آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

از حُذَیْفَه ابن یَمان روایت شده است که گفت:

آشوبی است که تراشنده خانده می‌شود و دین را می‌تراشد، در آن، عربهای ریشه‌دار و همپیمانان(۱) شایسته و دارندگان گنجها و فقیهان (عالمان دینی) نابود می‌شوند، و آن آشوب از کمترین از کمتر برداشته می‌شود.(۲)

چنین می‌نماید که این روایت از سخنان پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) باشد، اگرچه حُذَیْفَه ابن یَمان صحابی آن را به وی نسبت نداده است.

بی‌گمان، مراد از «همپیمانان شایسته» ایرانیان و افقانیهای خوبِ فریب‌خُرده‌اند، و «دارندگان گنجها» همان بسیارپولدارانی‌اند که با گرانفروشی و احتکار و رانت‌خاری و تضییع حقوق مردم سرمایه‌های انبوهی اندوخته‌اند، و مراد از «فقیهان» عالمان دینی دنیاطلبی‌اند که فتوا به حلال‌بودن حرامهای الاهی، مانند سودهای ربوی و ...، داده‌اند، و از این آشوب جز گروهی اندک رهایی نمی‌یابند.
------------------------------------------------------------ 

۱. الفتن، ص ۱۳۸، الجزء ۳، ح ۵۶۵؛ ترجمۀ سلیمان مدنی تنکابنی.  
۲. گفتنی است، عربها ناعربانِ همپیمان با قبیله‌های عرب را «همپیمانان» (مَوالِی) می‌نامیدند، و پوشیده نیست که بسیاری از ناعربهای همپیمان با عربها از پارسیان (ایرانیان) بودند؛ بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع.

✔️کانال آخرالزّمان
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۱۷
خادم گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی