آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

 بنا بر محاسبات نجومی، روز پنج‌شنبه ۵ دی‌ماه 1398 برابر 29 ربیع دوم 1441 و 26 دسامبر 2019 خرشیدگرفتگی از نوع حلقوی روی می‌دهد که در کشور‌های جنوبی حاشیۀ خلیج فارس، از عربستان سعودی تا قطر، امارات و عُمان مشاهده خاهد شد، ضمن آن‌که جنوب هند، سریلانکا، مالزی، سنگاپور و مجمع الجزایر فیلیپین در مسیر گرفت حلقوی خرشید می‌باشند.

خرشیدگرفتگی حلقوی در ایران به صورت جزئی همزمان با طلوع آفتاب دیده می‌شود، به گونه‌ای که در تهران ۶۱ درسد سطح خرشید با ماه پوشیده خاهد شد و در جنوبیترین نقاط کشور سطح پوشیده‌شدن خرشید با ماه به ۸۶ درسد می‌رسد، و این در حالی است که در شمال شرق کشور میزان گرفت جزئی ۴۵ درسد است.

شایان یادآوری است، خرشیدگرفتگی 5 دی 1398 در صورت فلکی قوس خاهد بود، و همزمان خرشید، عطارد، ماه، مشتری و زحل نیز همراستایی دارند.

هرچند پیشبینی آثار و یپامدهای خرشیدگرفتگی و دیگر پدیده‌های نجومی نیاز به بررسیها و محاسبات نجومی ویژه‌ای دارد، منجّمان قدیم احکامی نجومی را نیز به گونه‌ای کلّی در کتابهایشان برای برخی پدیده‌های نجومی در وضعیّتی خاص بیان می‌کردند که ما نیز به برخی از آنها در این گفتار اشاره می کنیم، ولی ناگفته نماند که این احکام کلّی گاه ممکن است به گونه‌ای فراگیر در پی پدیده‌های مورد نظر پدیدار نشوند. 

شیخ یوسف بحرانی آورده است:

«گرفتن خرشید در برجها ... اگر در قوس باشد، نشانۀ وبا در مردمان بزرگ و کمیِ خُراک و بالارفتن مردمان پست و درگیری میان عالمان و درگذشت مردی بزرگ‌جایگاه و دگرگونی پولها و دگرگون‌شدن کارها می‌باشد»(1).

نیز قطب‌الدّین راوندی آورده است:

«گفتار در نشانه‌های خرشیدگرفتگی در دوازده ماه ... هر گاه خرشید در ماه ربیع آخر گرفته شود، پس بی‌گمان، میان مردم ناسازگاری‌ای بسیار خاهد بود، و از ایشان مردم فراوانی کشته می‌شوند، و شورشی‌ای بر پادشاه می‌شورد، و ترسی سخت و ناگهانی و کارزاری می‌باشد و مرگ در مردمان بسیار می‌شود»(2).

پیشبینیهای دیگری نیز در بارۀ خرشیدگرفتگی در برج قوس و همراستایی خرشید، عطارد، ماه، مشتری و زحل، در 5 دی 1398، می‌توان کرد و گفت که در پی این دو رویداد نجومی، برخی پدیده‌های آب‌وهوایی چون سیل و توفان ویرانگر و پدیده‌های زمینی چون رانش زمین و زلزله روی خاهند داد، و برخی پادشاهان و سران خاورمیانه تصمیمات عجولانه و خُدسرانه‌ای می‌گیرند و کارهایی می‌کنند که به زیان آنان می‌انجامد، و در پی آن، احوال پادشاهان و سران و مردمان دگرگون می‌شوند. پادشاهان حاشیۀ خلیج فارس دچار فتنه‌هایی تیره و تار می‌گردند، و میانشان اختلاف و دشمنی می‌افتد، و برخی از این پادشاهان و سران می‌میرند، و عزلها و نصبها در میان آنان رو به فزونی می‌نهند، و نیز شاهد گردهماییهای سیاستمدارانۀ برخی گروهها و دولتهای دوست و دشمن با یکدیگر با ادّعای دروغین صلح و دوستی یا همنشینیهای برخی گروهها و دولتهای دوست با هم برای آسیب‌زدن به مخالفان و دشمنانشان خاهیم بود، و خداوند به آن‌چه روی می دهد، داناتر است.

از دادن هر گونه پاسخ به خانندگان گرامی و دوستان بزرگوار در بارۀ آن‌چه آورده‌ایم، معذوریم، و در هر حال، امیدواریم خداوند فتنه‌های دشمنان داخلی و خارجی و بلاهای آسمانی و زمینی را از سر مؤمنان و مظلومان در کشورمان و دیگر کشورهای جهان دور بگرداند.
--------------------------------------------------------------------
1. الکشکول، بحرانی، ج 1، ص 400-399، ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
2. قصص الأنبیاء(علیهم‌السّلام)، ج 2، ص 90، ب 15، ح 12، ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
✔️ برگرفته از: جهان در آستانۀ ظهور
پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی
کانال آخرالزّمان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی