آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

از شبانگاه جمعه ۲۰ دی تا بامداد شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ماه‌گرفتگی نیم‌سایه در صورت فلکی سرطان روی داد، و قارّه‌های آسیا، استرالیا، اروپا و آفریقا تحت پوشش این ماه‌گرفتگی بودند، و چون از نوع خسوف ناپیداست، آثارش چندان قوی نیست.

هرچند پیشبینی آثار و یپامدهای ماه‌گرفتگی و دیگر پدیده‌های نجومی نیاز به بررسیها و محاسبات نجومی ویژه‌ای دارد، منجّمان قدیم احکامی نجومی را به گونه‌ای کلّی در کتابهایشان برای برخی پدیده‌های نجومی در وضعیّتهایی خاص بیان می‌کردند که ما نیز به برخی از آنها در این گفتار اشاره می کنیم، ولی ناگفته نماند که این احکام کلّی گاه ممکن است به گونه‌ای فراگیر در پی پدیده‌های مورد نظر پدیدار نشوند.
 
قطب‌الدّین راوندی آورده است:

«گفتار در نشانه‌های ماه‌گرفتگی در درازای سال ... هر گاه ماه در جمادی اوّل گرفته شود، پس بی‌گمان، خونهای فراوانی در آغاز ریخته خاهند شد، و به پادشاه شام (سوریه) گرفتاری‌ای سخت می‌رسد، و شورشی‌ای بر پادشاه می‌شورد، و پیروزی برای پادشاه خاهد بود»(1).

پیشبینیهای دیگری نیز در بارۀ ماه‌گرفتگی در صورت فلکی سرطان در 20 و 21 دی 1398 می‌توان کرد و گفت که چون ماه ستارۀ رئیسان و وزیرانی پایینتر از پادشاهان است، در پی این رویداد نجومی، در کار آنان سستی و تزلزلی می‌افتد و عزلها و نصبها در میانشان رو به فزونی می‌نهند، و خداوند به آن‌چه روی می‌دهد، داناتر است.

از دادن هر گونه پاسخ به خانندگان گرامی و دوستان بزرگوار در بارۀ آن‌چه آورده‌ایم، معذوریم، و در هر حال، امیدواریم خداوند فتنه‌های دشمنان داخلی و خارجی و بلاهای آسمانی و زمینی را از سر مؤمنان و مظلومان در کشورمان و دیگر کشورهای جهان دور بگرداند.
--------------------------------------------------------------------
1. قصص الأنبیاء(علیهم‌السلام)، ج 2، ص 92، ب 15، ح 13، ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
✔️ برگرفته از: جهان در آستانۀ ظهور
پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی
کانال آخرالزّمان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۸
خادم گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی