آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

ستارۀ کریسمس (مقارنۀ بزرگ)؛ رویداد مهم ستاره‌شناسی

روز ۲۱ دسامبر امسال اتّفاقی روی خاهد داد که برخی معتقدند از زمان قرون وسطی تا کنون رخ نداده است!!!

مقارنۀ زحل و مشتری که در این روز روی می‌دهد در سراسر جهان با چشم غیرمسلّح قابل مشاهده است!!!

پیشنهاد می‌شود دیدن این پدیده زیبای آسمانی را که تا ۵ دی قابل رؤیت هست، در صورت امکان و موقعیّت مناسب جوّی از دست ندهید.

در نجوم قدیم به همنشینی اجرام آسمانی که کمتر از یک درجه با یکدیگر فاصله داشته‌اند، قِران به معنای نزدیک‌شدن گفته می‌شد.

منجّمان غربی‌ برای بیان این واقعه از واژۀ مقارنه استفاده می‌کنند و وقتی دو جرم در آسمان بسیار به یکدیگر نزدیک باشند، آن را «مقارنه بزرگ» می‌گویند!!!

طبق محاسبات نجومی دو سیّاره غول گازی سامانه خرشیدی یعنی سیّاره مشتری (برجیس Jupiter)  هر ۱۱.۹ سال (۱۲سال)  و سیّاره زحل (کیوان Saturn) هر ۲۹.۵ سال (۳۰سال) زمینی یک بار به گرد خرشید می‎‌چرخند و شرایطی ایجاد می‌شود که حدود هر ۲۰ سال یک‌بار این دو سیّاره که در فضا چند صد میلیون کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند، از دید ناظر زمینی به هم نزدیک دیده می‎‌شوند.

امسال در آستانۀ سال نو میلادی این دو سیّاره به قدری به هم نزدیک می‌شوند که با چشم غیر مسلّح از هم قابل تفکیک نیستند و کمترین فاصلۀ این دوجرم آسمانی (مقارنه) در ساعت ۱۶.۵۲ دقیقه شامگاه دوشنبه اوّل دی سال ۱۳۹۹ شمسی می‌باشد، و از این جهت، پدیده پیش‌رو، بسیار استثنائی و فوق‌العاده نادر خاهد بود؛ به گونه‌ای که در روز دوشنبه 1 دی ۱۳۹۹ شمسی یعنی ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی ساعت ۱۳.۲۴ مقارنه شروع شده با مختصات: جدایی زاویه‌ای ‎۰°۰۶'‎ شمال ... و جدایی زاویه ای از خرشید (شمس) ۳۱° شرق ... و مقارنه در ساعت ۱۶.۵۲ دقیقه به اوج خود می‌رسد. گویا این دو سیّاره یک سیّاره دوتایی می‌باشند!!! (بسیار جذّاب و دیدنی)

طبق محاسبات نجومی این اندازه از نزدیک شدن، تقریباً  ۸ قرن قبل، یعنی ۷۹۴ سال پیش (۱۳ اسفند روز چهارشنبه سال ۶۰۴ - ۴ مارس ۱۲۲۶) صورت گرفته...

و بعد از آن بیشترین حالت مقارنه برای ۳۹۷ سال پیش یعنی پنجشنبه ۲۲ تیر سال ۱۰۰۲ - ۱۳ ژولای ۱۶۲۳ بوده است!

امّا از نظر علم آسترولوژی اندازۀ مقارنه و همین که در کدامیک از صور فلکی و با چه فاصله‌ای نسبت به ماه یا خرشید و در چه روزی اتّفاق بیفتد، احکام خاصّ خُد را خاهد داشت.

برخی آن را به داستان ستارۀ بیت‌اللّحم تشبیه کرده‌اند که در انجیل مَتی آمده است: با درخشش این ستاره، مُغان ایرانی (مردانی فرزانه‌) از شرق آن را دیده و  دنبال کردند تا عیسای نوزاد را در بیت‌اللّحم یافتند.

لذا در انجیل آمده است که این ستاره (بیت‌اللّحم) سه مرد دانا را به مقام پیامبر خدا هدایت کرده‌ است، و امروزه یکی ‌از نمادهای مشخّص عید میلاد مسیح است!!!

طبق محاسبات دانشمندان نجوم، مثل یوهانس کپلر آلمانی و دیوید رنکه استرالیایی، قبل از تولّد حضرت مسیح (علی‌نبّینا‌وآله‌وعلیه‌السلام) مقارنه زحل و مشتری صورت گرفته است.
 
 همان طور که گفته شد، در علم نجوم مقارنه زمانی روی می‌دهد که هر ۲ جرم نجومی (سیّارک، قمر، سیّاره، ستاره) هنگامی که از زمین آنها را مشاهده می‌کنیم به هم نزدیک شده باشند.

لذا درخشش آسمان شب در اوّل دی ماه امسال، در واقع از قرارگرفتن دو سیّاره در یک خط ایجاد خاهد شد. مشتری و زحل آن‌قدر به زمین نزدیک شده و در یک خط مداری قرار خاهند گرفت، به طوری که به نظر می‌رسد یک «ستارۀ» بسیار روشن در آسمان هست، درحالی که ستاره نیست و هم‌ترازی سیّاره‌ای است که میان کواکب: خرشید، مشتری، ماه و زحل به صورت فلکی رخ داده که این پدیده به صورت نور ستاره‌ای دیده می‌شود.

با توجّه به مقارنه‌های زحل و مشتری در سالهای دور گذشته، می‌توان پیشبینی کرد که این مقارنه می‌تواند بیانگر پوست‌اندازی عالم باشد و انتظار ورود به عرصه‌ای خاص می‌رود...

نوید نابودی و فروپاشی حکومت های ظالم و جبّار و ستمگر و تزلزل در ارکان قدرت و تضعیف آنان می‌رود...

و همچنین مژدۀ ظهور اشخاص تأثیرگذار و دولتهای مؤثّر در زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریّت و ایجاد عقود و پیمانهای الهی می‌دهد...

البتّه مشکلات و خطراتی هم به همراه خاهد داشت، و احتمال وقوع زلزله‌ای هولناک در کشورهای همسایۀ ما علی الخصوص عراق می‌رود...

احتمال مرگ پادشاهان یا رهبران دینی، مانند برخی سران کشورهای اسلامی و رهبران مسلمان، اسقف اعظم یا فوت ملکۀ انگلستان، و فتح سرزمینها یا شهرهای مهم و خونریزی و قتال در اروپا و به‌هم‌ریختگی در آمریکا و گرانیهای شدیدتر و کمبود موادّ غذایی و بیماریهای خطرناک در منطقۀ آسیا و آفریقا و ... می‌رود...!

البتّه پیامدهای این قِران (مقارنه) می‌تواند تا سه سال به طول بیانجامد...!!!

در پایان، توصیه می‌شود که تلاوت قرآن، مخصوصاً آیة‌الکرسی و چهار قل، به صورت روزانه ترک نشود، و نیز نماز اوّل وقت، دادن صدقه و کفّاره و توسّل به اهل‌الله فراموش نشود.

و الله أعلم بحقائق الأمور

----------------------------------------------------------------------------

ایران-تهران-علوی موسوی بروجردی

یک‌شنبه 30 آذر 1399

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۰۳
خادم گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی