آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

گرچه بیشتر بلاهای طبیعی و گرفتاریهایی که مردم آخر الزّمان با آنها رو به رو می باشند، در ظاهر منشأ طبیعی و مادّی دارند، در واقع اثر وضعی و نتیجۀ قهری کارهای بد و گناهانی اند که نظم طبیعت را بر هم می‏زنند و خشم خالق هستی را برمی انگیزند.

رسول خدا(صلّی الله علیه و آله) فرمود:

... هر گاه زنا میان شما پخش شود، زمین لرزه خاهد بود...(1).

در سال ظهور امام مهدی(علیه السّلام)، پس از آشکارشدن بزرگ ستاره ای دنباله دار (گیسوی شیطان) در آسمان در ماه رمضان، زلزله هایی سخت ویرانگر و پرکشتار روی می دهند که بزرگترین آنها کانونش زیر دریای مدیترانه می باشد و گسترۀ ویرانیش شهرهای مصر، فلسطین، اسرائیل، لبنان، سوریه، عربستان، ترکیه، و برخی شهرهای اروپایی را در بر می گیرد، و در مشرق زمین، از عراق و ایران تا خراسان بزرگ، هند، پاکستان، چین، کره و ژاپن، نیز زلزلزله هایی بزرگ روی می دهند.

از عبدالله پسر عُمَر روایت شده است که پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) به جایگاه برآمدن خورشید رو کرد و فرمود:

از همین جا (مشرق) گیسوی شیطان برآید، و از همین جا زمین لرزه ها و آشوبها ... خواهند بود(2).

ابو حَمْزَۀ ثُمالی گفت که شنیدم ابو جعفر محمّد پسر علی(علیهما السّلام) می فرمود:

... قائم(علیه السّلام) به پا نمی خیزد، مگر هنگام ترسی سخت، زمین لرزه ها، آشوب و گرفتاری ای که به مردمان می رسند...(3).

زمین لرزه پرقدرت برآمده از گسلی وابسته به مجموعۀ تحرّکات زاگرس که در ۴۰ سال گذشته مانند آن رخ نداده است و پس لرزه ها و زمین لرزه های فراوان پس از آن که دیشب در بخشهایی از غرب آسیا، به ویژه ایران و عراق، روی دادند، با توجّه به شدّت و گستردگی آنها و خرابی و کشتار اندک، پیش هشداری طبیعی اند که خبر از افزایش گناه و تباهی تا کنون، بروز اختلافات جدید و فتنه هایی تازه در آینده ای نزدیک و وقوع زلزله هایی بزرگتر و اختلافات و آشوبهایی سخت تر در آینده ای نه چندان دور در جهان، به ویژه خاورمیانه، می دهند.

این زلزله ها همبستگی بیشتر دولتهای اروپایی و امریکایی و عربها و ترکیه و افزایش فتنه انگیزیشان نسبت به مسلمانان، به ویژه ایرانیان، و تزلزل سیاسی در برخی حکومتهای منطقه را در پی دارند.

 نکته قابل توجّه در بارۀ زلزله های دیشب آن است که پیشتر از این، در مناطقی مانند شرق آشیا و یا ایران شاهد افزایش زلزله بودیم و اکنون زلزله در عراق و غرب آسیا افزایش یافته است و این پیام آور وقوع رویدادهایی نو در این بخشهاست.
—---------------------------------------------------
 1. روضة ‏الواعظین، ص532 (ترجمۀ نویسنده).
2. المعجم الصغیر، جزء 2، ص 36، ب میم (ترجمۀ نویسنده).
3. الغیبة، نعمانی، ص 240، ب 13، ح 22 (ترجمۀ نویسنده).

سیّد سلیمان مدنی تنکابنی-ایران- قم 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی