آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

هرچند در ماه صفر امسال جنگی در ماه صفر در جزیره از سوی ترکها آغاز شده و در دو ماه ربیع میان قبایل و احزاب اختلافات و درگیریهایی پدیدار و رو به فزونی نهاده است، بنا بر دلایل متقن و شواهد محکم، امسال سال ظهور نیست، و هر کس چنین ادّعایی کند، دروغگو، جاهل و بی بهره از دانش مهدویّت و آخر الزّمان است!

امّا این که سال بعد (رمضان به آن سو) را سال ظهور بدانیم در صورتی قابل اثبات خاهد بود که در جمادی دوم و ده روز از رجب پیش رو بارانی چهل روزه و سیل‌آسا در جهان، به ویژه ایران، ببارد که شورش سفیانی را در پی داشته باشد.

 

چیره شدن آب بر روی زمین
 
روایت شده است از علی پسر محمّد عسکری، از پدرش، از نیایش امیر مؤمنان -علی-(علیه السّلام) که رسول خدا(صلّى الله علیه و آله) فرمود:

هنگامی که به آسمان چهارم گذر داده شدم، نگاه کردم به گنبدی از مروارید که برای آن چهار گوشه و چهار در بود همه اش از پارچۀ ابریشمی زربافت سبز، گفتم: ای جبرائیل، این گنبدی که نیکوتر از آن را در آسمان چهارم ندیدم چیست؟! گفت: دوست من محمّد، این نَمای شهری است که به آن «قم» گفته می شود، و در آن جا بندگان مؤمن خداوند گرد می آیند که چشم به راه محمّد و شفاعت وی برای رستاخیز و حسابرسی می شوند، و بر آنان اندوه، دلنگرانی، ناشادمانیها و ناخُشایندها می گذرد. [راوی](1) گفت: از علی پسر محمّد عسکری(علیه السّلام) پرسیدم: کی چشم به راه گشایش خاهند شد؟ فرمود: هنگامی که آب بر روی زمین چیره شود.(2)
 

.............................................................................................................
1. میان دو کروشه از افزوده های ما است، و بنا بر آن‌چه از کتاب «تاریخ قم، ص 269، ف 8،  ب 1، چاپ نخست، سال 1385 هـ.ش در قم» برمی‌آید، راوی همان ابو مُقاتِل دیلمی است. 
2. الاختصاص، ص 2-101، در مدح مدینۀ قم (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی).

✔️ برگرفته از: جهان در آستانۀ ظهور
پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی
کانال آخر الزّمان

نظرات  (۴)

سلام،لطفا به این حدیث نیز توجه کنید

امام جعفر صادق (علیه‌السلام) می فرمایند: «کَذَبً الوَقّاتون، إنّا اَهلُ بَیتٍ لانُوَقِّتُ».

 

«دروغ می‌گویند کسانی که زمان ظهور حضرت(عج) را پیشگوئی می‌کنند. ما خاندان اهل بیت برای فَرَج حضرتش زمان معین نمی‌کنیم.» (بحار، ج ٥٢، ص )

سلام اب در زمین قم باید دیده بشه یا کل دنیا

من با احترام صحبت سایت رو قبول ندارم چون اولا باران از علائم حتمی نیست درثانی اگر نخواهیم شامل کذب الوقاتون بشیم ، نمیتونیم بگیم ظهور اسال هست یا نیست و علم آن تنها نزد پرودگار است.

آقا ظهور کنه اول از همه از قم شروع میکنه برای زیشه کن کردن آخوندا میگی نه نگاه کن اول ریشه آخوندازو از ته میزنه بعد میره سراغ ابدسفیان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی