آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

آیا زنی در آخرالزّمان پادشاه رومیان می‌شود؟!

سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۵۲ ب.ظ

روایتی یافت می‌شود که از آن برمی‌آید، در آخرالزّمان زنی رومیان را فرمانروایی می‌کند که سپاهش را به فلسطین می‌آورد تا با سپاهیان امام مهدی(علیه‌السّلام)، آن گاه که آنان کشور اسرائیل، به‌ویژه بیت المقدس، را می‌گشایند، بجنگند، و چون این روایت تنها از طریق کعب الاحبار رسیده است، و به پیامبر و امامان جانشین وی(صلوات‌الله‌علیهم) نیز نسبت داده نشده است، قابل اعتماد نیست، و قضاوت در بارۀ این روایت و درستی یا نادرستی‌اش را به آینده واگذار می‌کنیم:

از یحیی ابن ابو عَمْرو شَیْبانی روایت شده است که کعب گفت:

رومیان را زنی فرمانروایی می‌کند. پس، می‌گوید: برای من هزار کشتی بسازید [از](۱) بهترین ورقه‌های پهنی که بر روی زمین ساخته شده‌اند. سپس می‌گوید: بروید سوی آنانی که مردان ما را کشتند و زنان و پسران ما را در بند کردند. هر گاه که از ساخت آنها رها شوند، می‌گوید: سوار شوید اگر خدا بخاهد و اگر نخاهد. پس، خداوند، برای سخنش: «و اگر نخاهد»، بادی بر آنان می‌فرستد که آن کشتیها را در هم می‌شکند. سپس برای او هزار دیگر همانندشان ساخته می‌شوند. سپس مانند آن سخن را می‌گوید و خداوند بر آنها بادی می‌فرستد که آنها را در هم می‌شکند. سپس هزار دیگر برای وی ساخته می‌شوند، و می‌گوید: سوار شوید، اگر خدا بخاهد ... پس، بیرون می‌آیند و می‌روند تا به تپۀ عَکّا(۲) برسند. پس، می‌گویند: این سرزمینهای ما و سرزمینهای پدران ما بود. سپس در کشتیهایشان آتشباری می‌کنند و آنها را می‌سوزانند(۳)، در حالی که مسلمانان آن روز در بیت المقدس‌اند... .(۴)

بدان که مراد از «رومیان» در بسیاری از روایات اسلامی بیانگر رویدادهای آخرالزّمان، اروپاییان و گروههایی از آمریکاییانی می‌باشند که از فرزندان رومیان‌اند.(۵)
--------------------------------------------------------    

۱. میان دو کروشه از افزوده‌های ما است.
۲. مرادش آن است: رومیان با دستان خُدشان کشتیهایشان را می‌سوزانند تا نیروهایشان از میدان نبرد نگریزند و جایگاههایشان را رها نکنند.
۳. عَکّا از بزرگترین و کهنترین شهرهای تاریخی فلسطین است که امروزه در استان شمالی اسرائیل، بر کنارۀ شرقی دریای مدیترانه جای دارد، و از قدس نزدیک به ۱۸۱ کیلومتر از شمال غربی آن‌جا دور می‌باشد؛ الموسوعة الحرّة «ویکیبیدیا»، درگاه «عکا»، با حذف و تصرّف، ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۴. الفتن، ص ۳۴۵، الجزء ۶، ح ۱۲۹۹؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۵. سخن نویسنده.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۲۰
خادم گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی