آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

آدرس کانال آخرالزمان در ایتا https://eitaa.com/joinchatakheruzzaman
آدرس کانال آخرالزمان در تلگرام https://t.me/joinchatakheruzzaman

بایگانی

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۴ ثبت شده است

روایت شده است از هیثم ابن عبدالرّحمان، از کسی که برای وی حدیث گفت، از علی ابن ابی‌طالب-رضی‌الّاه‌عنه- که فرمود:

مردی پیش از مهدی از خاندان او در مشرق برمی‌شورد که شمشیر را هشت ماه بر دوشش می‌کَشَد، بسیار می‌کُشَد و تکه‌تکه می‌کند و سوی بیت‌المقدس روی می‌آورد، ولی پس از مرگش به آن‌جا می‌رسد(۱).(۲)

مراد از «مردی پیش از مهدی از خاندان او در مشرق برمی‌شورد» رهبری از بنی‌هاشم است که جنبش خِیش را در استان سِین‌کِیانْگِ چین یا پیرامونش می‌آغازد، و با سپاهش به مُلْتان سپس خراسان می‌آید و در آن‌جا در ماه رمضان یا نزدیکش برمی‌خیزد.

شایان یادآوری است، از سخن امام علی-علیه‌السّلام- در این حدیث و از سخن امام باقر-علیه‌السّلام- در حدیثی دیگر برداشت می‌شود که هاشمی چینی و گروهی از همراهان و یارانش، پس از هشت ماه جهاد در راه خدا، در نبرد با سفیانی و سربازانش، هنگام آزادسازی بیت مقدّس، شهید می‌شوند، سپس با دعای امام مهدی-علیه‌السّلام- زنده می‌شوند، و اگر آغاز این هشت ماه را از ماه رمضان یا نزدیک به آن بشماریم، پس بی‌گمان ما به ربیع الثانی می‌رسیم که گمان می‌رود ماه شهادت این مجاهدان باشد، و خداوند داناتر است.

نیز شایان یادآوری است، با نگاه به آن‌که زمان آغاز قیام هاشمی چینی ماه رمضان ظهور امام مهدی(علیه السلام) می باشد، می توان به گونه ای تقریبی شهادت آن بزرگوار را در ماه ربیع دوم سال ظهور دانست.

بدان که تکه تکه کردن اندام کُشته (مُثْلَه) کاری حرام در اسلام است که پیامبر-صلّی‌الّاه‌علیه‌وآله- از آن بازداشته است، مگر آن‌که برای رویارویی تلافی‌جویانه باشد، چنان‌که خداوند متعالی فرمود:

«پس هر کس بر شما ستم کند، بر او مانند ستمی که بر شما کرده است، ستم کنید»(۳).

بر کسی که در احادیث اسلامی بیانگر رویدادهای آخرالزّمان پژوهش می‌کند، پوشیده نمی‌ماند که سفیانی و سپاهیانش بسیاری از مؤمنان و نامؤمنان را در شام و کوفه و مدینه و دیگر سرزمینها می‌کشند و اندام برخی از آنان را می‌برند، پس هاشمی چینی و همراهانش با آنان با کشتار فراوان و بریدن بدنهایشان رویارویی می‌کنند.
-----------------------

۱. بر پایۀ آن‌چه برخی دوستان پژوهشگر و ادیب ما گفته است، معنای سخن «فلایبلغه حتّی یموت» آن نیست که «هاشمی می‌میرد و هرگز به بیت‌المقدس نمی‌رسد»، بلکه معنایش آن است که «هاشمی به بیت‌المقدس می‌رسد، بی‌آن‌که زنده باشد»؛ زیرا استثنا پس از نفی، سودرسان اثبات است.
۲. الفتن، ص ۲۲۲، الجزء ۵، ح ۸۷۴؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۳. قرآن کریم، سورۀ بقره، آیۀ ۱۹۴؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.

📚جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تُنِکابُنِی
✍🏻روش ما نوشتن 
واژه‎‌ها سره‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار است

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۰۴ ، ۱۷:۲۸
Admin

خاستگاه شورش هاشمی چینی و یارانش

چهارشنبه, ۳ مهر ۱۴۰۴، ۰۵:۲۴ ب.ظ


روایت شده است از ابوخالد کابلی که ابوجعفر [باقر]-علیه‌السّلام- فرمود:

گویا می‌بینم گروهی را که در مشرق برشوریده‌اند و حقّ را می‌خاهند و داده نمی‌شوند، سپس آن را می‌خاهند و داده نمی‌شوند؛ پس هر گاه آن را ببینند، شمشیرهایشان را بر دوشهایشان می‌گذارند و داده می‌شوند آن‌چه را که خاسته‌اند، پس آن را نمی‌پذیرند تا آن‌که برخیزند، و آنها (شمشیرها) را جز به فرمانروای شما نمی‌سپارند، کشته‌هایشان شهیدان‌اند. آگاه باشید که بی‌گمان من اگر به آن رویداد برسم، جانم را برای فرمانروای این کار نگاه خاهم داشت.(۱)

-----------------------
۱. الغیبة، نعمانی، ص ۲-۲۸۱، ب ۱۴، ح ۵۰؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.

روایت شده است از بُرَیْد ابن مُعاویۀ عِجْلِی و کُلَیْب ابن مُعاویۀ صَیْداوی که گفتند: شنیدیم ابوجعفر [باقر]-علیه‌السّلام- می‌فرمود:

گویا می‌بینم گروهی را که از دوردست سرزمینهای مشرق، از سرزمینی که به آن شیلا گفته می‌شود، برشوریده‌اند و حقّشان را از زیندگان چین می‌خاهند و داده نمی‌شوند، سپس آن را می‌خاهند و داده نمی‌شوند؛ پس هر گاه آن را ببینند، شمشیرهایشان را بر دوشهایشان می‌گذارند و با آنان می‌جنگند، پس چینیها پذیرای دادن آن‌چه خاسته‌اند می‌شوند، و ایشان نمی‌پذیرند و مردم بسیاری از آنان را می‌کشند. سپس بر همۀ سرزمینهای ترکها(۱) و هندیان(۲) چیره می‌شوند و سوی خراسان روی می‌آورند و آن‌جا را از زیندگانش می‌خاهند و داده نمی‌شوند و آن را با زور می‌گیرند، و می‌خاهند که پادشاهی را جز به فرمانروای شما نسپارند. پس هر گاه سفیانی برشورد، آنان با او پیکار می‌کنند و همگی کشته می‌شوند، و آنان با کسانی که آنان را کشته‌اند (سپاهیان سفیانی) با دعای فرمانروایتان به این جهان برمی‌گردند و آنان از ایشان خونخاهی می‌کنند و سوی پایان این جهان در پادشاهی او می‌زیند.(۳)

از این روایت هویدا می‌شود که «شیلا» نام سرزمینی درون استان سین‌کیانگِ چین است که در آن‌جا شماری بسیار از مسلمانانی می‌زیند که خاستار خُدگرانی و جدایی سرزمینشان از چین‌اند، ولی تا کنون سرزمینی به این نام در آن استان نیافتیم، و بر پایۀ آن‌چه که برخی پژوهشگران گفته‌اند، در کنار سین‌کیانگ، در شمال هند و رشته‌کوههای هیمالایا، در بخش لَداخ که به تبّت کوچک مشهور و بیشتر زیندگانش بوداییان‌ و کمترشان شیعیان دوازده‌امامی‌اند، آبادی‌ای به نام شیلا و رودخانۀ شیلا کونگ و تنگه‌ای به نام شیلا یافت می‌شوند، و در پایین‌دستِ آن بخش، قلّۀ بلند شیلا جای دارد که میان رشته‌کوههای هیمالایا مشهور است، و نیز در همسایگی لداخ، در شمال پاکستان بخشِ کوهستانی گِلگِت بَلتِستان جای دارد که بیشتر زیندگانش شیعیان‌اند و آبادی‌ای به نام شیلا در آن‌جا یافت می‌شود.
  
مراد از «فرمانروای شما» و «فرمانروای این کار» در دو حدیث یادشده همان امام مهدی‌-علیه‌السّلام- است.
 
گمان می‌رود که سخن امام باقر-علیه‌السّلام- به شورشهای مردمیِ ترکهای اُیْغور مسلمان در روزگار کنونی در استان سین‌کیانگ (سرزمین نو) برای خُدگردانی و جداشدن از دولت چین اشاره می‌کند، و شایان یادآوری است که زیندگان سین‌کیانگ در ۱۲۰ سال گذشته بیش از ۱۰۰ بار بر چینیان شوریدند، و پس از بنیادگذاری «جنبش اسلامی ترکستان شرقی» در سال ۱۹۹۳ م دو شورش برجسته برای آنان روی داد: نخستین در سال ۲۰۰۹ م که از ایشان در آن، نزدیک ۲۰۰ تن کشته شدند، و دومین در سال ۲۰۱۴ م که از ایشان در آن، نزدیک ۱۰۰ تن کشته شدند، و هر گاه این دو شورش همان دو شورش یادشده در روایت باشند، بایسته است در آینده‌ای نزدیک چشم‌به‌راه روی‌دادن شورش سوم این مردم ستمدیده بر چینیان کافر و ستمگر باشیم، مگر آن‌که گفته شود هر سه شورش در زمانهایی نزدیک به هم کمی پیش از قیام امام مهدی-علیه‌السّلام- روی خاهند داد، و می‌تواند مقصود امام شورشهایی جز آنها باشند که برخی شیعیان در سین‌کیانگ یا پیرامونش اندکی پیش از ظهور امام مهدی-علیه‌السّلام- بر پا می‌کنند، و خداوند داناتر است.
---------------------- 

۱. مرادش برخی بخشهای ترکستان شرقی یا استان سین‌کیانگ و پیرامونش است. 
۲. مقصودش برخی بخشها در شمال هند و پاکستان است که در گذشته‌ای نه‌ چندان دور یک کشور بودند به نام هند.
۳. منتخب کفایة المهتدی، ص ۴، ح ۲، تصویر نسخۀ خطّی، مرکز احیاء میراث اسلامی در قم، شمارۀ ۱۰۹۹؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی، و این حدیث از أربعین میر لوحی در: إلزام‏ الناصب، ج ۲، ص ۱۳۳، نیز با افتادگی‌ای گزارش شده است.

📚جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تُنِکابُنِی
✍🏻روش ما نوشتن 
واژه‎‌ها سره‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار است

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۰۴ ، ۱۷:۲۴
Admin