آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

امیر مؤمنان علی(علیه ‌السّلام)، در بیان نشانه‎ های قیام قائم(علیه ‎السّلام)، فرمود:

... مردم به کفر بازمی‌گردند. پس، در آن هنگام، خداوند ویران‎ کردن شهرها و سرزمینها را می‌آغازد... .(۱)

چنان‌که می‌دانید، شرق و غرب و شمال و جنوب جهان، سرزمینهای مسلمانان و مسیحیان و یهودیان و بوداییان و کمونیستها و ... روز به روز در حال پُرشدن از نافرمانیها و کفر به خداوند، چون بی ‌خدایی، کشتار، ستم بر ناتوانان، ربا، دروغ، لختی گری، هرزگی، زناکاری، شراب ‌نوشی، رقص، موسیقی، قمار، شطرنج و دیگر ولنگاریها و گناهان، می‌باشند، به گونه‌ای که بشر می‌پندارد جهان آزاد رها شده است و برای آن خدایی و حسابرسی و داوری نیست. بنا بر این، با شروع ویرانیها در سوریه و عراق و یمن و افقانستان، اکنون شاهد تداوم این ویرانیها و گسترش آنها به دیگر کشورهای جهان هستیم، و بی‌گمان، در آینده‌ای نزدیک شاهد ویرانی فراگیر در شهرها و سرزمینهای این کرۀ آبی‌خاکی با بلاهای طبیعی و ساختگی گوناگون، مانند زلزله و سیل و توفان و آتش و جنگ، خاهیم بود!

 

فروبرده‌شدن بیروت در آخرالزّمان

در برخی اخباری که از پیشینیان به دست ما رسیده اند، آمده است که بیروت از سرزمینهایی است که خداوند در آخرالزّمان بر آنها خشم می‎گیرد، و آن‎جا با دو سرزمین دیگر در کناره‌های دریای شام فروبرده می‌شوند، و بر کسی پوشیده نیست که شهر بندری «بیروت» پایتخت لبنان از مراکز نافرمانی و بدکارگی در جهان می‎باشد.

کعب گفته است:

... آغاز کناره‌های دریا، خداوند بر آن‌جا خشم می‌گیرد؛ پس، برای آن خشم، صارِفِیَّه، قَیْسارِیَّه و بَیْرُوت فروبرده می‌شوند... .(۲)

«قیساریّه» شهری بندری در فلسطین، میان حَیْفا و یافا بود که اکنون ویرانه‌هایی از آن مانده‎ اند.(۳)

اکنون در سرزمینهای شام جایی با نام «صارفیّه» یافت نمی‌شود، و در نوشتارهای کهن، یاد نشده است، مگر در دو جا: یکی، در سخن کعب الاحبار، نقل ‎شده در «الفتن» ابن حَمّاد، و دیگری، در سخن ابو سفیان، نقل‌شده در «تاریخ مدینة دمشق» از ابن عَساکِر، و چنین می‌نماید که این واژه در گذر زمان دگرگون شده است، و آن همان صَفُورِیَّه، آبادیِ مشهور در ۶ کیلومتری شمال غربیِ شهر ناصِرَه در فلسطین می‌باشد.(۴)
———————————————— 

۱. إلزام الناصب، ج ۲، ص ۳-۱۷۲، خطبة البیان ۱، ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۲.الفتن، ص ۱۱-۳۱۰، الجزء ۶، ح ۱۱۹۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۳. بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع.
۴. بخشی از گفتار: «لبنان در آخرالزّمان».

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته ‎های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی