آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

اللهم عجل لولیک الفرج

آخرالزمان (بررسی نشانه های ظهور)

این وبلاگ برای ارائۀ پیشگوییهای گوناگون در بارۀ نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام) و رویدادهای آخرالزّمان است که بیشتر آنها برگرفته از کتابهای زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، به ویژه آیات قرآن کریم و روایات اسلامی می باشند، و خوانندگان گرامی را از رویدادهایِ پیشِ رویِ جهان آگاه می سازند.

بایگانی

اوضاع اقتصادی نابسامان در آخرالزّمان

يكشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۰۸ ب.ظ

عبدالله ابن عبّاس گفته است که با رسول خدا(صلّى ‎الله ‎علیه ‎و آله) حج گزاردیم، حجّ وِداع(۱). پس، کوبۀ در کعبه را گرفت و رویش را سوی ما کرد و فرمود:

ای گروه مردم، آیا شما را از پیش ‎در آمدهای «ساعت» آگاه نکنم؟ گفتند: بله ای فرستادۀ خداوند. فرمود: ... هنگام آن پیش‎ در آمدها بی‌نیاز از نادار پروا دارد از این‌ که از او بخاهد، و نادار از مردم در گردهمایی ‎شان درخاست می‎کند، پس، کسی در دستش چیزی نمی ‎گذارد، و در آن هنگام، سخن می‌گوید کسی که دانش‎آموخته نیست، پس، هنگام آن پیش ‎درآمدها برکت (فزونی) برداشته می‌شود، و نابهنگام باران باریده می‌ شوند، و هر گاه مرد درون بازار رود، نمی‎بیند بازاریان را مگر بدگویی‎کنندۀ آقایشان (خداوند)، این می‎گوید: نفروخته‎ام، و این می‎گوید: ‎چیزی سود نبرده‎ام، پس در آن هنگام، گروهی بر آنان چیره می‎شوند که اگر سخنی بگویند، می‌کشندشان، و اگر خاموش بمانند، ریشه‎کن می‎ کنندشان، خونشان را می‎ریزند، و دلهایشان را از هراس پرمی‎کنند، پس، کسی آنان را نمی‎بیند، مگر ترسان و هراسان... .(۲)

بدان که مراد از «ساعت» در برخی آیات قرآنی و بسیاری از روایات اسلامی، زمان قیام قائم(علیه‌السّلام) است.

ابو سُلالَه سُلَمِی روایت کرده است که رسول خدا(صلّی‌الله‌علیه[وآله]وسلّم) فرمود:

به‌زودی امامانی بر شما خاهند بود که روزیهایتان را در دست می‌گیرند. با شما سخن می‌گویند و دروغ می‌گویند، و کار می‌کنند و کار را بد انجام می‌دهند، سپس از شما، جز با نیک‌شمردن زشتشان و باورکردن دروغشان، خُشنود نمی‌شوند. شما حق را به آنان بدهید تا آن را می‌پسندند، و اگر از حق گذر کردند، با ایشان کارزار کنید. پس، هر کس بر سر آن کشته شود، او شهید است.(۳)


---------------------------------------------------------------------
۱. حجّ وِداع واپسین حجّی است که پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‎وآله) آن را گزارد.
۲. مستدرک الوسائل، ج ۱۱، ص ۳-۳۷۲، کتاب الجهاد، ب ۴۹، ح ۱۱، با نقل از: کتاب الغیبة، نوشتۀ فضل ابن شاذان؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۳. جامع الأحادیث، ج ۱۳، ص ۲۶۲، ح ۱۳۰۶۸، با نقل از: المعجم الکبیر؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.

📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی

✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است.

✔️کانال آخرالزّمان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی