آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

توقیت: گاهی دیده شده است، برخی کسانی که به ظاهر در لباس روحانیّت می‌باشند، ولی کارشناس لغت عرب و احادیث اسلامی و مباحث مهدویّت و آخرالزّمان نیستند، بر ما خرده می‌گیرند که شما در فلان بحث و فلان بحث برای ظهور توقیت کردید؟!

پاسخ روشن ما این است که توقیت در زبان عرب از باب تفعیل و به معنای تعیین وقت دقیق است، و در هر حال، تعیینِ وقتِ نهی‌شده در روایات اسلامی آن است که کسی بگوید فلان سال و فلان ماه حتماً امام ظاهر می‌شود، ولی اگر کسی در محدودۀ روایات اسلامی روی اعدادی که در خد روایات آخرالزّمانی پیرامون زمان حوادث آمده‌اند، سخنی بگوید و بحثی مطرح کند و تازه دقیق هم نگوید فلان سال و فلان ماه ظهور رخ می‌دهد و علاوه بر همۀ اینها یک «الله اعلم» نیز بگوید، تعیین وقت بسیار یا دقیق برای ظهور نیست، و نویسنده خُد از برخی علمای با سواد حوزه که کارشناس مباحث مهدویّت و آخرالزّمان نیز هستند، در این باره پرسیدم، فرمودند: مباحث احتمالی پیرامون زمان ظهور از مصادیق توقیت نیست!

در هر حال، یک سفارش دوستانه به طالبان علوم دینی بزرگوار و دانشجویان دانشگاهی عزیز می‌کنم در ایّام تحصیل دانش درس و بحثها را خوب دنبال کنید و نکات رشتۀ خیش را از کتابها و اساتید فن نیکو فرا بگیرید تا به وقتش اگر در بارۀ موضوعی نظری دادید و اشکالی کردید، سنجیده، مفید و کارشناسانه باشد، و همیشه این شعر را آویزۀ گوشتان کنید:

 پالان‌دوزی به غایت خُد            بهتر ز کلاه‌دوزی بد 

هرچند اساتید بزرگواری که عضو کانال هستند شعر یادشده را شنیده و با مقصود شاعرش آشنا هستند، برای جوانانی که با اصطلاحات متعارف نزد قدما آشنایی ندارند، یادآور می شوم در گذشته که خرماشینی و کلاه کارخانه‌ای رواج نداشت، پالان‌دوزی و کلاه‌دوزی دو شغل رایج جوامع بشری بودند، ولی از نظر کلاس و پرستیز کلاه‌دوزی نسبت به پالان‌دوزی جایگاه بالاتری نزد مردم داشت. شاعر این شعر می‌گوید اگر شما پالان‌دوز خوبی باشید بهتر است تا کلاه دوز بد!

احتکار: نکته دیگری که باید در این جا یادآور شوم، آن است که ما با توجّه به نگاه آخرالزّمانی به این روزگار و بهره‌گیری از روایات اسلامی در بارۀ ذخیرۀ موادّ غذایی، هنگام فراوانی امکانات زندگی و مواد غذایی و ارزانتر بودن آنها در بازار، نه زمان کمبود و گرانی آنها، در کانال آخرالزّمان طیّ مقاله‌ای نکاتی را در بارۀ اندوختن مایحتاج ضروری سال یا چندماه یادآور می‌شویم تا در وقت کمبود و گرانی در تهیّه آنها دچار مشکل نشوند، و بارها سودمندی این کار بر همگان روشن شده است، و جالب آن است که ما هنگام کمبود کالاها چنین اندوختنی را سفارش نکرده‌ایم.

با این حال، برخی افراد، بدون آگاهی از شرایط اقتصادی کشور و بدون علم به روایات آخرالزّمانی، بر ما خرده می‌گیرند. شما خد همین روزها شاهد هستید که در جامعه ما گروهی حیوانات پست و خدانشناس درست هنگام نیاز مردم به ماسک برای گرفتارنشدن به بیماری کرونا و آنفلوانزا، میلیونها از آن را انبار و احتکار کردند تا به قیمت گران به مردم بفروشند، و اکنون مردم قم و دیگر شهرهای دیگر از دسترس به ماسک مناسب و ارزان محروم‌اند. بنا بر این، اگر هنگام فراوانی و ارزانی این کالا می‌گفتیم چند عدد ماسک برای نیاز سال ذخیره کنید، سخن گزاف و خلاف شرعی نگفته بودیم، ضمن آن‌که انسانهای شریف و دلسوز اگر هنگام نیاز شدید مردم به کالایی آن را از پیش اندوخته باشند، با جان و دل در اختیار نیازمندان می‌گذارند.

کانال آخرالزّمان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی