آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

فتنۀ خاکستری و قلّادۀ سرخ

پنجشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۸، ۰۳:۳۰ ب.ظ

باز هم به یاد می آورید که پیشتر گفتیم: فتنۀ خاکستری و قلّادۀ سرخ در پیش است!

ازعَوْف پسر مالک روایت شده است که رسول خدا(صلّى الله علیه و سلّم) فرمود:

چگونه می باشی تو ای عوف، هنگامی که این گروه مردم (مسلمانان) بر هفتاد و سه دسته جدا شوند، یکی در بهشت و دیگرانشان در آتش؟! گفتم: و آن کی خاهد بود، ای رسول خدا؟ فرمود: هر گاه پاسبانان فراوان شوند، کنیزان سروری کنند، پسران نوجوان(1) بر منبرها بنشینند و قرآن را ابزارهای نوازندگی دمیدنیِ خُد کنند، مسجدها آراسته گردند، منبرها بلند شوند، مالیات چیز دست به دست شونده(2) و امانت دارایی آسان به دست آمده شود، برای جز خدا فقه در دین آموخته می‌شود، مرد زنش را فرمانبرداری و مادرش را نافرمانی [و دوستش را نزدیک](3) و پدرش را دور کند، پسینیان این گروه مردم (مسلمانان) پیشینیان آن را ناسزا گویند، قبیله را بیرون روندگان از دین مهتری کنند و رهبر گروه پست‌ترینشان باشد و مرد برای پرهیز از بدی‌اش گرامی داشته شود، پس، در آن روز آن رویداد خاهد بود ... سپس آشوبی خاکستری و تاریک می‌آید، سپس آشوبها برخی در پی دیگری می‌آیند تا آن که مردی از خاندان من برشورد که به وی مهدی گفته می‌شود؛ پس، اگر به او رسیدی، پیروی‌اش کن و از راهیافتگان باش(4).

مقصود از «آشوبی خاکستری»، آشوبی سخت و سراسری می‌باشد که به همۀ مردم می‌رسد.

برخی پژوهشگران باور دارند که مقصود از «گردنبند سرخ» همان کراوات سرخ می‌باشد که غربیان مسیحی بر گردنهایشان می‌پوشند و به صلیب نسبت داده می‌شود و نماد فرهنگ غربی در روزگار ما می‌باشد، و شاید یادکردن آن در این جا به جنبش رومیان صلیبی در آخر الزّمان و لشکرکشی آنان در سرزمینهای اسلامی و دست اندازیشان در کارهای مسلمانان اشاره می‌کند، و خداوند داناتر است.

همان گونه که پیشبینی شده بود و انتظار می رفت، از 22 بهمن 1397، چهلمین سال پیروزی انقلاب ایران تا 12 فروردین 1398، چهلمین سالگرد برپایی جمهوری اسلامی در ایران، برخی آثار دگرگونیهای آخر الزّمانی و پیش درآمدهای نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) پدیدار گردید، و بی‌گمان، به‌زودی شاهد تحوّلات و بحرانها و آشوبهایی نو در خاورمیانه و جهان خاهیم بود. البتّه همان گونه که پیشتر گفتیم، از سال 1399 شتاب حوادث آخر الزّمانی دوچندان خاهد شد! این چهل سال برای ایران و افقانستان و عراق مبنای تحوّلاتی بنیادین است.

گفتنی است، حدود چهل سال پیش، پیروزی انقلاب ایران و اشغال افقانستان از سوی ارتش سرخ شوروی و به ریاست جمهوری رسیدن صدّام و قدرت مطلقه شدن وی در عراق روی داده است!!! 


ناتوان ناتوان شدن آمریکا و اروپا در آخر الزّمان 

مهمتر از همه آیا به یاد دارید که پیشتر گفتیم، طبق پیشبینی امام علی(علیه السّلام)، دولتهای اروپایی و آمریکایی و پادشاه رومیان در آخر الزّمان ضعیف می‌شوند و اکنون این امر در ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس آشکار شده است، و سرانجام گروههای ارهابی سلفی خاورمیانه را میدان تاخت و تازهای خِیش قرار می‌دهند.

امیر مؤمنان علی(علیه السّلام)، در بیان نشانه های قیام قائم(علیه السّلام)، فرمود:

... پادشاه رومیان ناتوان شود و عربها چیره شوند و مردمان، مانند جنبش مورچگان، سوی آشوبها بخیزند...(5).

بی‌گمان، امام علی(علیه السّلام) در این روایت از روی‌دادن برخی آشوبها و جنگهای پیاپی و ناتوان‌شدن پادشاه رومیان و فروریزی جایگاه و توانایی دولتهای اروپایی و آمریکایی در جهان، به ویژه خاورمیانه، خبر داده است، و به پیشرفت و نیرومندشدن برخی گروههای عرب سَلَفی (گذشته گرا) مانند اَعْرَج کِنْدی و پیروانش در لیبی و اَبْقَع فِهْری و پیروانش در مصر و عُثْمان سُفْیانی و پیروانش در سوریه و اَصْهَب مَرْوانی و پیروانش در عراق اشاره کرده است!
———————————————- 

1. در همۀ نسخه های چاپی المعجم الکبیر نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این جا «الحُمْلان» (گوسفندان) یافت می‌شود که سازگار با آن چه در برخی روایات اسلامی آمده است از «نشستن نوجوانان بر منبرها» و «نوجوانان بر منبرها سخنرانی می‌کنند»، به «الغلمان» اصلاح و ترجمه گردید.
2. گاهی برای این و گاهی برای آن باشد.
3. میان دو کروشه از افزوده های ما است که آن را از روایتی مانند این روایت گرفته ایم که در «سنن الترمذیّ» آمده است.
4. المعجم الکبیر، ج 18، ص 51، ح 91 (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی).
 5.إلزام الناصب، ج 2، ص 158، خطبۀ بیان 1 (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی).
✔️ برگرفته از: جهان در آستانۀ ظهور
پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی