آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

از محمّد ابن عبدالجبّار روایت شده است که امام حسن عسکری(علیه‌السّلام) به ابو هاشم جعفری فرمود: 

ای ابو هاشم، به‌زودی بر مردم زمانی فرامی‌رسد که رویهایشان خندان و شادمان، و دلهایشان تیره و تار است. سنّت (دستورهای دینی) در میانشان بدعت، و بدعت (نوآوریهای نادینی) در میانشان سنّت به شمار می‌آید. مؤمن میان آنان خار، و فاسق (بیرون‌رونده از راه درست) میان ایشان ارجمند است. فرماندهانشان نادانان و رویگردانان از راستی‌اند، و علمایشان گردشگران دربارهای ستمگران‌اند. بی‌نیازانشان توشۀ نیازمندان را می‌دزدند، و خردسالانشان بر بزرگسالان پیشی می‌گیرند. هر نادانی پیش آنان آگاه، و هر چاره‌اندیشی نزد ایشان بیچاره است. بی‌ریا و بدگمان را جدا نمی‌دانند، و میشها را از گرگها باز نمی‌شناسند. عالمانشان بدترین مردمان خدا بر روی زمین‌اند؛ زیرا آنان به فلسفه و تصوّف می‌گرایند، و سوگند به خداوند، ایشان رویگردانان از راستی و کجروند. در دوستی با مخالفان ما زیاده‌روی می‌کنند و شیعیان و دوستداران ما را گمراه می‌سازند. اگر به جایگاهی برسند، از رشوه سیر نمی‌شوند؛ و اگر بی‌یار و یاور گردند، خدا را ریاکارانه می‌پرستند؛ هشدار که بی‌گمان، آنان راهزنان مؤمنان و فراخانان به کیش بی‌دینان‌اند. پس، هر کس که به ایشان برسد، باید از اینان بپرهیزد و دین و ایمان خِیش را نگه بدارد.

سپس امام فرمود: ای ابو هاشم، این چیزی است که پدرم از پدرانش، از جعفر ابن محمّد(علیهما السّلام)، برای من روایت کرده است، و از رازهای ماست، پس، آن را جز از سزاوارش، پوشیده بدار.(۱)
----------------------------------------------------------------- 

 ۱. حدیقة ‏الشیعة، ج ۲، ص ۶-۷۸۵، ب در ذکر مذاهب صوفیّه، ف ۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۲۳
خادم گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی