آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

دی دهمین ماه از ماههای دوازده‌گانۀ خُرشیدی و نخستین ماه از فصل سرد زمستان نزد ایرانیان است.

 بنا بر آن‌چه پیش آمده است و روی خاهد داد، دی‌ماه در تاریخ انقلاب ایران و جمهوری اسلامی، ماهی حادثه‌خیز و نقش‌آفرین بوده و می‌باشد.

چنان‌که می‌دانید، در تاریخ انقلاب ایران، ۱۹ دی ۱۳۵۶ که شورش مردم قم بر رژیم شاهنشاهی در آن آغاز شد، روزی سرنوشت‌ساز به شمار می‌آید.

خروج محمّدرضا پهلوی، آخرین پادشاه سلسلۀ پهلوی، از کشور ایران در ۲۶ دی ۱۳۵۷.

پایان تسخیر سفارت آمریکا در تهران از سوی ایران در ۳۰ دی ۱۳۵۹.

سقوط هواپیمای حامل فرماندهان نیروی هوایی ارتش و کشته‌شدن امیر منصور ستّاری و همراهانش در ۱۵ دی ۱۳۷۳.

روی‌دادن زلزلۀ ترسناک ۶.۷ ریشتری در ۵ دی‌ ۱۳۸۲ که شهر بم و روستاهای پیرامونش را ویران ساخت و بزرگترین بنای خشتی جهان (ارگ بم) را در هم کوبید و بیش از ۱۰۰ هزار تن کشته و زخمی بر جای گذاشت.

سقوط هواپیمای حامل فرماندهان سپاه و کشته‌شدن سردار احمد کاظمی و همراهانش در ۱۹ دی ۱۳۸۴.

موج سرما و یخبندان شدید در ایران از ۱۶ تا ۲۵ دی ۱۳۸۶ که آسیبهای فراوانی به محصولات کشاورزی، درختان و ساختمانها زد.

آغاز اجرای پیمان برجام یا توافق هسته‌ای میان ایران با اتّحادیۀ اروپا و گروه ۱+۵ (چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، ایالات متّحدۀ آمریکا و آلمان) در ۲۶ دی ۱۳۹۴.

مرگ ناگهانی اکبر هاشمی بهرمانی رفسنجانی، سیاست‌مدار معروف ایرانی و دومین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از ستونهای انقلاب ایران، در روز ۱۹ دی ۱۳۹۵.

آتش‌سوزی و فروریختن نخستین ساختمان بلند ایران «پلاسکو» در تهران در ۳۰ دی ۱۳۹۵ که مرگ گروهی از آتش‌نشانان، بازاریان و دیگر مردم و زیانهای مالی فراوان را در پی داشت.

 آغاز برخی اعتراضات مردمی به گرانیها و تورّم اقتصادی و بیکاری در ایران که از ۷ دی ماه ۱۳۹۶ در مشهد آغاز شد و به برخی  شهرهای دیگر کشور هم کشیده شد و کشته‌ها و زخمیها و زیانهای مالی فراوانی همراه داشت.

حادثۀ برخُرد کشتی نفت‌کش «سانچی» حاوی میعانات گازی با یک کشتی فله‌بر چینی در آبهای چین در ۱۶ دی ۱۳۹۶ و انفجار آن و کشته‌شدن ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی.

درگذشت سیّد محمود هاشمی شاهرودی، سیاست‌مدار ایرانی زادهٔ عراق و سومین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نایب رئیس اوّل مجلس خبرگان رهبری در ۳ دی ۱۳۹۷ در تهران، و انتخاب صادق آملی لاریجانی در ۹ دی ۱۳۹۷ با عنوان چهارمین رئیس تشخیص مصلحت نظام.

اینک پس از گذر سالیان دراز رسیدیم به دی‌ماه ۱۳۹۸، و بسیاری از خانندگان گرامی پیشتر در گفتار «رویدادهای مهم و شگفتی در راه‌اند!!!» خانده‌اند:

«خبرهای مهم و رویدادهای شگفتی در ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه و جهان در ماههای آینده و در مقاطع زمانی خاصّی در راه‌اند، و بنا بر آن‌چه در اوایل اردیبهشت ۱۳۹۷ در جلسه‌ای که با انسانی اهل دل و روشن‌ضمیر داشتم و از وی شنیدم، در حدود ۷ و ۱۶ ماه آینده و دی‌ماه بعد از آن، رویدادهایی در ایران و نیز بحران و بلوایی در اصفهان و نیز رویدادی در گنبد کاووس خاهد بود...».

بنا بر پیشبینی آن اهل دل روشن‌ضمیر، در دی‌ماه ۱۳۹۸ رویداد یا رویدادهایی در ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه خاهند بود.

گفتنی است، هرچند دی‌ماه امسال (۱۳۹۸) بسیار پرحادثه و بلاخیز بوده است، بی‌گمان، رویدادهای زیر از برجسته‌ترین آنها بودند:

ترور سردار قاسم سلیمانی -بزرگترین فرمانده و سردار جنگ و انقلاب- همراه با ابو مهدی المهندس -از فرماندهان حشد شعبی عراق- در فرودگاه بغداد در ۱۳ دی ۱۳۹۸ با پهپاد نیروهای آمریکایی به دستور رئیس‌جمهوری آمریکا دنالد ترامپ.

حملۀ موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان انبار عراق به انتقام ترور سردار سلیمانی و همراهانش در بغداد در ۱۸ دی ۱۳۹۸.

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در پیرامون تهران و جان‌باختن همۀ ۱۷۶ سرنشین آن که ۱۴۷ تن از آنان ایرانی بودند در ۱۸ دی ۱۳۹۸، و اعلان سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی با شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران و عذرخاهی مسؤولین لشکری و کشوری در صبح ۲۱ دی ۱۳۹۸.

هرچند برای دی‌ماه ۱۳۹۹ از پیش گفتیم که این دی حتّی اگر حادثه‌خیز نباشد، با روی‌دادن دو رویداد مهم و اثرگذارِ اقتران مشتری و زحل و به ریاست‌جمهوری آمریکا رسیدن جو بایدن از حزب دمکرات، بسیار حادثه‌ساز خاهد بود!

و اکنون که به دی‌ماه ۱۴۰۰ رسیدیم، تنها چیزی که جلب توجّه می‌کند آن است که چنین می‌نماید پیمان برجام به وضعیّت حسّاس و دشواری رسیده است، و در این ماه می‌بایست سران دو کشور آمریکا و ایران تصمیمات سرنوشت‌سازی بگیرند و آن را به سرانجامی برسانند، و این‌که تا پایان این ماه رویداد برجسته‌ای روی می‌دهد یا نه خدا داناست.
 
در پایان شایان یادآوری است، بسیاری از خانندگان پیگیر گفتارهای ما از سالها پیش عباراتهای زیر را به یاد می‌آورند:

«در برخی استخراجهای جفری که در سالهای ۲-۱۳۸۱ هـ.ش در بارۀ حوادث ایران در آخرالزّمان و درگیری نظامی آمریکا و متّحدانش با این کشور انجام گرفته است، کلمات زیر پدیدار شدند:

«زن، شَرُوس، لبه اَرَس شوم، ز مَهِ دی هَزْل (ضعف) فُرْس (پارسیان)، سَنَه (خشکسالی) بِرَی (در تهران)، ترس، صدا در ری، نور ، بَرْد (سرما)، بهانه، زود، شبانه، ز روی آب، تُنْب، بندر، جِت، تازش، سوزش جور...»

با نگاه به آن‌که طبق پژوهش نویسنده و با بهره‌گیری از روایات اسلامی، انقلاب و حکومت جمهوری اسلامی در ایران تا قیام حسنی گیلانی در سال ظهور دوام می‌آورد، واژۀ «دی» در محاسبۀ جفری یادشده به واپسین دی‌ماه در دوران چهل‌ و چند سالۀ انقلاب ایران و هنگام شروع ماههایی که شمارش معکوس حوادث ظهور در آنها آغاز می‌شوند، اشاره دارد، و پس از آن در فصل بهار ایرانیان با رهبری مروزی درگیر نبردی بزرگ با خزرهای قفقازی با فرماندهی شروسی خاهند شد، و چنین می‌نماید که دی‌ماه پایانی در پایانه‌های انقلاب ایران ماهی نقش‌آفرین و حادثه‌خیز خاهد شد.

--------------------------------------------------------------

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه ‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۱۰
خادم گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی