روی آوردن مردم به زیارت قبر امام حسین(علیه السّلام) در آخرالزّمان
ساختن ساختمانهای برافراشته و بازارها پیرامون قبر امام حسین(علیه السّلام) و روی آوردن مردم از سراسر جهان به زیارت آن از نشانه های پایان دوران بنی مروان و نزدیک شدن زمان قیام امام مهدی(علیه السّلام) است.
امام رضا از پدرانش از امیر مؤمنان -علی-(صلوات الله علیهم) نقل کرده است که وی فرمود:
گویا من کاخهایی را می بینم که پیرامون قبر حسین(علیه السّلام) برافراشته شده اند،
و گویا من کجاوه هایی(1) را می بینم که از کوفه سوی قبر حسین می روند،
و شبها و روزها سپری نمی شوند، مگر آنکه از گوشه و کناره ها سوی آنجا برده شوند،
و آن رویداد هنگام پایان زمامداری بنی مروان خواهد بود(2).
امام رضا از پدرانش(علیهم السّلام) نقل کرد و فرمود: علی پسر حسین(علیهما السّلام) فرموده است:
گویا من کاخهایی را می بینم که پیرامون قبر حسین(علیه السّلام) برافراشته
شده اند، و گویا من بازارهایی را می بینم که گرداگرد قبرش را گرفته اند؛
پس، روزها و شبها سپری نمی شوند، مگر آنکه از گوشه و کناره ها سوی آنجا
برده شوند، و آن رویداد هنگام پایان زمامداری بنی مروان(3) خواهد بود(4).
امروزه می بینید، بی گمان، همان گونه که امام علی و نوه اش علی پسر حسین(صلوات الله علیهم) خبر داده اند، پس از فروپاشی زمامداری صدّام در عراق، بازارهایی نو و ساختمانهایی بلند، مانند هتلها، پیرامون حرم حسینی ساخته شده اند، و روی آوردن مردم به زیارت قبر امام حسین(علیه السّلام) افزایشی چشمگیر یافته است، به گونه ای که میلیونها تن از شیعیان حسین(علیه السّلام) و دوستدارانش برای دیدار قبر شریف وی از سراسر جهان سواره و پیاده، روز اربعین حسینی در ماه صفر از هر سال، به کربلا مقدّس می آیند، و چنان که می دانید، بی گمان، مروانیان، مانند بازماندگان حزب بعث و گروه داعش، در این سالهای واپسین، بر بخشهایی از عراق چیره شده اند، و بنا بر برخی پیشگوییهای بیرون آورده شده از روایات اسلامی، آنان به زودی در این کشور به زمامداری می رسند و با شتاب نابود می شوند، و این گونه خدای متعالی زمینه را برای قیام امام مهدی(علیه السّلام) و پیاده کردن فرمانروایی وی بر عراق و همۀ جهان فراهم می کند.
----------------------------------------------------------------
1. مراد از «کجاوه ها» در این حدیث، همان خودروهای جابجاگر مردم در آخرالزّمان اند.
2. بحار الأنوار، ج 41، ص 287، ب 114، ح 9، با نقل از: عیون أخبار الرضا (ترجمۀ نویسنده).
3. برخی یادداشت نویسانِ بر این روایت، در اینجا گفته است: «و در نسخه ای: ملک بنی العبّاس است». بنا بر این، بی گمان، نشانه هایی که در روایت آمده اند، از نشانه های نابودی فرمانروایی بنی عبّاس در آخرالزّمان خواهند بود.
4. بحار الأنوار، ج 98، ص 114، ب 15، ح 36، با نقل از: صحیفة الرضا (ترجمۀ نویسنده).