آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

فروپاشی تمدن غرب در آخرالزّمان

پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۴۹ ب.ظ

پس از فروپاشی نظام کمونیستی و جداشدن جمهوری های به هم پیوستۀ شوروی در شرق، اکنون جهان سوی در هم ریختن نظام سرمایه داری و فروپاشی تمدّن غرب (اروپا و امریکا) پیش می رود. بنا بر این، همان گونه که در آغازۀ آشکارشدن دین اسلام در شبه جزیرۀ عربی و در پیِ ناتوان شدن امپراتوری روم در غرب و امپراتوری ایران در شرق، مسلمانان توانستند آیین خود را در شرق و غرب جهان بگسترانند، پیش بینی می کنیم، به زودی در آغازۀ هزارۀ سوم میلادی، خورشید تابان اسلام که سالهای دراز در پس ابرهای تاریک ستم و تباهی پنهان شده است، از مشرق زمین بدرخشد و جهان تیره را روشن کند. 
از دیدگاه کارشناسان، چون رهبری دنیای غرب را امریکا، توانمندترین کشور جهان کنونی، بر عهده دارد، فروپاشی این کشور سبب نابودی تمدّن مغرب زمین یا رومِ نو می شود.


عوامل فروپاشی امریکا:
1. فروپاشی بزرگ اقتصادی
چنان که می دانید، پایۀ حکومتها در همۀ نظامها، به ویژه نظام سرمایه داری، بر اقتصاد استوار است. بنا بر این، هر گونه تزلزل اقتصادی، ناپایداری و گاه فروپاشی حکومتها را در پی دارد. بیرون رفتن سرمایه های خارجی از امریکا، رکود اقتصادی، ورشکستگی شرکتهای بزرگ، کاهش اندوخته های نفتی و سنگینی ‏بار هزینه های نظامی بر اقتصاد امریکا، پس از رویداد 11 سپتامبر 2001، این کشور را سوی بزرگترین فروپاشی اقتصادی تاریخ پیش می برد.
ریچارْد فریْمَن، اقتصاددان مشهور امریکایی، در این باره گفته است:

امریکا در آستانۀ یک سقوط بزرگ اقتصادی قرار دارد
که سیستمهای اقتصادی این کشور را واژگون خواهد کرد(١).

 همچنین کارشناسان اقتصادی می گویند:

امریکا اکنون بزرگترین بدهکار بین‏ المللی در تاریخ جهان است. روزانه
یک میلیارد و 250 میلیون دلار به بدهی ایالات متّحده افزوده شده
و تراز منفی تجاری آن کشور به رقم سالانه 450  میلیارد دلار رسیده
است. جمع این کسریها نشان می دهد که نسل امروز امریکا برای
فرزندان خود، 6/2 تریلیون دلار بدهی خارجی باقی خواهد گذاشت(٢).

 

2. تکروی در عرصۀ سیاست بین‏ الملل
پس از رویداد 11 سپتامبر 2001 و در پیش‏ گرفتن سیاستهای یکسویه و تهاجمی از سوی سران امریکا و پشتیبانیهای بی دریغ آنان از اسرائیلیها در برابر فلسطینیان ستمدیده، یورش به افقانستان و قصد حمله به عراق و دیگر کشورها، خشم، نفرت و احساسات ضدّ امریکایی میان ملّتهای جهان، به ویژه مسلمانان، بیش از پیش افزایش یافته است. چنین پدیده ای، به کنار زده شدن کشور امریکا از عرصۀ سیاست بین ‏الملل خواهد انجامید.


3. حاکمیّت نظام سرمایه داری جنگ طلب
بر کسی پوشیده نیست که سرمایه داران امریکایی در کشورشان جورج بوشِ جمهوری خواه را به قدرت رساندند، و سردمداران جمهوری خواه امریکا نیز که خود سرمایه دارند و «بوی خون، نفت و اسلحه»(3) می دهند، پس از رویداد 11 سپتامبر، با افزایش توان نظامی خود(۴)، آشکارا سیاست‏ تهاجمی را در پیش گرفتند و در صدد چیرگی نظامی بر جهان برآمدند؛ به گونه ای که امریکا اکنون یک «روم مهاجم جدید»(5) شده است.
بنا بر این، با توجّه به دیدگاه توینبی، تاریخ دان بزرگ انگلیسی، که جنگ و نظام طبقاتی را دو دلیل بزرگ برای فروپاشی تمدّنها می داند، می توان گفت حاکمیّت نظام سرمایه داری جنگ خواه بر امریکا که باعث افزایش شکافهای طبقاتی میان مردم و روی آوردن سران این کشور به شیوه های تهاجمی شده است، بهترین نشانه و دلیل برای فروپاشی تمدّن مغرب زمین با رهبری امریکا در آینده ای نزدیک می باشد.


4. نداشتن پیام عدالت خواهی
زمامداران امریکا سالهاست که سیاستی زورمدارانه و ستمگرانه را در پیش گرفته اند، و از رفتارهایشان بویی از عدالت، آزادی و انسانیّت به مشام نمی رسد، و بر همین پایه، برژینسکی، نویسنده و سیاستمدار امریکایی، فروپاشی امریکا را این‏ گونه توجیه می کند:

تاریخ به ما آموخته است که نفوذ و تسلّط یک ابرقدرت نمی تواند
همیشگی باشد، مگر اینکه پیامی جهانی بر پایۀ عدالت خواهی
و خیراندیشی داشته باشد؛ و این، تجربۀ روم، فرانسه و بریتانیای
 کبیر است. این پیام باید از اصالت اخلاقی و معنوی برخوردار گردد
و در سلوک و رفتار سرمشقی برای دیگران باشد. در غیر این صورت،
عدالت خواهی و نیکوکاری کوته بینانه و به اصطلاح ملّی، به پوچی
و نخوت ملّی عاری از جاذبۀ جهانی خواهد انجامید، و سرانجام طرد
خواهد شد، کما اینکه در مورد امپراتوری روسیه نیز چنین شد(6).


5 . افتادن در بحرانهای مهارنشدنی
امریکاییان، پس از رویداد 11 سپتامبر 2001، به لشکرکشی و یورش نظامی گسترده به خاورمیانه دست یازیدند. آنان هنوز مشکل افقانستان را از میان برنداشته اند که می خواهند به عراق حمله کنند، بر سوریه و لبنان چیره شوند و بر ایران یورش برند. اجرای این طرحهای شتابزده و خطرناک، همۀ جهان، به ویژه خاورمیانه را، که اقتصاد و پیشرفتهای صنعتی جهان به نفت و اقتصاد این سرزمین وابسته است، سوی آشفتگی و بحرانی گسترده و مهارنشدنی پیش می برد، و در پیِ آن، امریکا و هم پیمانان اروپایی اش درگیر جنگهایی بزرگ و کنترل ناشدنی خواهند شد، و در پایان، با بیداری ملّتهای مسلمان و قیامهای زمینه ساز ظهور امام مهدی(علیه السّلام) رو به رو می شوند. در چنین وضعیّت پیچیده و دشواری، غربیها ناگهان خود را در گردابی بزرگ و باتلاقی ژرف از بحرانهای ناخواسته فرو رفته می بینند که راه گریزی از آنها نخواهد بود.
جالب توجّه است اگر بدانید، امریکاییان از هم اکنون نگرانی و ترس خود را از گرفتارشدن در بحران یادشده، با سخنانی مانند «ما وارد جنگی بزرگ شده ایم که برای آن پایانی متصوّر نیست»، آشکار کرده اند.


پیش بینی فروپاشی تمدّن غرب
در بارۀ فروپاشی تمدّن مغرب زمین که امریکا رهبر آن است، دانشمندان پیش بینیهایی کرده اند که همه از روی دادن آن در آینده ای نزدیک خبر می دهند.
ال. پی. تامسون، تاریخ دان معاصر انگلیسی، در سال 1981 م، گفته است:

حدود 60 درسد احتمال می دهم که تمدّن غرب،
ظرف 20 یا 30 سال آینده خودش را نابود خواهد کرد(٧).

گور ویدال، نویسندۀ مشهور امریکایی، در سال 2001 م، در سخنانی در ایتالیا، با انتقاد از امریکا و مشکلات داخلی آن، گفت:

هیچ امپراتوری ای در جهان پایدار نمانده است. امپراتوری روم 500
 سال و امپراتوری بریتانیا 150 سال عمر داشتند، و امریکا 
با مشکلات خود اگر تا 10 سال دیگر به امپراتوری خود
بر جهان ادامه دهد، شانس آورده است(8).

پیشگوی بزرگ مغرب زمین، نوسترادموس، فروپاشی تمدّن غرب را این گونه پیش بینی کرده است:

آه ای رُم پهناور، نابودی تو دارد نزدیک می شود،
نه نابودی دیوارهایت، بلکه نابودی خون و جوهره ات.
کسی که گفتار تندی دارد، شکاف وحشتناکی ایجاد می کند،
شمشیر تیز تا دسته اش در همه فرو می رود(9).

نوسترادموس در مصرع نخست، واژۀ «پهناور» را در وصف «رم» به کار برده است تا بفهماند که مرادش از آن، سرزمینی گسترده تر از رم کهن می باشد.
پیشگو در مصرع دوم، آسیب پذیری و فروپاشی دنیای غرب یا روم جدید را از درون و بنیاد تمدّن غربی دانسته است، نه از ساختارهای برونی و مادّی آن.
چنین می نماید، مصرع سوم به ادبیّات تند و گفتارهای خشن و جنگطلبانۀ جورج واکر‏ بوش، رئیسجمهوری کنونی امریکا، در برخورد با دیگر دولتها و ملّتهای جهان، در پیِ رویداد 11 سپتامبر 2001 اشاره می کند که برآیند ناخواستۀ آن، بروز شکاف و درگیری میان ملّتها و دولتها در عرصه های بین ‏الملل است.
بخش پایانی این پیشگویی، با بهرهگیری از واژگان «شمشیر تیز»، از به کارگیری پیشرفته ترین و خطرناکترین سلاحهای کشتارهمگانی، مانند بمبها و موشکهای امروزی، با ‏دستان دولتهای زورگو در جهان معاصر خبر می دهد.
بر پایۀ پژوهش نویسنده، رباعی نقل شده از نوسترادموس برگرفته از آیه های کتاب مقدّس می باشد که زورگویی و جنگ افروزی ستمگران را مایۀ نابودی آنان در دوران آخرالزّمان دانسته است:

شریران شمشیر را برهنه کرده و کمان را کشیده اند تا مسکین و فقیر
را بیندازند و راست روان را مقتول سازند* شمشیر ایشان به دلِ خودِ
ایشان فرو خواهد رفت، و کمانهای ایشان شکسته خواهد شد*(10).

-------------------------------------------------
1. روزنامۀ کیهان، ش 17444، 20/5/1381 هـ.ش، ص 1.
2 . روزنامۀ انتخاب، ش 1019، 13/8/1381 هـ.ش، ص 2.
3. هفته نامۀ ندای اصلاحات، ش 5، 27/12/1380 هـ.ش، ص 6، «چالشهای استراتژیک نفت»، نوشتۀ لطف الله میثمی.
۴. کارشناسان می گویند: اکنون بودجۀ نظامی امریکا برابر نیمی از بودجۀ نظامی همۀ کشورهای جهان و به اندازۀ بودجۀ نظامی 17 کشور پس از خود، مانند روسیه، چین و فرانسه، می باشد (با بهره گیری از: برخی منابع).
۵. جسیکا ماتیوز، رئیس بنیاد کارنگی، در تحقیقاتی در بارۀ پیامدهای دیپلماتیک حوادث 11 سپتامبر، خاطرنشان می کند که مسألۀراق و نظریّۀ «حملات پیشگیرانه» علیه دشمنان بالقوّه، امروز این خطر را به وجود آورده است که واشینگتون در نگاه متّحدانش، نوعی «روم مهاجم جدید» جلوه گر شود (روزنامۀ کیهان، ش 17472، 19/6/1381 هـ.ش، ص 12).
۶. خارج از کنترل، ص 105، بخ 3، با حذف و تصرّفی اندک.
٧. روزنامۀ جمهوری اسلامی، ش 7، 21/10/1360 هـ.ش، ص 5، با نقل از: مجلّۀ نیوزویک، 21 دسامبر 1981.
٨ . هفته نامۀ پرتو، ش 95، 21/6/1380 هـ.ش، ص 2.
٩. نوشتارهای نوسترادموس به زبان فرانسوی و برگردان آن به زبان انگلیسی، سانتوری 10، رباعی 65 (ترجمۀ یکی از دانشمندان معاصر).
١٠. کتاب مقدّس، عهد عتیق، ص 856، کتاب مزامیر، مزمور 37، بند 5- 14.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی