آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

جنگی که میان کشور آذربایجان و ارمنستان در قره باغ درگرفته است، آتشی که طبق روایات اسلامی نزدیک ظهور امام مهدی(علیه‌السلام) و هنگام زمامداری «مَروَزی» یا «جَحّافی» (نیشابوری) در ایران، در سرزمین آذربایجان بر افروخته می‌شود، نیست. این را گفتیم تا برخی منتظران ظهور دچار شتابزدگی نشوند، هرچند این درگیری اگر گسترده و ادامه‌دار شود، می‌تواند زمینه‌ساز آن آتش شود. زیرا آذربایجان تاریخی سرزمینهای جنوبی رود اَرَس در درون کشور ایران است، و سرزمینهای شمالی ارس که در گذشته جزو ایران بوده است، و امروزه بخشهایی از کشور آذربایجان و ارمنستان را تشکیل می‌دهد، را اَرّان می‌گفته‌اند، و در هیچ کتاب تاریخ و جغرافیای قدیم به آن آذربایجان گفته نشده است، و مراد از آذربایجان در روایات اسلامی نیز همین است. متأسّفانه امروزه کسانی که تبحّری در تاریخ و جغرافیا و احادیث آخرالزّمان ندارند، با بروز هر رویداد در هر منطقه اقدام به ارائۀ تطبیقات نادرست می کنند! 

در هر حال، امیدواریم خداوند فتنه‌ها و جنگ افروزی دشمنان را به خُدشان برگرداند، و سرزمینهای اسلامی از شرور و آفات در امان باشند. 

........................................................................................

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته ‎های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۱۵
خادم گمنام

نظرات  (۱)

سلام

خب شاید منظور ائمه اطهار علیهم السلام از آذربایجان، آذربایجانی بوده که در آینده شکل میگیره. زمان که برای اهل بیت علیهم السلام حجاب نیست. ولی جغرافیدان ها یا تاریخدان ها مجبورند هروقت چیزی میگن اسم کنونی محل رو بگن چون آینده رو نمیبینن و بنابراین نام آینده فلان مکان رو هم نمیدونند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی