آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

زنان در آخرالزّمان (بخش 1)

چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۴ ق.ظ

زنانی پوشندگانِ برهنه و موی کوهان‌ شتری

اصْبَغ ابن نُباتَه از امیر مؤمنان-علی(علیه ‎السلام) روایت کرده است و گفت: شنیدم که می‎فرمود:

در آخرالزّمان و نزدیک ساعت، و آن بدترین زمانهاست، آشکار می‌شوند زنانی پوشندگانِ(1) برهنه و نشان‎ دهندگان آرایشها و نیکوییها به بیگانگان، [بیرون‎روندگان](2) از دین، روندگان درون گمراهیها، گرایندگان به هوسها، شتابندگان سوی کامجوییها، حلال ‎شمارندگان حرامها و جاویدانان در دوزخ.(3)

بدان که مراد از «ساعت» در برخی آیات قرآنی و بسیاری از روایات اسلامی، زمان قیام قائم(علیه‌السّلام) است.

از عبدالله ابن عَمْر روایت شده است که رسول خدا(صلّی ‎الله‎ علیه [وآله] و سلّم) فرمود:

به ‎زودی در پایان این مردم (مسلمانان) مردانی خاهند بود که بر بالشها سوار می‎شوند تا به درِ مسجدهایشان بیایند، زنهایشان پوشندگانِ برهنه‎اند که بر سرهایشان(4) چیزهایی مانند کوهانهای شتران دوکوهانۀ لاغر است، پس، آنان را نفرین کنید؛ زیرا که بی‎گمان، آنان نفرین‌شده ‎اند... .(5)

بنا بر آن‎چه هویداست، مراد از «بالشها» در این حدیث، صندلیهای خُدروهای سواری امروزی‎اند، و مقصود از «پوشیدگانِ برهنه»، برخی زنان مسلمان در روزگار ما می‎باشند که جامه‎ هایی نازک و تنگ می‎پوشند که جلوی دیده ‎شدن تنهایشان را نمی‎گیرند.

امروزه می‎بینید، چنان‎که پیامبر(صلّی ‎الله‎ علیه ‎و آله) خبر داده است، برخی زنان مسلمان موهایشان را در پشت سرهایشان انبوه می‎کنند و می‌بندند، به گونه‎ای که مانند کوهان شتر گنده و قلمبه می‎شود، پس، با آن آراستن نگاه بیگانگان را سوی خُدشان می‎کشانند، و زنان در روزگار کهن این کار را با انبوه ‎کردن مو و بالابردن آن بر سر انجام می‎داده ‎اند، و در زمان ما بر مویشان با چیزی که در آن می‎گذارند، می افزایند.

♦️از ابو هُرَیْرَه روایت شده است که رسول خدا(صلّى ‎الله‎ علیه[وآله]‎و سلّم) فرمود:

دو دسته از زیندگان در آتش ‎اند که ندیده بودمشان: گروهی که با آنان تازیانه‎ هایی مانند دم گاوند که با آنها مردم را می ‌زنند، و زنانی پوشندگانِ برهنه و دلربایانِ گراینده که سرهایشان مانند کوهانهای کج شتران دو کوهانه ‎اند، درون بهشت نمی‌روند و بویش را نمی‎یابند، و بی‌گمان، بویش از راهی چنان و چنان یابیده می‌شود.(6)

مراد پیامبر(صلّی ‎الله ‎علیه ‎و آله) از سخنش: «ندیده بودمشان» آن است که ندیده بودمشان در میان کسانی که پیش از این در معراج دیده بودمشان، و مقصود از «گروهی که با آنان تازیانه‎ هایی مانند دم گاوند...»، پاسبانانی‎اند که در دستهایشان تازیانه‎هایی درازند که با آنها مردم را ناسزاوار می‎زنند، و «پوشندگانِ برهنه» همان زنان جامه ‌پوش و برهنه ‎تن می‌باشند.

......................................................................................
1. در نسخۀ چاپی من لایحضره الفقیه نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‎جا «کاشفات» یافت می‎شود که سازگار با آن‎چه در دیگر احادیثِ همانند این آمده است، به «کاسیات» اصلاح و ترجمه گردید. پس، «کاشفات» نادرست‎نویسی‌شدۀ «کاسیات» است.
2. از نسخۀ چاپی مَن لایحضره الفقیه پشتوانۀ ما، در نوشتار عربی حدیث، میان دو کروشه [خارجات] افتاده است، و ما آن را از «الوافی، ج 22، ص 809، ح 22237» افزوده و ترجمه کرده‌ایم.
3. من لایحضره الفقیه، ج 3، ص 390، کتاب النکاح، ب المذموم من أخلاق النساء و صفاتهنّ، ح ٤٣٧٤؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.  
4.  در همۀ نسخه‌‏های چاپی المستدرک علی الصحیحین نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‎جا «رؤوسهم» یافت می‎شود که به «رؤوسهنّ» اصلاح و ترجمه گردید. 
5. المستدرک علی الصحیحین، ج ۵، ص 623، کتاب الفتن و الملاحم، ح ۸۳۹۵؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
6. صحیح مسلم، ج ۳، ص ۱۶۸۰، کتاب اللباس و الزینة، ب النساء، ح ۲۱۲۸؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.

📚گزیده‎هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی