آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

در دوران شگفت‌انگیز آخرالزّمانیم!

سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۵۰ ب.ظ

به گوشه‌ای بنشین خُشدل و تماشا کن
که کس به یاد ندارد چنین عَجَب‌زَمَنی

کانال آخرالزّمان، می‌کوشد خانندگانش را، دور از هدفهای شخصی، بازیهای سیاسیِ سرگرم و گمراه‌کننده با رویدادهای شگفت‌انگیز آخرالزّمان آشنا سازد.
 
این کانال به هیچ حزب و گروه سیاسی وابستگی ندارد و می‌خاهد با ارائۀ آموزه‌های مهدوی و آخرالزّمانی خداباوران را به آینده‌ای روشن امیدواری دهد و با افزایش آگاهی و صبر مردمان این روزگار، گاه به بیان برخی دردهای بیچارگان و ستمدیدگان نیز بپردازد و راهکاری برای خروج از فتنه‌های این دوران ارائه دهد. 

تحوّلات شگفتی در ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه در حال شکل‌گرفتن است. در ماههای آینده خبرهای حیرت‌انگیزی به گوشتان خاهد رسید. چنین می‌نماید که واقعۀ ظهور آخرین ذخیرۀ الاهی، همان که تمام انبیا و صالحان تاریخ از وی خبر داده‌اند، در روزگار ما رخ خاهد داد.
 
هرچند نمی‌توان برای ظهور امام مهدی( علیه‌السّلام)، وقت مشخّصی تعیین کرد، امّا نشانه‌ها به‌ سرعت در حال روی دادنند و زمان به‌ سرعت به سمت نقطه هدفش نزدیک می‌شود. طلیعه صبح دمیده است و سحر نزدیک است...

در بارۀ آخرالزّمان اسرار، رموز عددی و روایات فراوانی هست که باید بدانیم و بخانیم تا در برابر فتنه‌ها و حوادث تلخ این دوران، درمانده و وامانده نشویم.

در این جا شایسته است نگاه خانندگان گرامی را سوی چند نکته ببریم:

1. برخی روایاتی که در گفتارهای کانال «آخر الزّمان» و کتاب «جهان در آستانۀ ظهور» می آوریم، شاید بیانگر رویدادهای گذشتۀ تاریخ مسلمانان و سرزمینهای اسلامی یا ساخته و پرداختۀ ذهن برخی راویان حدیث باشد. بنا بر این، باید از تطبیقهای شتابزده و نادرست بپرهیزیم و شکیبا باشیم و ببینیم که کدام یک از احادیث یادشده در این گفتارها، در آخر الزّمان روی می دهند.

2. گاهی دیده می شود، برخی سایتها و وبلاگها گفتارهایی از وبلاگ ما را بی آن که نامی از منبع آن ببرند، نقل می کنند که امیدواریم مدیران این پایگاهها از چنین کار ناپسندی دست بکشند، و بدانند که بازدیدکنندگان هوشیار عصر ما از این گونه دزدیهای علمی در عرصۀ اینترنت آگاه اند.

3. روش ما در نوشتن واژگان به فارسی، درست نویسی بر پایۀ سازگاری گویش با نوشتار و نگاه به ریشۀ زبانی هر واژه است. بنا بر این، با نگاه به آن که در واژگان سرۀ زبان فارسی، حروف «ث، ح، ذ، ص، ض، ط، ظ، غ» و  حروف با تشدید « ّ» یافت نمی شوند، واژگانی مانند شصت (عدد 60)، صد (عدد 100)، طلا (فلز گرانبهای زرد)، طهران، طالقان، طبرستان، طبس، طوس، بلوط، امپراطور، ارسطو، طاووس، طوطی، طومار، اطاق، اصفهان، افغانستان، قورباغه، مغل (مغول)، ایغر، حلیم (گونه ای غذا) و خاکشیر را شست، سد، تلا، تهران، تالقان، تبرستان، تَبَس، توس، بلوت، امپراتور، ارستو، تاووس، توتی، تومار، اتاق، اسفهان، افقانستان، قورباقه، مُقُل، اُیقُر، هلیم و خاکشی نوشته ایم، و نیز تکّه، بچّه، درّه و ارّه را تکه، بچه، دره و اره نوشته ایم، و در کلماتی مانند خواننده، خواندن، خواستن، خواهش، خواب، خوار (پست)، خواهر، خوردن، خوراک، خورش، خوش، خود، خویش، خویشتن، خودرو، خودکار و مقل (مغول) واوهای بر زبان نیامده را برداشته ایم و خاننده، خاندن، خاستن، خاهش، خاب، خار، خاهر، خُردن، خُراک، خُرِش، خُش، خُد، خِیش، خِیشتن، خُدرو، خُدکار و مُقُل نوشته ایم. همچنین، ارزشمندترین و مشهورترین آیۀ قرآن کریم که «بسم الله الرحمن الرحیم» می باشد و عربها آن را از آغاز نادرست نوشته اند، به گونۀ درست «باسم الله الرحمان الرحیم» نوشته ایم. در هر حال، امیدواریم دست اندرکاران ادب و زبان فارسی هرچه زودتر برای پدیدآوردن دگرگونیهایی بنیادین در درست نویسی واژه ها چاره ای بیندیشند و روشی در پیش گیرند تا کار سیستمهای کامپیوتری را در واژه یابی و ترجمه و نوشتار آسان کند.

4. برای کمبود وقت، از پاسخگویی به پرسشهای اینترنتی، پیامکی و تماسهای تلفنی و لینک کردن پایگاههای دوستان پوزش می خاهیم. بی گمان، دیدگاههای شما بزرگواران را می خانیم و از آنها بهره می گیریم. 

5. اگر در گفتارهای وبلاگ یا کتاب جهان در آستانۀ ظهور چیزهای نادرستی دیدید و یا به نکته ای تازه در بارۀ رویدادهای آخر الزّمان دست یافتید، ما را از آنها آگاه کنید.

6. برای دسترس آسان خانندگان گرامی به گفتارهای کانال آخر الزّمان، در آینده گزیده ای از بهترین آنها را به گونۀ کتاب و با نام «جهان در آستانۀ ظهور» چاپ و پخش خاهیم کرد و در همین کانال در این باره خبررسانی می کنیم. بنا بر این، نیازی به پرسش از راه فرستادن پیام یا گرفتن تماس تلفنی نیست.

....................................................................................................................

✔️ برگرفته از: جهان در آستانۀ ظهور
پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی
کانال آخر الزّمان

نظرات  (۱)

سلام.ضمن تشکر ازمطالب شما   امثال ما که آرزومند و دعاگوی ظهور هر چه زودتر امام زمان هستیم با مطالعه پیشگوییها و مطالب جنابعالی دچار ترس و اضطراب شدید از حوادث ظهور میشیم و دچار تعارضها و دوگانگی میشیم. راه حل چیست؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی