آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

آسیب‌پذیری جنبشها و شورشهای پیش از سفیانی

يكشنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶ ب.ظ

بر پایۀ روایات اسلامی، روزگار نزدیک به ظهور امام مهدی-علیه‌السّلام- روزگاری پر از آشوب و جنگ است، و پیش از شورش سفیانی، هر جنبش و قیام خُدسرانه‌ای آسیب‌پذیر می‌باشد و به شکست و نابودی می‌انجامد، و در صورت پیروزی کوتاه‌مدّت رهبریش با طاغوتی خاهد بود که جای خدا پرستیده می‌شود. بنا بر این، بهترین کار در زمان بروز فتنه‌ها و جنگها میان مسلمانان، پرهیز از شورش و قیام و نشستن در خانه است تا انسان بازیچۀ دست گروهها و احزاب نشود و مال و جان و ایمان خُد را از دست ندهد، و هنگامی که دشمن خدا سفیانی شامی برشورید، و رهبران بر حق و توانمندی مانند هاشمی چینی، شعیب تمیمی خراسانی، قریشی سیستانی، حسنی گیلانی و حسینی یمانی آشکار شدند و قیام کردند، انسان نیز برخیزد و به آن رهبران الاهی بپیوندد.

گرفتارشدن بسیاری از مسلمانان هم‌روزگار ما در سرزمینهایی مانند لیبی، مصر، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، بحرین، یمن، کشمیر و ایران، برآیند ناآگاهی آنان از روایات بیانگر رویدادهای آخرالزّمان و ناباوری آنان و عمل‌نکردنشان به سفارشهای پیامبر و خاندان وی-علیهم‌السّلام- است. چنین کسان و مردمانی جنبشها و تلاشهایشان ناسودمند می‌باشند و نیروهایشان هدر می‌روند و چه بسا در بند می‌افتند و شکنجه‌ها می‌شوند و خونهایشان بر زمین می‌ریزند و گشایش را نمی‌بینند.

ابو کَبشَه گفته است که از ابو موسی شنیدم که رسول خدا-صلّی‌الّاه‌علیه[وآله]‌وسلّم- می‌فرمود:

بی‌گمان پیشِ دستان شما آشوبهایی مانند پاره‌های شبِ تاریک‌اند که مرد در آن آشوبها صبح می‌کند در حالی که مؤمن است و شب می‌کند در حالی که کافر است، شب می‌کند در حالی که مؤمن است و صبح می‌کند در حالی که کافر است، نشستۀ در آن آشوبها بهتر از ایستاده، ایستادۀ در آنها بهتر از گام‌بردارنده و گام‌بردارندۀ در آنها بهتر از تندرونده است. گفتند: چه دستوری به ما می‌دهید؟ فرمود: پلاسهای خانه‌هایتان باشید.(۱)

امیر مؤمنان علی ابن ابی طالب-علیه‌السّلام- فرمود: ...

به زمین بچسبید و بر گرفتاری شکیبا باشید و دستهایتان و شمشیرهایتان را [در] خاهش زبانهایتان نجنبانید و در آن‌چه خداوند در باره‌اش برای شما شتاب نکرده است، نشتابید؛ پس بی‌گمان هر کس از شما، با شناخت حقّ آقایش-عزّ و جلّ- و حقّ فرستاده‌اش و خاندانش-صلوات‌الّاه‌علیه‌وعلیهم-، در بستر خیش بمیرد، شهید می‌میرد و مزد وی بر خداست، و سزاوار پاداش آن چیزی که از کار شایسته‌اش خاسته است می‌شود، و خاسته‌اش در جای شمشیرش را از نیام برأوردن می‌ایستد؛ پس بی‌گمان برای هر چیزی زمانی و سررسیدی است.(۲)

از سَدِیر روایت شده است که ابو عبدالّاه [صادق]-علیه‌السّلام- به من فرمود:

ای سَدِیر، در خانه‌ات بمان، و پَلاسی از پلاسهای آن باش، و تا شب و روز آرام‌اند، آرام باش. پس هر گاه خبر برسد که بی‌گمان سفیانی برشوریده است، هرچند با پایت، سوی ما کوچ کن... .(۳)
—------------------------------------------------------------------------— 


۱. سنن أبی داود، ج ۶، ص ۳۱۹، ح ۴۲۶۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۲. نهج البلاغة، ص ۴۴۱، ب المختار من الخطب، ش ۱۹۰؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۳. بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۱-۲۷۰، ب ۲۵، دنبالۀ ح ۱۶۱، با گزارش از: سرور أهل الإیمان؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎ های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۲۴
خادم گمنام

نظرات  (۱)

ببینید دوستان که خود رو خادم میدانید و دوستدار مهدی صاحب الزمان. وقتی سیستانی یا حسنی گیلانی قبل از ظهور و حتی قبل از خروج سفیانی قیام می‌کنند کسی نمی‌داند چه کسی است و فریاد نمی‌زند که آهای مردم من همونم که وعده داده شده یا آهای من همان سیستانی ام که علیه بنی عباس قیام می‌کند آیا فکر نمی‌کنید قیامی که از سمت سیستان  و گیلان و طالقان علیه بنی عباس آخرالزمان رخ داد و مردم زیادی کشته و زخمی شدند و هنوز خاموش نشده همان است. همه چیز به حدیث و روایت نیست به عمل است کسی که علیه ظلم و تجاوز برنخیزد و بنشیند شک نکن که سید و صاحب الزمان خود را هم نمی‌شناسند و باز می نشیند و جز گمراهان است و هلاک خواهد شد. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی