آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

طبق روایاتی که در کتابهای شیعیان و سنّیان آمده است، ترکهای ترکیه نیروهایی از قفقاز جنوبی را ضدّ ایران می‌شورانند و سپس به عراق می‌فرستند، و نیز نیروهایی را از لیبی و پیرامونش ضدّ مصریان و اردنیها و نیروهای اروپایی و آمریکایی مستقر در اسکندریه و نیز مستقر در فلسطین و نیز ضدّ اسرائیل و نیروهای یمنی هوادارش و نیز ضدّ سوریها و حزب الله لبنان و نیروهای ایرانی مستقر در سوریه می‌شورانند!

این صف‌کشیها و درگیریها به قدری عجیبند که کارشناسان سیاسی نظامی نیز از درک و تجزیه و تحلیل عباراتی که نوشته‌ام چه بسا عاجزند و با خد بگویند مگر می‌شوند نیروهایی بیایند که هم با مصریان و اردنیها و هم با اروپاییان و آمریکاییها و اسرائیلیها و یمنیها و سوریها و ایرانیها و حزب الله لبنان دشمنی داشته باشند!

دهها روایت شاهد بر درستی گفتارم یافت می‌شوند که اکنون جای طرح آنها نیست، و تنها به بیان دو روایت بسنده می‌کنم.

 از عَمّار ابن یاسِر روایت شده است که وی گفت:

بی‌گمان، دولت خاندان پیامبر شما در آخرالزّمان خاهد بود، و برای آن نشانه‌هایی‌اند ... پس، هر گاه رومیان و ترکها بر شما بشورانند، و لشکرها بسیج شوند ... و ترکها و رومیان با هم ناسازگاری می‌کنند، و جنگها در زمین فراوان می‌شوند... .(۱)

چنین می‌نماید که این حدیث از سخنان پیامبر(صلّى‌الّاه‌علیه‌وآله) باشد، اگرچه عمّار ابن یاسر صحابی آن را به وی نسبت نداده است.

وَلِید ابن یَزِید گفته است:

هر گاه ترکها بر دارندگان پرچمهای سیاه بشورند و با آنان کارزار کنند، زیرزینیهای چهارپایانشان خشک نخاهد شد تا آن‌که زیندگان مغرب برشورند.(۲)

چنین می‌نماید که این حدیث از سخنان پیامبر(صلّى‌الّاه‌علیه‌وآله) باشد، اگرچه ولید ابن یزید تابعی آن را به وی نسبت نداده است.

نُسْتْرآدامُوس در یکی از رباعیهایش، از احادیث اسلامی بیانگر رویدادهای آخرالزّمان بهره گرفته و از روی‌دادن زمین‌لرزه‌هایی پیاپی در زیر دریای مدیترانه و پیرامونش خبر داده است که توفانهایی دریایی (تسونامی) پدید می‌آورند و برخی شهرهای کناره‌ای اروپا و ترکیه را در آب فرو می‌برند، و نیز به دو تلاش پی در پی در بهار و دو نبرد دلیرانه اشاره کرده است، و گمانی نیست در این‌که مرادش همان یورش نیروهای خزر و ترک قفقازی بر ایران و یورش نیروهای قیسی، بربر و سیاه آفریقایی بر مصر، فلسطین، اردن و سوریه می‌باشد:

برای چندین شب زمین خاهد لرزید.
در بهار دو تلاشِ پی در پی انجام می‌گیرد.
کورِنْتوس و اِفِسُوس در دو دریا شناور می‌شوند.
جنگ در دو نبرد دلیرانه پایدار خاهد ماند.(۳)

کورِنْتُوس شهری کهن و بندری در جنوب یونان می‌باشد که بر خلیج کورنتوس جای دارد، و اِفِسُوس شهری کهن در غرب ترکیه و نزدیک کنارۀ دریای اِژِه است(۴)، و گروههای خزر و ترک قفقازی و گروههای قیس و بربر و سیاه آفریقایی از روزگاران کهن به دلیری در جنگ شناخته شده بودند.

————————————————————- 

۱. الغیبة، توسی، ص ۴-۴۶۳، ف ۷، ح ۴۷۹؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 

۲. الفتن، ص ۱۷۷، الجزء ۴، ح ۷۱۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۳. نوشتارهای نسترآداموس به زبان فرانسوی و برگردان آن به زبان انگلیسی، سانتوری ۲، رباعی ۵۲؛ ترجمۀ یکی از دانشمندان معاصر.
۴. بهره‌گرفته‌شده از: برخی منابع.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۲۵
خادم گمنام

نظرات  (۱)

فتنه عجیبی ترک ها و یهودی ها  در منطقه دارن می کنن...فقط خدا آخرش رو می دونه چیه..

 

پان ترک ها که میگن فارس ها هزاره ها  تاجیک ها و.. طلوع خورشید 100 سال آینده رو نخواهند دید...!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی