آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

پیشبینی تیره شدن روابط عربستان سعودی و آمریکا

ترامپ رئیس جمهوری قدرتمندترین کشور دنیا و تاجری است پولدار و بسیار مغرور و نفرت برانگیز. عربستان سعودی نیز کشوری است ثروتمند که بیشترین ذخایر انرژی جهان را دارد. پادشاهی پیر دارد که مغزش فرسوده است ولی ولیعهدی جوان و تحصیل کرده ای دارد که در واقع اداره کنندۀ اصلی امور کشورش می باشد و از حالا تمرین پادشاهی می کند. او همه چیز را خوب می فهمد و زیر نظر دارد و به گونه ای طبیعی از غرور جوانی و عربی نیز برخُردار است. بی گمان، بن سلمان از این که می بیند ترامپ قبل از انتخابات آمریکا سخن از دوشیدن عربستان به میان آورده است و اکنون نیز در حال دوشیدن این کشور است و تا کنون هیچ کار مهمّی در سوریه و یمن و نیز بر ضدّ ایران نکرده است، و دست کم دو بار بن سلمان را در حضور رسانه ها تحقیر کرده است، از وی کینه به دل می گیرد و سرانجام روابط عربستان سعودی و آمریکا تیره می شود.در بارۀ آن چه گفتیم، افزون بر شواهد و قرائن یادشده، روایتی است که شاهد صدق گفتار ماست. 

 از برخی احادیث اسلامی بیانگر رویدادهای آخر الزّمان چنین برمی آید که واپسین کسی که پیش از ظهور امام مهدی(علیه السّلام) در حجاز و سرزمینهای پیرامونش پادشاهی می کند، کشته می شود.

حُذَیْفَه پسر یَمان گفته است:

پادشاهی کشته می شود که برای او در آسمان بهانه پذیر و در زمین یاوری نخاهد بود،‌ و پادشاهی برکنار می شود، به گونه ای که بر روی زمین گام بردارد، در حالی که چیزی از زمین(1) برای وی نیست، و پسر بانوی در بند شده پادشاه می گردد(2).

چنین می نماید که این روایت از سخنان پیامبر(صلّى الله علیه و آله) باشد، اگرچه حذیفه صحابی آن را به وی نسبت نداده است.

مراد از «پادشاهی که کشته می شود» و فرشتگان آسمان بهانه اش را نمی پذیرند و توانگران زمین یاری اش نمی کنند، واپسین زمامداران حجاز و سرزمینهای پیرامونش پیش از قیام امام مهدی(علیه السّلام) می باشد، و مقصود از «پادشاهی که برکنار می شود» و همۀ داراییهایش در پایان زمامدارای اش از دستش می رود، واپسین پادشاهان سه گانۀ بنی عبّاسی اند که در آخر الزّمان بر بخشی از سرزمینهای مشرق چیره می شوند، و گمانی نیست در این که «پسر بانوی در بند شده که پادشاه می گردد»، امام مهدی(علیه السّلام) می باشد؛ زیرا وی از ملیکه زاده شد که دختر یَشُوعا پسر قیصر امپراتور روم شرقی و از زیندگان قُسْطَنْطَنِیَّه -اِسْتانْبُول کنونی- بود، و مسلمانان در درگیریهایشان با رومیان بر مرزهای روم شرقی وی را در بند کردند و در عراق فروختند، و امام علی هادی(علیه السّلام) او را از میان بردگانی که برای فروش به عراق آورده بودند، خرید و آزاد کرد و به عقد فرزندش امام حسن عسکری(علیه السّلام) در آورد.

گفتنی است، کشتن واپسین پادشاهان حجاز و سرزمینهای پیرامونش، در ماه ذی حجّۀ سال قیام امام مهدی(علیه السّلام) روی می دهد، و گمان می کنم که برکناری واپسین زمامداران بنی عبّاس، در ماه ذی قعدۀ همان سال خاهد بود.
—------------------------------------------------------------------------- 
1. در نسخۀ چاپی الغیبة پشتوانۀ ما، در نوشتار عربی حدیث، در این جا «الآخر» یافت می شود که سازگار با آن چه در دیگر نسخه های چاپی این کتاب آمده است، به «الأرض» اصلاح و ترجمه گردید.
2. الغیبة، نعمانی، ص 276، ب 14، ح 39 (ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی).

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی