آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

از شُرَیْح ابن عُبَیْد و ابو عامِر هَوْزَنِی و ضَمْرَه ابن حَبِیب روایت شده است که گفته‌اند: به ما رسیده است که رسول خدا(صلّى‌الّاه‌علیه[وآله]وسلّم) فرمود:

کشتار کشتار؛ پرتاب‌کردن و فروبردن و زشت‌گردانیدن روی می‌دهد(۱)، مرگ در عالمان زمین می‌افتد تا جایی که نمی‌ماند مگر مرد پس از مرد، آسمان تگرگی مانند تخم مرغ می‌باراند که چهارپایان نابود می‌شوند، نیل و فرات بسته می‌شوند، به گونه‌ای که در دو کناره‌شان کشاورزی می‌شود، راهها بسته می‌شوند و درندگان بر پسران آدم چیره می‌شوند و هر گروهی زمینگیر شهرشان می‌شوند، خُرشید نیم‌ساعتی باز می‌ایستد و نیمی از انسانها و جنّیان نابود می‌شوند(۲)، و برای آنان زاده‌شونده‌ای زاده نمی‌شود و ماده باردار نمی‌شود، زنان مانند استران سیاه می‌شوند، به گونه‌ای که زن را چهل مرد آمیزش می‌کنند و آن را چیزی نمی‌انگارد، سال مانند ماه و ماه مانند هفته و هفته مانند روز و روز مانند ساعت و ساعت مانند آتش‌گرفتن شاخۀ خشک درخت خرما می‌شود، به گونه‌ای که مرد از خانه‌اش بیرون می‌رود و به دروازۀ شهر نمی‌رسد تا آن‌که خرشید پنهان می‌شود، و خرشید از غروبگاهش برمی‌آید(۳)، و بر هر دلی با آن‌چه در آن است، مهر زده می‌شود، و «به کسی ایمان‌آوردنش سود نمی‌دهد، اگر پیشتر ایمان نیاورده یا در ایمانش خوبی‌ای به دست نیاورده است»(۴)، و از آن‌چه در پشت آن است نپرسید.(۵)

شایان یادآوری است، این روایت به رویدادهایی که میان چند ماهی پیش از قیام امام مهدی(علیه‌السّلام) روی می‌دهند، اشاره می‌کند، و هنگامی که به نوشتار آن در کتاب الفتن می‌نگریم، می‌یابیم که بی‌گمان، راویان به آن برخی واژه‌ ها و شمارۀ سالها را که درونمایۀ روایت را آسیب می‌زند و تباه می‌کند، افزوده‌اند، و من افزوده‌ ها را انداختم و روایت را به آن‌چه بوده است، بازگرداندم، و خداوند به آن‌چه درست می‌باشد، داناتر است. 
---------------------------------------------------------- 

۱. «پرتاب‌کردن» شهابها و سنگهای آسمانی بر روی زمین، و «فروبردن» سرزمینها و کسانی که بر آنهایند در زمین، و «زشت‌گردانیدن» آفرینش انسان و دگرگون‌کردن آن از گونۀ سرشتی به گونه‌ای دیگر از شکنجه‌های سخت سه‌گانه‌ای می‌باشند که خداوند در آخرالزّمان بر بسیاری از بیرون‌روندگان از راه درست و شتاب‌ورزان در نافرمانیها فرود می‌آورد. 
۲. چنین سخن شگفتی را که خبر از نابودی نیمی از جنّیان در رویدادهای آخرالزّمان می‌دهد، جز در این روایت نیافتیم، و خداوند داناتر است که آیا آن از سخنان پیامبر(صلّى‌الّاه‌علیه‌وآله) یا افزوده‌های روایان می‌باشد. بله، روایتی یافت می‌شود که درونمایه‌ها و واژگانش به آن‌چه گزارش کرده‌ایم، نزدیک‌اند و در آن، این سخن آمده است: «خرشید می‌گیرد، پس نیمی از جنّیان و انسانها می‌میرند»؛ بنگرید: جامع الأخبار، سبزواری، ص ۳۹۷، ف ۱۰۲.
۳. در همۀ نسخه‌های چاپی الفتن نزد ما، در نوشتار عربی حدیث، در این‌جا «طلوع» یافت می‌شود که سازگار با ساختار سخن به «تطلع» اصلاح و ترجمه گردید.
۴. قرآن کریم، سورۀ انعام، آیۀ ۱۵۸؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 
۵. الفتن، ج ۲، ص ۲-۷۰۱، الجزء ۱۰، ح ۱۹۷۸، چاپ قاهره؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه ‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی