آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

از ابو بَصِیر روایت شده است که ابو عبدالّاه [صادق]-علیه‌السّلام- فرمود که بی‌گمان پدرم [باقر]-علیه‌السّلام- به من فرمود:

ناگزیر بی‌گمان آتشی از آذربایجان خاهد بود که چیزی برابر آن نمی‌ایستد. پس هر گاه چنان شود، پلاسهای خانه‌هایتان باشید و بمانید تا هنگامی که ما مانده‌ایم. پس هر گاه جنبشگر ما (مهدی) جنبید، سوی او بشتابید، اگرچه با سینه‌خیزرفتن، و سوگند به خداوند که گویا سوی او میان رکن و مقام می‌نگرم، در حالی که با مردم بر کتابی نو پیمان می‌بندد، بر عربها سختگیر است.(۱)

چنان‌که می‌دانید، از رازهای شگفتی که هنوز بیشتر مفسّران قرآن کریم و پژوهشگران در مباحث آخرالزّمان و مهدویّت از آن بی‌خبرند، و خداوند متعالی بر ما منّت گذارد و آشکار کرد، آن است که یأجوج و مأجوج همان گروههای وحشی خزری‌اند که از قفقاز جنوبی بر ارمنستان و ایران می‌شورند و سپس سوی عراق می‌روند و در آن‌جا نابود می‌شوند و به کشورهایشان باز نمی‌گردند! 

شایان یادآوری است، از ریشۀ یأجوج و مأجوج که مادّۀ «أجج» است، اگر به باب تفعیل برده شود، و «أَجَّجَ» گردد، معنای «زبانه‌کشیدن و یورش» درمی‌آید!
——————————————— 

 ۱. الغیبة، نعمانی، ص ۲۰۰، ب ۱۱، ح ۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی