه و مصر و لبنان، نمی‌خاهند جبهه‌ای برای نبرد با اسرائیل بگشایند و با وی بجنگند، و گروههایی مانند حزب‌الّاه لبنان نیز به‌تنهایی توان لازم برای شرکت در یک درگیری بزرگ با اسرائیل را ندارند، آیا انجام چنین عملیّاتی از سوی گروهی کوچک با توانایی‌ای اندک در سرزمینی باریک با ساختمانهایی انبوه و مردمی در محاصره، ضدّ کشوری بزرگتر با دولتی ددمنش و نیروهایی سر تا پا مسلّح که از سوی دولتهای بزرگ غربی، پشتیبانی می‌شود، کاری عاقلانه و دوراندیشانه و راهبردی بوده است؟!

از دیدگاه نویسنده و هر کارشناس دوراندیش و باانصافی، رهبران حماس اگر پیش از عملیّات طوفان الاقصی به عواقب این کار و اوضاع پساعملیّات می‌اندیشیدند، و به پروندۀجنایتهای یهودیان صهیونیست و گروههای وابسته به آن در زمانهای گذشته در سرزمین فلسطین و لبنان و کشتارهایی چون صبرا و شتیلا و قانا، نگاهی می‌انداختند، و توان ادامۀ نبرد با دشمنی چون اسرائیل را می‌سنجیدند و تنهاماندن در این نبرد و تحمّل خسارتهای جبران‌ناپذیر و بسیار زیانبارش از خرابی خانه‌ها و کشته و مجروح‌شدن انبوهی از مردمان پیر و جوان و زن و کودک بی‌پناه و بی‌دفاع غزّه را پیشبینی می‌کردند، شاید هیچ‌گاه چنین عملیّاتی را انجام نمی‌دادند!!!

از نخستین ساعات شنیدن خبر آغاز عملیّات طوفان الاقصی از سوی حماس در باریکۀ غزّه ضدّ اسرائیل این حکایت از گلستان سعدی در ذهنم یادآوری شد: «هندوی نفط‌‌اندازی همی‌آموخت. حکیمی گفت: تو را که خانه نیین است، بازی نه این است»!

نفط‌اندازی یا نفت‌اندازی آتش‌بازی با در دهان نگه‌داشتن مادۀ آتش‌زای نفت و دمیدن در آتش است.

عربها نیز مثلی دارند و می‌گویند: «إنْ کانَ بَیْتُکَ مِنْ زُجاجٍ فَلاتَرْمِ النّاسَ بِالحِجارَةِ»! اگر خانه‌ات از شیشه است، مردم را با سنگ مزن!

نویسنده باور دارد که عملیّات طوفان الاقصی از سوی گروهی کوچک و کم‌توان چون حماس، هرچند پیامدهای دردناکی داشته و خسارات جبران‌ناپذیری بر جای گذاشته، بر همگان آشکار کرد که سران کشورهای مسلمان، به‌ویژه عربها، تنها در حدّ حرف و شعار ضدّ اسرائیل‌اند، و هیچ کشور و گروهی، جز حزب‌الّاه لبنان آن هم به گونه‌ای تدافعی و محتاطانه، حاضر نیست پا به عرصۀ میدان گذارد و گامی عملی بردارد و جبهه‌ای جدید بگشاید و با اسرائیل درگیر شود!!!

آیا برای شما این پرسش پیش نیامده است که چرا با آن‌که اسرائیل سدها بار سوریه را مورد تهاجم هوایی و موشکی قرار داده است، و دولت بشّار اسد نیز بارها وعدۀ پاسخ‌دادن به حملات اسرائیلیان را به مردمش را داده است، از سوی سوریها هیچ پاسخی داده نمی‌شود؟ آن هم در چنین شرایط حسّاسی که می‌بایست مردم غزّه و حماس را تنها نگذارد؟!!!

بنا بر آن‌چه گفتیم و اکنون شاهدش هستیم، در پیِ عملیّات طوفان الاقصی و با پشتیبانی شتابان و بی‌دریغ دولتهای غربی از اسرائیل و ارسال کمکهای نظامی به این کشور و افزایش حضور نظامیشان در خاورمیانه و غرب آسیا، می‌توان پیشبینی کرد که اسرائیل بیش از پیش تواناتر و جسورتر شده است، و پای غربیها نیز بیش از گذشته به خاورمیانه و غرب آسیا، به‌ویژه سرزمین فلسطین، باز شده و خاهد شد!!!

بی‌گمان اگر در روزهای آتی شاهد حمله‌ای جدید و اثرگذار از سوی سوریها و گروههای مقاومت به اسرائیل و گشودن جبهه‌ای جدید از دروازۀ جولان و دیگر مناطق، ضدّ اسرائیل نباشیم، که چنین چیزی بسیار بعید به نظر می‌رسد، و مردم بی‌پناه و بی‌دفاع غزّه زیر بمبارانهای ددمنشانۀ صهیونیستها تنها بمانند که مانده‌اند، شاهد سرخُردگی گروههای مبارز فلسطینی و مردم فلسطین و ناامیدی آنان از دولتهای عرب و ناعرب و گرایش آنان به گروههای شورشی‌ای که در آینده سر بر خاهند آورد، مانند شورشیان آفریقایی از لیبی و شورشیان هوادار سفیانی در سوریه خاهیم بود. کمی صبر کنیم آن روز را خاهیم دید!!!

در پایان این سخن امام زین‌العابدین علی ابن الحسین-علیهما‌السّلام- را یادآور می‌شویم که به زیانباربودن قیام فرزندان و شیعیانش ضدّ ستمگران و حکومتها پیش از ظهور امام مهدی-علیه‌السّلام- اشاره فرموده است:

«سوگند به خداوند که هیچ یک از ما پیش از شورش قائم-علیه‌السّلام- برنمی‌شود، مگر آن‌که کارش مانند کار جوجه‌اى خاهد بود که پیش از درآمدن بالهایش از آشیانۀ خیش پرواز کند، پس کودکان آن را بگیرند و با وی بازى کنند!» (الکافی، ج ۱۵، ص ۶۰۰-۵۹۹، ح ۳۸۲)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی